B - nowa, większa Ypsilon (2024) , nie będzie B-SUV Lancii (takie dostaną AR, DS, Fiat i Jeep)
C - nowa Delta (w tym być może wersja sportowa)
C - SUV
D - SUV , nie będzie limuzyny
A jak będzie ostatecznie, to się okaże ...
https://www.autoedizione.nl/lancia-focu ... ensegment/
Lancia skupia się na segmencie środkowym
O Lancii mówi się i spekuluje tak samo jak obecnie Alfa Romeo. Rewanż o dwie luksusowe włoskie marki Stellantis również jest chętnie zwracany na uwagę kierownictwa. Imparato robi to dla Alfa Romeo, a szef projektu Ploué dla Lancii. Im częściej brzmi, tym bardziej ma zapach gorącego powietrza, ale zacznijmy od pozytywów.
Najpierw Ypsilon w 2024 roku i bez SUV-ów z segmentu B.
Wygląda na to, że Lancia skupi się na małym segmencie, tylko Ypsilon, 2 modele w kompaktowym segmencie środkowym i 1 model w szerszym segmencie środkowym. Ploué powtarza, że projekt Lancii nie będzie taki sam, jak francuskiego towarzysza stajennego DS. Doświadczyliśmy już, że to, co mówią ludzie w tej dziedzinie, często w praktyce rozczarowuje. Ale i tutaj mamy nadzieję na najlepsze.
Nie będzie SUV-a segmentu B. Ten przywilej należy do DS i nie jest nam to zbyt smutne, jeśli mam być szczery. Przez chwilę sądzono, że taki model, wraz z nowym Ypsilonem, znalazł się na szczycie listy priorytetów. Wiemy, że Alfa Romeo może wypełnić ten segment tak samo jak DS (i Fiat). Oczywiście pojawi się nowy Ypsilon. Mały luksusowy samochód, który powinien zadebiutować w 2024 roku i jest strategicznie bardzo ważny dla starej, eleganckiej marki z Turynu. Będzie to pierwsza nowa Lancia od lat, co oznacza również powrót na rynek międzynarodowy.
Delta + SUV i SUV segmentu D.
W kompaktowym segmencie środkowym chcą zbudować samochód, który będzie miał równie duży wpływ ze strategicznego punktu widzenia, jak Ypsilon na dole. Pasuje do tego tylko nazwa Delta. Delta powróci zatem w 99% i powinna przyciągnąć większą publiczność do Lancii. Zarówno osoby, które wciąż znają markę, jak i nowi klienci. Czy można powtórzyć trik pierwotnej Delty z 1980 roku (zdjęcie powyżej)? SUV lub crossover muszą zatem znaleźć się w tym samym segmencie. Plotki głoszą, że Delta będzie produkowana w Cassino obok następnej Giulietty i SUV-a lub Crossovera w Melfi. Celem jest oczywiście posiadanie tylko samochodów elektrycznych od 2027 roku. W segmencie D powinien docelowo pojawić się swego rodzaju flagowiec. Entuzjaści Theme, Kappa i Thesis będą musieli dostosować swoje oczekiwania, ponieważ prawdopodobnie jest to SUV (od Cassino?), a nie stylowy biznesowy sedan, który tak dobrze pasuje do Lancii.
Według kierownictwa, jeśli wszystko pójdzie dobrze, kultowy sportowy model w końcu będzie musiał wrócić. Choć liczymy na elegancką Fulvię, ludzie mówią, że powinieneś pomyśleć o ekstra sportowej Delcie (HF Integrale) lub Stratosie. Nie wiemy jeszcze dokładnie, do czego ludzie się odnoszą, ale Stratos nie wydaje nam się idealną opcją. Tym bardziej, że Michael Stochek już 10 lat temu pokazał, jak to się robi. Więc nie jest to nowy pomysł. Zrozumiałe jest, że Imparato obiecuje Alfisti a Spider i/lub GTV i uważamy, że dla Lancii przydałoby się to, gdyby istniał również odpowiedni dodatek. Nie myśl o ryczących egzotykach w tym wszystkim. Zawsze będzie dotyczyć samochodów elektrycznych.