Strona 1 z 1

Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

: 21 mar 2010, 21:43
autor: pablo4
Witam wszystkich. Coś się dzieje niepokojącego z "Luśką" : cenzura :. Dziwna praca silnika, obroty na ssaniu tylko 1200/min (wcześniej były ok 1500), głośniejszy, a co najważniejsze nie ma mocy, no może połowę tego co powinna mieć. Po przejechaniu 2 km temperatura już 60 stopni !!!. Pomocy !!!

Odp: Uszczelka pod głowicą??

: 22 mar 2010, 18:24
autor: jc406
Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą to nie tylko spadek mocy (rzadko) Ale:
1. Ubytek płynu chłodzacego
2. Przegrzewanie silnika
3. Twarde przewody chłodzące
4. Tłusty rosół w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy (nie zawsze)
5. Gdy pełny pad - biały dym z rury = para

Odp: Uszczelka pod głowicą??

: 22 mar 2010, 20:55
autor: pablo4
jc406 pisze:Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą to nie tylko spadek mocy (rzadko) Ale:
1. Ubytek płynu chłodzacego
2. Przegrzewanie silnika
3. Twarde przewody chłodzące
4. Tłusty rosół w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy (nie zawsze)
5. Gdy pełny pad - biały dym z rury = para

Płyn w normie, może troszkę mniej, silnik grzeje się tak jak pisałem wyżej. Reszta OK. Latem zagotował mi się płyn w chłodnicy. A co z przedmuchem między cylindrami??

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

: 22 mar 2010, 21:25
autor: blejku
Twarde przewody? no ale przecież wg instrukcji układ ma ciśnienie robocze 0.9 bar...przy rozgrzanym sillniku oczywiście..wiec i tak są twarde dość.. mam racje? nie wymądrzam sie :D prosze to potraktowac jako pytanie :D

Pozdrawiam

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

: 22 mar 2010, 21:46
autor: pablo4
Czy ktoś może mi powiedzieć co to może być?? Wg znajomych, to uszczelka. Nie usmiecha mi się płacić mechanikowi 200-300 zł za godzinę pracy :nono:

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

: 22 mar 2010, 22:01
autor: blejku
Za mało informacji...
Zacznij od najprostszych rzeczy..reset komputera czyli odpiecie klemy na jakis czas...sprawdzenie koloru świec po dłuższej jeździe ... sila spalin z wydechu...dupereli za przeproszeniem jest masa...wiec jakieś obserwacje dokładniejsze?
A 60st po 2 km? nic nadzwyczajnego chyba...jest już ciepło dość na dworze..mam 2.0 l grzeje sie podobnie..w zime miał tyle po 5-6

Najskuteczniejsza jest jednak diagnostyka przez kompa wg mnie..

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

: 23 mar 2010, 21:59
autor: pablo4
Ciekawe ile mnie skasują za diagnostykę :hmmm: Za mało danych?? To, że nie ma mocy i jakoś dziwnie pracuje, to tak bez powodu? Jakaś przyczyna musi być. Grzanie się jest cały czas, a najciekawsze, że podczas jazdy temperatura jest 85 stopni (czyli w normie), ale po wciśnięciu sprzęgła i jeździe na luzie spada o 10 stopni. Gaz i znowu rośnie.

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

: 24 mar 2010, 7:58
autor: schab
blejku pisze:Najskuteczniejsza jest jednak diagnostyka przez kompa wg mnie..
Normalnie bym się nie zgodził - bo co ma diagnostyka komputerowa do uszczelki pod głowicą ?
Ale dla mnie zagadkowa jest informacja z pierwszego postu : "obroty na ssaniu tylko 1200/min (wcześniej były ok 1500)" . Pominąwszy drobny problem ( gdzie w silniku Delty 1,6 16V jest ssanie ...) - widać że coś było wcześniej z elektryką . Obroty biegu jałowego powinny wynosić 850 i nawet przy zimnym silniku , kiedy dostaje bogatszą mieszankę - mogą być tylko nieznacznie wyższe . I tu faktycznie komputer może dać jakąś podpowiedź . Natomiast jeśli przedmuchało ci uszczelkę pomiędzy cylindrami ( przeważnie pomiędzy 2 a 3 ) - nie ma pewnego sposobu , żeby to zdiagnozować - poza zdjęciem głowicy . Próba olejowa może pomóc , ale też nie da 100% odpowiedzi .

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

: 24 mar 2010, 21:10
autor: pablo4
schab pisze:
blejku pisze:Najskuteczniejsza jest jednak diagnostyka przez kompa wg mnie..
Normalnie bym się nie zgodził - bo co ma diagnostyka komputerowa do uszczelki pod głowicą ?
Ale dla mnie zagadkowa jest informacja z pierwszego postu : "obroty na ssaniu tylko 1200/min (wcześniej były ok 1500)" . Pominąwszy drobny problem ( gdzie w silniku Delty 1,6 16V jest ssanie ...) - widać że coś było wcześniej z elektryką . Obroty biegu jałowego powinny wynosić 850 i nawet przy zimnym silniku , kiedy dostaje bogatszą mieszankę - mogą być tylko nieznacznie wyższe . I tu faktycznie komputer może dać jakąś podpowiedź . Natomiast jeśli przedmuchało ci uszczelkę pomiędzy cylindrami ( przeważnie pomiędzy 2 a 3 ) - nie ma pewnego sposobu , żeby to zdiagnozować - poza zdjęciem głowicy . Próba olejowa może pomóc , ale też nie da 100% odpowiedzi .
Pisząc "na ssaniu" miałem na myśli zaraz po rozruchu. Obroty na zimnym silniku zawsze były w granicach 1500, a w miarę grzania się silnika spadały do 850/min. Nie było z tym problemu do teraz. Próba olejowa :hmmm: na czym to polega? Niestety nie wiem czy można to tutaj przeprowadzić, ponieważ jestem akurat w Niemczech i wszelkiego rodzaju wjazdy na warsztat wiążą się z wielkimi kosztami. Dlatego zwróciłem się o pomoc na forum. Wymiana uszczelki tutaj kosztuje w granicach 1200-1500 euro. Nie stać mnie na taki luksus.

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

: 25 mar 2010, 8:15
autor: schab
pablo4 pisze:Pisząc "na ssaniu" miałem na myśli zaraz po rozruchu. Obroty na zimnym silniku zawsze były w granicach 1500, a w miarę grzania się silnika spadały do 850/min. Nie było z tym problemu do teraz. Próba olejowa :hmmm: na czym to polega? Niestety nie wiem czy można to tutaj przeprowadzić, ponieważ jestem akurat w Niemczech i wszelkiego rodzaju wjazdy na warsztat wiążą się z wielkimi kosztami. Dlatego zwróciłem się o pomoc na forum. Wymiana uszczelki tutaj kosztuje w granicach 1200-1500 euro. Nie stać mnie na taki luksus.
Próba olejowa polega na tym , że wykręca się świece z silnika , po czym po kolei do każdego cylindra wkręca w gniazdo świecy manometr . Kręcąc rozrusznikiem mierzysz ciśnienie sprężania . Próbę powtarza się drugi raz po wlaniu do każdego cylindra kilku cm3 oleju i kilkukrotnym obróceniu rozrusznikiem - aby olej się rozprowadził . Jeżeli z olejem ciśnienie rośnie w stosunku do odczytu "na sucho" to potwierdza to tylko fakt problemów z pierścieniami ( zapieczenie , popękanie ) . Nie daje natomiast informacji o niczym innym .
Skoro jesteś w Niemczech - to i tak taka wiedza niewiele ci pomoże . Za podaną kwotę możesz kupić tam jeżdżące auto w stanie nie gorszym niż twoje .
Może to brutalnie zabrzmi - ale popytaj , jak wyglada u nich sprawa złomowania auta z Polski - bo i koszt przewozu lawetą auta do domu nie będzie mały i w Polsce nikt tego auta za darmo nie naprawi . Natomiast za niejeżdżące auto nie spodziweaj się przy sprzedaży ( u nas ) kwoty większej niż 1 000 - 1 200 zł .

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

: 25 mar 2010, 20:41
autor: pablo4
Nie mam zamiaru złomować : czerwona : jak co, to będę sam naprawiał, z tym nie ma problemu. Chciałem tylko pomocy z diagnozie. Może jedynie być problem z kluczami żeby odkręcić pokrywę zaworów. Nie wiem jak się one nazywają i gdzie takie kupić. A na diagnostykę wjadę tak czy tak.