Strona 1 z 2

Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 29 lis 2009, 13:23
autor: Juves
Witam
Czy silnik 2.0 8v ma duzo czesci podobnych do 2.016v? ?
BO mam car silnik 8v a chcialbym wlozyc 16v czy duzo musze kombinowac ...tzn czy naped i skrzynia sa takie same czy moze wszystko sie rozni? Co bym mogl zostawiac a co bym musial wlozyc od 16v.(chodzio theme ;) )
z gory dzieki za opdowiedzi

Odp: Silnik 2.0 8v a 2.0 16v

: 29 lis 2009, 14:18
autor: argenta67
Różnic cała masa a przeróbek jeszcze więcej : beczy :

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 29 lis 2009, 15:04
autor: topcio
blok i wał są te same

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 29 lis 2009, 17:12
autor: argenta67
topcio1 pisze:blok i wał są te same
Miska oleju też :lol:

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 29 lis 2009, 17:14
autor: topcio
:hmmm: kolektor wydechowy ?

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 29 lis 2009, 17:24
autor: Przemek
...i chyba jeszcze tylko napis na deklu rozrządu : yesyes :

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 29 lis 2009, 18:56
autor: topcio
nie :lol: , zupełnie inne dekle (8V ma dwie pokrywy a 16 jedną dużą)

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 29 lis 2009, 19:02
autor: Przemek
topcio1 pisze:nie :lol: , zupełnie inne dekle (8V ma dwie pokrywy a 16 jedną dużą)
chodziło mi o treść napisu : yesyes :

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 29 lis 2009, 19:04
autor: topcio
:lol: : ok2 :

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 29 lis 2009, 21:02
autor: argenta67
topcio1 pisze::hmmm: kolektor wydechowy ?
Kolektor inny, 16V ma cztery rury łączące się w dwie i potem w jedną.

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 29 lis 2009, 21:04
autor: Piszczyk
skrzynie biegów są chyba takie same...
przynajmniej przełożenia identyczne
topcio1 pisze::hmmm: kolektor wydechowy ?
16V ma "GSI" (jak w polonezie "GSI" - ładne portki dla każdego cylindra a nie żeliwny odlew)

a tak OffTopic to ja:
bym założył do tego 16V dwa dwugardzielowe poziome webery : yesyes : ,
iskrę zarzucił od digiplexa ,
wstawił to "GSI" połaczone na dwie rury fi 70mm do końca ,
tu uciął, tam zaspawał, lał VPowera albo benzynę lotniczą
albo (taniej i łatwiej) znalazł gotowe 16V lub 16V T... :-P

-- 29 Lis 2009, 21:05 --
argenta67 pisze:
topcio1 pisze::hmmm: kolektor wydechowy ?
Kolektor inny, 16V ma cztery rury łączące się w dwie i potem w jedną.
hehe.. 2 minuty się spóźniłem..

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 30 lis 2009, 11:16
autor: Juves
Praktycznie chodzi mi oto czy jak bym kupil sam silnik 16v to czy bym mogl wyciagnac stary 8v i wlozyc new...? Czy bym musial cos przerabiac.... ?

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 30 lis 2009, 11:25
autor: tomek
Przeciez w pierszych odpowiedziach - zanim chlopcy poplyneli :) - napisano, ze roznice dosc duze a przerobek jeszcze wiecej :(

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 30 lis 2009, 16:51
autor: Piszczyk
jasne że się da - ale dużo piwa upłynie zanim odpali
osobiście przekładałem kumplowi 1.7 8v w miejsce zatartego 1.7 16V w alfie 33
nic kufa nie pasowało z elektryki - komp zbierał sygnały z innych miejsc, osprzęt (dolot np) robiony na przysłowiową "gumkę od majtek"
na gazie chodziła alfa znośnie - na benzynie głupiała (pozostał komp od 16V !!!)
ale kumpel się uparł - więc mu skleiliśmy (poszłu 5 rolek taśmy izolującej ;) )

i podobnie będziesz miał w themie - masz "troszkę" różne instalacje wtryskowe
(8v to Jetronic 2 LU na 99% , a w 16v Motronic 1,7 M na 80 % )

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

: 30 lis 2009, 19:09
autor: topcio
Juves pisze:Praktycznie chodzi mi oto czy jak bym kupil sam silnik 16v to czy bym mogl wyciagnac stary 8v i wlozyc new...? Czy bym musial cos przerabiac.... ?
z włożeniem problemu nie będzie, ale z uruchomieniem .... : beczy :