Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Zacznę od tego, że przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie ( Lybra dość szczegółowo była opisana).
Więc tak. Chciałbym wymienić lampy zwykłe na xenonowe ( nie ważne po co i na co ) .
Co powinno wejść w skład zestawu żebym pomyślnie odpalił i zamontował je w aucie?
Mam możliwość kupna reflektora wraz z żarówka i przetwornicą. Co z samopoziomowaniem? To jakiś dodatkowy moduł czy znajduje się "w" lampie?
Czy są różnice w zasilaniu? Trzeba coś dłubać aby zapaliły się... czy po prostu montuje podłączam kablami od starych lamp i świeci?
Jestem kompletnie zielony w tej kwestii i proszę o dokładne opisanie co potrzeba przy procesie montażu. Dziekuję.
P.S. Mam Kappe 95' 3.0l jeśli to może pomóc...
Więc tak. Chciałbym wymienić lampy zwykłe na xenonowe ( nie ważne po co i na co ) .
Co powinno wejść w skład zestawu żebym pomyślnie odpalił i zamontował je w aucie?
Mam możliwość kupna reflektora wraz z żarówka i przetwornicą. Co z samopoziomowaniem? To jakiś dodatkowy moduł czy znajduje się "w" lampie?
Czy są różnice w zasilaniu? Trzeba coś dłubać aby zapaliły się... czy po prostu montuje podłączam kablami od starych lamp i świeci?
Jestem kompletnie zielony w tej kwestii i proszę o dokładne opisanie co potrzeba przy procesie montażu. Dziekuję.
P.S. Mam Kappe 95' 3.0l jeśli to może pomóc...
Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Lampy xenon i zwykłe mają takie same podłączenia poza silniczkami do regulacji wysokości światel więc teoretycznie wyjmujesz stare lampy i wkładasz nowe.
Oczywiście musisz zmienić silniczki ponieważ masz w xenonach silniczki z wtykiem 4 pinami a instalacja jest na wtyk 3 piny. więc nie podłączysz ich.
Jak zmienisz silniczki i podepniesz będziesz mógł regulować wysokość z przełącznika w samochodzie.
Jeśli chcesz podłączyć automatyczne samo poziomowanie to tutaj się nie wypowiem ponieważ ja sobie tą część montażu darowałem. za dużo zachodu i mieszania się w elektrykę auta i montaż jakiegoś elementu na tylnym zawieszeniu.
Więc krótko wymieniasz lampy, wymieniasz silniczki podłączasz wszystsko tak jak było i świeci
Oczywiście musisz zmienić silniczki ponieważ masz w xenonach silniczki z wtykiem 4 pinami a instalacja jest na wtyk 3 piny. więc nie podłączysz ich.
Jak zmienisz silniczki i podepniesz będziesz mógł regulować wysokość z przełącznika w samochodzie.
Jeśli chcesz podłączyć automatyczne samo poziomowanie to tutaj się nie wypowiem ponieważ ja sobie tą część montażu darowałem. za dużo zachodu i mieszania się w elektrykę auta i montaż jakiegoś elementu na tylnym zawieszeniu.
Więc krótko wymieniasz lampy, wymieniasz silniczki podłączasz wszystsko tak jak było i świeci
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Problem pojawi się na diagnostyce bo reflektory xenon muszą zawsze świecić w prawidłowej wysokości i do tego służy system na przednim i tylnym zawieszeniu a tego to sobie nie zafundujesz.
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Czyli mam rozumieć, że samo zamontowanie problemów nie stworzy (poza zmianą silniczka - skąd takiego dorwać?!)... Wiadome, że nie chce nikomu po oczach świecić więc samopoziomowanie by się przydało. Czy jest możliwość argenta67 dokupienia tego systemu? Jak to wygląda w praktyce- dostępność potrzebnych elementów?argenta67 pisze:Problem pojawi się na diagnostyce bo reflektory xenon muszą zawsze świecić w prawidłowej wysokości i do tego służy system na przednim i tylnym zawieszeniu a tego to sobie nie zafundujesz.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Tu chodzi o wymianę na Twoje ze zwykłych lampSkalniak71 pisze: ... (poza zmianą silniczka - skąd takiego dorwać?!)...
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Moja wina, rzeczywiście nie zatrybiłem
Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Czemu miałby powstać problem? Ustawia się tak jak zwykłe lampy i w razie obciążenia samochodu zmienia wewnątrz. Najczęstszym problemem xenonów jest ubrudzenie kloszy - wtedy światło się załamuje inaczej i może oślepiać ale to też dotyczy bardziej samochodów z przezroczystym kloszem i soczewkowych lamp. Dokładnie nie pamiętam kiedy weszły przepisy o obowiązku samopoziomowania się lamp i posiadaniu spryskiwaczy do lamp wyładowczych ale na pewno było to po 1995r (chyba w 1998) więc twojego auta to niedotyczy.argenta67 pisze:Problem pojawi się na diagnostyce bo reflektory xenon muszą zawsze świecić w prawidłowej wysokości i do tego służy system na przednim i tylnym zawieszeniu a tego to sobie nie zafundujesz.
Kappa 2.0 20v VIS
Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Obywatel robak chyba nie bardzo wie po co zastosowano aktywna regulacje lamp xenonowych a więc jeśli już ktoś to wymyślił to miał powód i tak jak kierowca z za kierownicy widzi tylko jasne światło, tak ci jadący z przeciwka nie mają już tak przyjemnie i pracownicy diagnostyki są na to uczuleni. W Thesis miałem uszkodzony oryginalny system i bylem zmuszony do zastosowania środków specjalnych aby móc wykonać takie badanie.robak pisze:Czemu miałby powstać problem? Ustawia się tak jak zwykłe lampy i w razie obciążenia samochodu zmienia wewnątrz. Najczęstszym problemem xenonów jest ubrudzenie kloszy - wtedy światło się załamuje inaczej i może oślepiać ale to też dotyczy bardziej samochodów z przezroczystym kloszem i soczewkowych lamp. Dokładnie nie pamiętam kiedy weszły przepisy o obowiązku samopoziomowania się lamp i posiadaniu spryskiwaczy do lamp wyładowczych ale na pewno było to po 1995r (chyba w 1998) więc twojego auta to niedotyczy.argenta67 pisze:Problem pojawi się na diagnostyce bo reflektory xenon muszą zawsze świecić w prawidłowej wysokości i do tego służy system na przednim i tylnym zawieszeniu a tego to sobie nie zafundujesz.
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Z pozostałą częścią postu się zgodzę... Jednak skoro xenony podarowane były w 2000 roku Kappie to wtedy już obowiązywały te przepisy. Także montaż lamp - skąd inąd - które nie były oryginalnie montowane, to tak jak założenie taniego zestawu z allegro. Samopoziomowanie nie jest konieczne w samochodach które zostały wyprodukowane tak jak piszesz przed wejściem przepisów jeżeli standardowo były one w nich montowane.robak pisze:Dokładnie nie pamiętam kiedy weszły przepisy o obowiązku samopoziomowania się lamp i posiadaniu spryskiwaczy do lamp wyładowczych ale na pewno było to po 1995r (chyba w 1998) więc twojego auta to niedotyczy.argenta67 pisze:Problem pojawi się na diagnostyce bo reflektory xenon muszą zawsze świecić w prawidłowej wysokości i do tego służy system na przednim i tylnym zawieszeniu a tego to sobie nie zafundujesz.
Tak więc wydaje mi się, że jeśli włożę do Kappy oryginalne lampy ale xenonowe w które moja Lucynka wyposażona nie była to muszę podarować jej (zapewne tylko w teorii) samopoziomowanie.
Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Zdrowy rozsądek ponad wszystko. przepisy o których mowa weszły jednak w życie w 2003 roku. Tera pytanie w którym kierunku idzie dyskusja: Czy w kierunku trzymania się ślepo przepisów czy w kierunku rozwiązań praktycznych (przez takie rozumiem zachowanie elementarnych zasad ).
Przepis stanowi
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) ? Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń
oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej
6.2.6.2.2.
Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły, pod warunkiem
że mają one ustalone położenie przywracające odchylenie początkowe określone
w pkt 6.2.6.1.1 przy użyciu zwykłej śruby regulacyjnej lub w inny zbliżony sposób.
Ręczny korektor ustawienia świateł musi być obsługiwany z fotela kierowcy.
Urządzenia regulowane w sposób ciągły muszą posiadać skalę wskazującą takie warunki
obciążenia, które wymagają korekty ustawienia świateł mijania.
Liczba możliwych ustawień dla urządzeń regulowanych w sposób nieciągły musi zapewniać
zgodność z zakresem wartości przewidzianych w pkt 6.2.6.1.2 dla wszystkich warunków
obciążenia określonych w załączniku 5.
Ponadto dla takich urządzeń warunki obciążenia z załącznika 5 wymagające ustawienia
świateł mijania muszą być jednoznacznie oznaczone w pobliżu regulatora sterującego korektorem
(patrz: załącznik ."
Zatem jeżeli mamy spryskiwacze reflektorów (czego zasadności nie neguje bo jak napisałem wcześniej nawięcej "złego" jest właśnie przez zabrudzone klosze), to wydaje mi się że zmiana na światła (oryginalne rzecz jasna a nie jakieś HID) ksenonowe nie wpłynie na bezpieczeństwo innych. samopoziomowanie nie działa tak szybko żeby niwelowac nie równości w nawierzchni tylko dostosowuje wysokość świecenia do obciążenia. Obciążenia jest raczje w większości wypadków stałą co do której przed jazdą możemy nanieśc korekte. ot i koniec wywodu.
Czy to jest zgodne z przepisami? Pewnie zależało by to od adwokata i sądu bo jak zacytowałem przepisy są którymi można się bronić.
Czy ślepo stosujemy się do wszystkich przepisów? Łatwiej nam przychodzi stosować się do takich które wydają się logiczne.
Ja osobiście popieram w pełni montaż całośći tj systemu automatycznego poziomowania i spryskiwaczy. Inne rozwiązania to rzeźba, a jej ocena zależy już tylko od rzeźbiarza i od "widza"...
Pozdrawiam wszystkich!
Przepis stanowi
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) ? Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń
oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej
6.2.6.2.2.
Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły, pod warunkiem
że mają one ustalone położenie przywracające odchylenie początkowe określone
w pkt 6.2.6.1.1 przy użyciu zwykłej śruby regulacyjnej lub w inny zbliżony sposób.
Ręczny korektor ustawienia świateł musi być obsługiwany z fotela kierowcy.
Urządzenia regulowane w sposób ciągły muszą posiadać skalę wskazującą takie warunki
obciążenia, które wymagają korekty ustawienia świateł mijania.
Liczba możliwych ustawień dla urządzeń regulowanych w sposób nieciągły musi zapewniać
zgodność z zakresem wartości przewidzianych w pkt 6.2.6.1.2 dla wszystkich warunków
obciążenia określonych w załączniku 5.
Ponadto dla takich urządzeń warunki obciążenia z załącznika 5 wymagające ustawienia
świateł mijania muszą być jednoznacznie oznaczone w pobliżu regulatora sterującego korektorem
(patrz: załącznik ."
Zatem jeżeli mamy spryskiwacze reflektorów (czego zasadności nie neguje bo jak napisałem wcześniej nawięcej "złego" jest właśnie przez zabrudzone klosze), to wydaje mi się że zmiana na światła (oryginalne rzecz jasna a nie jakieś HID) ksenonowe nie wpłynie na bezpieczeństwo innych. samopoziomowanie nie działa tak szybko żeby niwelowac nie równości w nawierzchni tylko dostosowuje wysokość świecenia do obciążenia. Obciążenia jest raczje w większości wypadków stałą co do której przed jazdą możemy nanieśc korekte. ot i koniec wywodu.
Czy to jest zgodne z przepisami? Pewnie zależało by to od adwokata i sądu bo jak zacytowałem przepisy są którymi można się bronić.
Czy ślepo stosujemy się do wszystkich przepisów? Łatwiej nam przychodzi stosować się do takich które wydają się logiczne.
Ja osobiście popieram w pełni montaż całośći tj systemu automatycznego poziomowania i spryskiwaczy. Inne rozwiązania to rzeźba, a jej ocena zależy już tylko od rzeźbiarza i od "widza"...
Pozdrawiam wszystkich!
Kappa 2.0 20v VIS
Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Ciekawe jak się ma sprawa w Kappie SW. Tam nivomaty (jak sa sprawne) dbają o to aby wypoziomować nadwozie. Nawet nie ma ręcznego korektora poziomowania reflektorów.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Czy ktoś robił odwrotną operację? Xenony na zwykłe? Mam zbity prawy Xenon i nie wiem, czy da się coś znaleźć, a zmiana kloszy na te od zwykłych lamp to chyba nie jest dobry pomysł.
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Instalacja elektryczna w wersji z oryginalnym xenonem ma również kostki do zwykłych lamp, wystarczy przepiąć i po sprawie, kostki od kierunków są takie same. Pozdrawiam
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Z tego co pamiętam to szkła wyglądają tak samo w lampie halogenowej i xenon.
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa
Nie wyglądają
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO