Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Awatar użytkownika
mr.kura
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Post autor: mr.kura » 13 gru 2009, 8:35

witam,chciałem poruszyć temat wentylowanych i nawiercanych tarcz hamulcowych. W najbliższym czasie czeka mnie wymiana tego elementu, i dlatego chciałem zapytać Was czy macie jakieś doświadczenia
( nie przeświadczenia!!! ) na ten temat, czy powoduje to drastyczne zużycie klocków ( np. 20 kkm ) itd itp.
Dokładnie chodzi mi o tarcze ATM, słyszałem że brembo odkąd jest produkowane w polsce nie ma co kupować, a szkoda kasy 400 pln/ szt za zimmermany.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 gru 2009, 13:20 przez mr.kura, łącznie zmieniany 2 razy.

Ciechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 201
Rejestracja: 24 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wentylowane

Post autor: Ciechu » 13 gru 2009, 11:27

tez będe wymienial w tym tygodniu i mam ten sam dylemat ;)

Awatar użytkownika
mr.kura
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wentylowane

Post autor: mr.kura » 13 gru 2009, 11:47

no właśnie, ja obawiam się tego że klocki będą do wymiany co pół roku, a szukałem i nie potrafie znaleźć "green stuff" do lybry.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wentylowane

Post autor: Dudi » 13 gru 2009, 12:42

Ja założyłem tarcze hamulcowe Girling (220,00pln/szt) i klocki TRW (130,00pln/kpl).
Jak narazie 50tys. km bez przygód. Od samego początku nic nigdy nie piszczało.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mr.kura
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wentylowane

Post autor: mr.kura » 13 gru 2009, 13:18

no dobra, ale z tego co widziałem w katalogu to nie są to tarcze nawiercane, ani nacinane. A ja chciałbym się dowiedzieć jak zachowują sie tarcze nawiercane lub nacinane

Źle nazwałem posta powinno być nawiercane :roll: sorki

Awatar użytkownika
mr.kura
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Post autor: mr.kura » 13 gru 2009, 13:21

ok kuż zmieniłem : yesyes : : yesyes :

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Post autor: Dudi » 13 gru 2009, 13:23

Jeśli różnica w cenie będzie naprawdę duża to nie wiem czy jest sens dopłacać, chyba że chcesz Lyberce prezent świąteczny zrobić :roll: ;)
Standardowe hamulce Lybry uważam za bardzo dobre (i lepsze w moim odczuciu od tych, które miałem w Alfie 156).
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mr.kura
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Post autor: mr.kura » 13 gru 2009, 13:52

no właśnie w tym proble że te nawiercane z Mikado są tańsze, ( 160 szt. przód), a co do jakości to szukałem na innych forach i nikt nie skarżył się na jakość, i też nikomu jeszcze pękły.
Ostatnio nawet widziałem na TVN Turbo ( chyba Operacja Tuning ) byli w fabryce mikado. Ta firma ma gotowe tarcze i po prostu nacina i nawierca tarcze.

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Post autor: matias21 » 13 gru 2009, 16:55

nie mikado, a mikoda >http://www.mikoda.pl/ dobra firma ludzie chwalą sobie na innych forach.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Post autor: Dudi » 13 gru 2009, 16:56

No to skoro są tańsze to nie pozostaje nic innego jak założyć, przetestować i podzielić się opinią na forum : yesyes : :roll: ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mr.kura
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Post autor: mr.kura » 13 gru 2009, 17:30

mikoda- mój błąd :-? w styczniu założe na pewno napisze jak się sprawują.

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1413
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Post autor: kaeres » 13 gru 2009, 18:48

Nawiercane tarcze (w ogóle te z bez jednolitej powierzchni) dają lepsze hamowanie wielokrotne czyli mniej się nagrzewają lub inaczej myśląc ciężej je przegrzać.
A wiadomo co się dzieje jak hamulce się "zagotują".
Dlatego wiercone i nacinane tarcze stosuje się w samochodach gdzie hamulce odgrywają równie ważną rolę co moc - jednym słowem w sporcie lub w silnych samochodach.
Jeżeli Lybrą macie zamiar pobijać rekordy okrążeń w okół bloku to proszę bardzo można zastosować szybciej zużywające się ale skuteczniejsze hamulce.
Ja uważam to za nonsens ponieważ standardowe hamulce w Lybrze są i tak żyleta i za pierwszym razem gdy jechałem tym samochodem myślałem, że mi poduchy wyskoczą tam mocno zahamowałem (przyzwyczajenia ze starego samochodu).

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Post autor: mac1us » 13 gru 2009, 19:38

A może koledze poprostu zależy też po części na stronie wizualnej, brat ma takie tarcze w alfie 33, ale jak ze zużyciem klocków, bo tylko zdążył je dotrzec, a auta nie tankował od sierpnia : zawstydzony :

Awatar użytkownika
mr.kura
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Post autor: mr.kura » 13 gru 2009, 19:46

na pewno wizulanie lepiej to wygląda, ale cenowo też...

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10675
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane

Post autor: FXX » 13 gru 2009, 20:00

Jak dla mnie również bezsensem jest montowanie tarcz nawiercanych czy nacinanych do Lybry, która w najmocniejszej wersji ma 150KM. Nie wiem jaką ma kolega, ale jeśli mniejszy silnik od 2.0b lub 2,4JTD to tym bardziej montowanie takich tarcz mija się z celem.
Lybra na oryginalnych tarczach i klockach ma naprawdę ostre hamulce. Pierwszy raz jak nią jechałem, przyzwyczajony do hamulców Espero, które słabe nie są, ale trzeba je mocniej przycisnąć, oparłem się na pasie bezpieczeństwa, który mnie zatrzymał.

Tak, więc wg mnie nie ma sensu kupować tarcz nawiercanych, tylko porządne zwykłe wentylowane tarcze.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”