Strona 1 z 1

Delta II - brak napięcia na cewce w 1,6 16V

: 09 lut 2010, 15:51
autor: pablo4
Witam, mam problem z odpaleniem Delty II. W piątek wszystko było ok, a dziś chciałem odpalić i ... kupa ! : cenzura : Objawy : pompa podaje paliwo, świece zalane ( a co najciekawsze nie wszystkie, tylko 3 ). Wymiana świec - bez zmian, wymiana aparatu - bez zmian. Ręce opadają :( Szukałem na forum, ale nic konkretnego nie znalazłem. Jeszcze sprawdzę czujnik położenia wału (jak ktoś sugerował). POMOCY !!

Re: Delta nuova nie pali

: 09 lut 2010, 21:28
autor: dr_scott
Domyślam się że chodzi o silnik benzynowy ale prorokiem nie jestem.
Jeśli oczekujesz porady to uzupełnij profil o model auta lub zaznacz wyraźnie o jaki silnik chodzi.

Pozdro!

Odp: Delta nuova nie pali

: 10 lut 2010, 0:07
autor: pablo4
Sorry :ojej: to przez nerwy. Delta II 1,6 16V

Odp: Delta II - 1,6 16V - nie pali

: 10 lut 2010, 20:55
autor: dr_scott
A masz pewność, że jest iskra na świecach? Wydaje mi się, że kompletnie nie ma zapłonu.

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

: 11 lut 2010, 16:07
autor: pablo4
Ok, jeśli nie ma zapłonu, to co może być przyczyną?? Jak wyżej pisałem, po wymianie cewki ( aparatu) bez zmian. Czy to faktycznie jakiś czujnik??

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

: 11 lut 2010, 20:46
autor: DeviLL
Moze dawac zle wzbogacenie , za to odpowiada pewnie czujnik temp ,ale pewny nie jestem

Odp: Delta II - 1,6 16V - nie pali

: 11 lut 2010, 22:49
autor: dr_scott
Zapłonem steruje komputer. Jeśli pracują wtryskiwacze paliwa to i sygnał do cewki powinien być podawany.

Od strony niskiego napięcia cewka ma bodaj 4 przewody podłączone. 1 i 2 to zasilanie 12V, a 3 i 4 to sygnał zapłonu z komputera. Zasilanie na cewkę idzie przez bezpiecznik 15A Sprawdź czy masz zasilanie na cewce po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Jeśli nie ma napięcia 12V to zlokalizuj bezpiecznik i sprawdź czy jest ok.

Jeśli masz tylko 3 kabelki od strony niskiego napięcia (chyba tak jest w nowszych wersjach), to na środkowym (czerwonym) powinno pojawić się napięcie 12V po przekręceniu kluczyka. Te zasilanie nie idzie chyba przez żaden bezpiecznik.

Generalnie sprawdź czy cewka ma zasilanie 12V względem masy.

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

: 12 lut 2010, 20:20
autor: pablo4
Sprawdziłem, napięcia nie dostaje (na czerwonym kabelku), a wtryski podają paliwo. Cewka też dostaje napięcie.

Odp: Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

: 12 lut 2010, 20:57
autor: dr_scott
pablo4 pisze:Sprawdziłem, napięcia nie dostaje (na czerwonym kabelku), a wtryski podają paliwo. Cewka też dostaje napięcie.
Czekaj, czekaj, bo się pogubiłem... Na czerwonym kabelku od cewki masz czy nie masz napięcia 12V po przekręceniu kluczyka do pozycji MAR ?? Napisałeś, że nie dostaje napięcia, a potem że cewka ma napięcie... ??

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

: 14 lut 2010, 14:39
autor: pablo4
Mój błąd : biczowanie : cewka też nie ma napięcia, bezpiecznik jest ok.

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

: 15 lut 2010, 21:38
autor: matias21
może to ci pomoże >http://bbtp.pl/viewtopic.php?t=19920&po ... c&start=20

Odp: Delta II - 1,6 16V - nie pali

: 15 lut 2010, 21:42
autor: dr_scott
Zakładam, że masz wersję z 3 kabelkami po stronie niskiego napięcia.
Czerwony powinien iść do węzła, w którym łączy się z innymi przewodami. W sumie dochodzą do tego węzła 4 przewody: jeden czerwony (z cewki) i 3 pomarańczowe. Jeden z tych pomarańczowych idzie do stacyjki, a pozostałe dwa do przekaźników.

Po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR na węzeł powinno zostać podane 12V.

Możesz pokusić się o dojście do tego po kabelkach i pomierzenie. A jeśli nie masz możliwości to możesz zrobić test zapodając kabelkiem prosto z aku 12V na czerwony przewód cewki i spróbować odpalić silnik.

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

: 16 lut 2010, 0:04
autor: pablo4
Dzięki za pomoc :drink2: :) Dziś odpalił : lol : Tak do końca nie wiem co było, poruszałem trochę przewodami (od czujnika położenia wału również) i starym sposobem (mojego ojca) wypaliłem świece w ogniu. W każdym bądź razie pali. Jak się trochę ociepli, to muszę wszystko posprawdzać. Jeszcze raz dzięki