Ogólny - LPG II generacji

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Ogólny - LPG II generacji

Post autor: fotisk » 25 lis 2009, 20:43

Witajcie,
LPG, LPG, LPG... nie ukrywam, że nie jestem zadowolony z tego stanu, który mam u siebie. Wiem że jest to instalacja "podstawowa", lepszy byłby wtrysk gazu, ale go nie mam.
Do rzeczy: byłem 3 tygodnie temu na regulacji (instalacja BRC Just, parownik BRC AT90 140 kW, mikser w dolocie taka jakby turbinka), podobno spaliny ok, ale auto bez mocy, spalanie za duże. Podłączyłem w domu pod komputer i widzę że na średnich obrotach sonda oscyluje pomiędzy bogatą a ubogą, czyli podobno ok, ale na wolnych mieszanka wg sondy bogata. Postanowiłem "gaziarza" poprawić i co dziwne dla mnie, auto odzyskało część wigoru, a spalanie spadło (cóż zrobić, zdolny jestem ;) ). Jednak zwłaszcza na niskich obrotach w porównaniu z benzyną mocy to mu brakuje.
Oczywiście muszę potrenować z całym tym programem, aby go rozgryźć i wiedzieć co pozmieniać, ale mam pytanie do fachowców: czy dobrze myślę, że jeżeli sonda na gazie oscyluje między bogatą a ubogą, to jest to z założenia mieszanka stechiometryczna i lambda w spalinach powinna być około 1? Czy w uproszczeniu można przyjąć, że jeżeli dobrze reguluje attuator w takiej instalacji to skład spalin powinien być zawsze ok? Czy jest sens sprawdzić jak instalacja zachowuje się pod obciążeniem w czasie jazdy?
Wiem, sporo pytań, chętnie poznam zdanie osób, które zajmują się gazem profesjonalnie.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Ogólny - LPG II generacji

Post autor: KGB » 27 lis 2009, 1:06

pod obciazeniem jest sens - wlasciwie glowny sens ,
na stojaco to mozesz sobie wolne obroty ustawic ,ale warunki jezdne trzeba ustawiac w czasie jazdy,

"mikser jak turbinka" -smierdzi mi to mikserem sonicznym ,niezbyt trafne to jest ,zrob sdjecia przelotu miksera ,z jakims punktem odniesienia (linijka) ,a zobaczymy ilep owietrza dostaje silnik ,
napisz jaki masz silnik ,
parownik masz slabo ustawialny - trzeba go mocno podpierac elektronika

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: Ogólny - LPG II generacji

Post autor: fotisk » 27 lis 2009, 14:05

Zdjęcie zrobię jutro, silnik 2.0 VIS.
Co rozumiesz pod pojęciem "parownik słaboustawialny"?
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Ogólny - LPG II generacji

Post autor: KGB » 27 lis 2009, 14:28

ten parownik kiepsko sie reguluje ,bo dwignia nie naciska sprezynki wzdluz ruchu dziwgni ,
zwlaszcza ekonomia na tym parowniku jest kiepska - daje za duzo gazu przy mocniejszym wcisnieciu pedalu ,

jezeli masz mikser z powierzchnia przeplywu mniejsza niz 960mm^2 (odpowiednik miksera 35mm) to bedzie ci mulil silnik

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: Ogólny - LPG II generacji

Post autor: fotisk » 27 lis 2009, 14:35

dobra, a teraz odnośnie miksera sonicznego, mam go włożonego w rurę dolotową, przed samą przepustnicą, więc może znajdę ten model u jakiegoś producenta, średnica tego miksera równa się średnicy przewodu doprowadzającego powietrze czyli 65 - 70mm.
Zaraz poszukam czegoś w sieci.

-- 27 Lis 2009, 15:29 --

już znalazłem: na stronie >www.rybacki.pl są te miksery i nazywają się miksery strumieniowe. A tu konkretne zdjęcie: >www.4b.pl/1_0_35509/lpg-akcesoria/lpg-akcesoria.aspx
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Ogólny - LPG II generacji

Post autor: KGB » 27 lis 2009, 19:01

wiem ,ze twoj to taki ,
problem w tym ,ze juz widzialem takie miksery i przepustowoscia to one nie grzeszyly ,
posluze sie przykladem z Nubirą 2.0 16v ,ktora seryjnie ma 136KM ,a na hamowni koledze wyszlo 134KM ,
po zalozeniu takiego miksera moc spadla do 117KM na benzynie !!! ,na gazie juz nawet nie mierzyl (mial za slaby parownik) ,
zalozyl blosa i nie zdazyl zmierzyc mocy na hamowni ,ale mowil ,ze auto odzylo

wiec taki mikser ma potencjal ... ograniczajacy moc ,warto sprawdzic przelot

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”