Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
witam,chciałem poruszyć temat wentylowanych i nawiercanych tarcz hamulcowych. W najbliższym czasie czeka mnie wymiana tego elementu, i dlatego chciałem zapytać Was czy macie jakieś doświadczenia
( nie przeświadczenia!!! ) na ten temat, czy powoduje to drastyczne zużycie klocków ( np. 20 kkm ) itd itp.
Dokładnie chodzi mi o tarcze ATM, słyszałem że brembo odkąd jest produkowane w polsce nie ma co kupować, a szkoda kasy 400 pln/ szt za zimmermany.
pozdrawiam
( nie przeświadczenia!!! ) na ten temat, czy powoduje to drastyczne zużycie klocków ( np. 20 kkm ) itd itp.
Dokładnie chodzi mi o tarcze ATM, słyszałem że brembo odkąd jest produkowane w polsce nie ma co kupować, a szkoda kasy 400 pln/ szt za zimmermany.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 gru 2009, 13:20 przez mr.kura, łącznie zmieniany 2 razy.
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wentylowane
tez będe wymienial w tym tygodniu i mam ten sam dylemat
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wentylowane
no właśnie, ja obawiam się tego że klocki będą do wymiany co pół roku, a szukałem i nie potrafie znaleźć "green stuff" do lybry.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wentylowane
Ja założyłem tarcze hamulcowe Girling (220,00pln/szt) i klocki TRW (130,00pln/kpl).
Jak narazie 50tys. km bez przygód. Od samego początku nic nigdy nie piszczało.
Jak narazie 50tys. km bez przygód. Od samego początku nic nigdy nie piszczało.
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wentylowane
no dobra, ale z tego co widziałem w katalogu to nie są to tarcze nawiercane, ani nacinane. A ja chciałbym się dowiedzieć jak zachowują sie tarcze nawiercane lub nacinane
Źle nazwałem posta powinno być nawiercane sorki
Źle nazwałem posta powinno być nawiercane sorki
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
ok kuż zmieniłem
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
Jeśli różnica w cenie będzie naprawdę duża to nie wiem czy jest sens dopłacać, chyba że chcesz Lyberce prezent świąteczny zrobić
Standardowe hamulce Lybry uważam za bardzo dobre (i lepsze w moim odczuciu od tych, które miałem w Alfie 156).
Standardowe hamulce Lybry uważam za bardzo dobre (i lepsze w moim odczuciu od tych, które miałem w Alfie 156).
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
no właśnie w tym proble że te nawiercane z Mikado są tańsze, ( 160 szt. przód), a co do jakości to szukałem na innych forach i nikt nie skarżył się na jakość, i też nikomu jeszcze pękły.
Ostatnio nawet widziałem na TVN Turbo ( chyba Operacja Tuning ) byli w fabryce mikado. Ta firma ma gotowe tarcze i po prostu nacina i nawierca tarcze.
Ostatnio nawet widziałem na TVN Turbo ( chyba Operacja Tuning ) byli w fabryce mikado. Ta firma ma gotowe tarcze i po prostu nacina i nawierca tarcze.
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
nie mikado, a mikoda >http://www.mikoda.pl/ dobra firma ludzie chwalą sobie na innych forach.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
No to skoro są tańsze to nie pozostaje nic innego jak założyć, przetestować i podzielić się opinią na forum
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
mikoda- mój błąd w styczniu założe na pewno napisze jak się sprawują.
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
Nawiercane tarcze (w ogóle te z bez jednolitej powierzchni) dają lepsze hamowanie wielokrotne czyli mniej się nagrzewają lub inaczej myśląc ciężej je przegrzać.
A wiadomo co się dzieje jak hamulce się "zagotują".
Dlatego wiercone i nacinane tarcze stosuje się w samochodach gdzie hamulce odgrywają równie ważną rolę co moc - jednym słowem w sporcie lub w silnych samochodach.
Jeżeli Lybrą macie zamiar pobijać rekordy okrążeń w okół bloku to proszę bardzo można zastosować szybciej zużywające się ale skuteczniejsze hamulce.
Ja uważam to za nonsens ponieważ standardowe hamulce w Lybrze są i tak żyleta i za pierwszym razem gdy jechałem tym samochodem myślałem, że mi poduchy wyskoczą tam mocno zahamowałem (przyzwyczajenia ze starego samochodu).
A wiadomo co się dzieje jak hamulce się "zagotują".
Dlatego wiercone i nacinane tarcze stosuje się w samochodach gdzie hamulce odgrywają równie ważną rolę co moc - jednym słowem w sporcie lub w silnych samochodach.
Jeżeli Lybrą macie zamiar pobijać rekordy okrążeń w okół bloku to proszę bardzo można zastosować szybciej zużywające się ale skuteczniejsze hamulce.
Ja uważam to za nonsens ponieważ standardowe hamulce w Lybrze są i tak żyleta i za pierwszym razem gdy jechałem tym samochodem myślałem, że mi poduchy wyskoczą tam mocno zahamowałem (przyzwyczajenia ze starego samochodu).
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
A może koledze poprostu zależy też po części na stronie wizualnej, brat ma takie tarcze w alfie 33, ale jak ze zużyciem klocków, bo tylko zdążył je dotrzec, a auta nie tankował od sierpnia
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
na pewno wizulanie lepiej to wygląda, ale cenowo też...
Odp: Lybra- tarcze hamulcowe wiercone-nacinane
Jak dla mnie również bezsensem jest montowanie tarcz nawiercanych czy nacinanych do Lybry, która w najmocniejszej wersji ma 150KM. Nie wiem jaką ma kolega, ale jeśli mniejszy silnik od 2.0b lub 2,4JTD to tym bardziej montowanie takich tarcz mija się z celem.
Lybra na oryginalnych tarczach i klockach ma naprawdę ostre hamulce. Pierwszy raz jak nią jechałem, przyzwyczajony do hamulców Espero, które słabe nie są, ale trzeba je mocniej przycisnąć, oparłem się na pasie bezpieczeństwa, który mnie zatrzymał.
Tak, więc wg mnie nie ma sensu kupować tarcz nawiercanych, tylko porządne zwykłe wentylowane tarcze.
Lybra na oryginalnych tarczach i klockach ma naprawdę ostre hamulce. Pierwszy raz jak nią jechałem, przyzwyczajony do hamulców Espero, które słabe nie są, ale trzeba je mocniej przycisnąć, oparłem się na pasie bezpieczeństwa, który mnie zatrzymał.
Tak, więc wg mnie nie ma sensu kupować tarcz nawiercanych, tylko porządne zwykłe wentylowane tarcze.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX