Dedra - rozruch zimnego silnika 1.9TDS
: 17 lis 2009, 8:50
Witam.
Przyszły chłody i pojawił się problem
Mam Dedre 1.9TDS z 1997 roku. Pompa wtryskowa nie jest wyposażona w mechaniczne przestawianie kąta wtrysku za pomocą cięgna. Nie ma całego tego bączka przy termostacie z linką która idzie do dźwigienki na pompie (jak to miało miejsce w Tipo).
Zamiast tego pompa ma elektromagnetyczny zawór zimnego startu (o ile dobrze myślę, bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat). Zawór znajduje się w dolnej części przy przestawiaczu kąta wtrysku i prowadzi d niego cienka rurka z paliwem od frontu pompy.
Moje pytanie... Jak to ustrojstwo działa?
Jakie powinny być obroty zimnego silnika zaraz po rozruchu?
Czy automatycznie przestawi się ta dźwigienka do której nic nie jest podłączone??
U mnie obroty zimnego silnika są na poziomie 500-600 RPM, muszę trochę gazować, aby nie zgasnął.
Ciepły silnik ma obroty 850-900 RPM.
Zawór zimnego startu po odłączeniu i spinaniu na krótko "klika" a więc teoretycznie działa. Napięcie na kabelku jest ok.
Przy włączonym silniku spinanie zaworka na krótko nie ma żadnego wpływu na pracę silnika, a chyba powinno mieć.
Napiszcie jak to wygląda u was? Szczególnie interesują mnie obroty zimnego i ciepłego silnika z takim sterowaniem jak ja mam.
Widzę, że inni też mają (mieli) podobne problemy...
viewtopic.php?f=14&t=12264&p=119254&hil ... at#p119254
Ale odpowiedzi jak na razie brak...
Pozdrawiam
Przyszły chłody i pojawił się problem

Mam Dedre 1.9TDS z 1997 roku. Pompa wtryskowa nie jest wyposażona w mechaniczne przestawianie kąta wtrysku za pomocą cięgna. Nie ma całego tego bączka przy termostacie z linką która idzie do dźwigienki na pompie (jak to miało miejsce w Tipo).
Zamiast tego pompa ma elektromagnetyczny zawór zimnego startu (o ile dobrze myślę, bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat). Zawór znajduje się w dolnej części przy przestawiaczu kąta wtrysku i prowadzi d niego cienka rurka z paliwem od frontu pompy.
Moje pytanie... Jak to ustrojstwo działa?
Jakie powinny być obroty zimnego silnika zaraz po rozruchu?
Czy automatycznie przestawi się ta dźwigienka do której nic nie jest podłączone??
U mnie obroty zimnego silnika są na poziomie 500-600 RPM, muszę trochę gazować, aby nie zgasnął.
Ciepły silnik ma obroty 850-900 RPM.
Zawór zimnego startu po odłączeniu i spinaniu na krótko "klika" a więc teoretycznie działa. Napięcie na kabelku jest ok.
Przy włączonym silniku spinanie zaworka na krótko nie ma żadnego wpływu na pracę silnika, a chyba powinno mieć.
Napiszcie jak to wygląda u was? Szczególnie interesują mnie obroty zimnego i ciepłego silnika z takim sterowaniem jak ja mam.
Widzę, że inni też mają (mieli) podobne problemy...
viewtopic.php?f=14&t=12264&p=119254&hil ... at#p119254
Ale odpowiedzi jak na razie brak...
Pozdrawiam