Strona 1 z 1

Kappa- użytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 13:38
autor: bulgulator
Witam, kupilem samochod Lancia k 2.0 16v turbo. Wydaje mi sie ze samochod z turbodoladowanym silnikiem nieco inaczej sie powinno ekspoatowac (nie wiem czy dobrze napisalem xD ), no i prosilbym o porady jak nie doprowadzic do "rozpadu" turbinki...

Odp: Kappa- uzytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 13:56
autor: stabraf
Głównie chodzi o to aby nie wkręcać na wysokie obroty na zimnym ,a po przejażdżce z ciężką nogą ,czy po powrocie z trasy nie wyłączć od razu silnika tylko zostawić go na jałowy na chwilkę coby się temperaturka obniżyła ;) W tym czsie możesz np. zajarać tudzież wypakować zakupy :lol:

Odp: Kappa- uzytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 14:10
autor: bulgulator
i to wszystko? ;p

Odp: Kappa- uzytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 14:38
autor: topcio
zasadniczo tak, bo o dobrych olejach, braku przygazówki po rozruchu i przed zgaszeniem nie trzeba mówić ;) . Dobrym rozwiązaniem jest "TurboTimer"

Odp: Kappa- użytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 15:26
autor: aro
i dobry olej oraz jego stan wiecej niż połowa na bagnecie.

Odp: Kappa- użytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 15:29
autor: bulgulator
A co to ten caly "tubrotimer" ;p

Odp: Kappa- użytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 15:32
autor: aro
Takie cus co wyłącza turbo po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Silnik zgasnie dopiero po jakims czasie. Można wyłączyc zapłon, zamknąc auto i isc do domu a on sam zgasnie po jakims czasie.

Tylko troche dziwnie bym się z tym czuł. :lol: Zostawiajac auto z pracujacym silnikiem na parkingu osiedlowym...

Odp: Kappa- użytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 17:17
autor: topcio
aro pisze:Takie cus co wyłącza turbo po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Silnik zgasnie dopiero po jakims czasie. Można wyłączyc zapłon, zamknąc auto i isc do domu a on sam zgasnie po jakims czasie.

Tylko troche dziwnie bym się z tym czuł. :lol: Zostawiajac auto z pracujacym silnikiem na parkingu osiedlowym...
tego zdania nie rozumiem :hmmm:

Odp: Kappa- użytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 20:02
autor: aro
Myslałem że tak to działa, przekrecasz kluczyk w stacyjce jakbys wyłączał silnik a on sobie dalej idzie. No chyba że chłopaki z forum alfaholików mnie okłamali :)

Odp: Kappa- użytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 20:12
autor: FXX
Raczej Cię nie okłamali tylko trochę pomyliłeś przy przekazywaniu tej wiedzy na forum ;)

Cytat z Wiki:
Turbo timer ? jest to urządzenie, które powoduje, że silnik spalinowy z turbospężarką wyłącza się z opóźnieniem w celu zwiększenia żywotności turbiny.

Turbo timer pozwala na pracę silnika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki przez określony przez użytkownika czas. Dzięki temu urządzeniu kierowca nie musi pozostawać w samochodzie, a silnik sam się wyłączy po ochłodzeniu turbiny
Czyli Turbo Timer nie wyłącza turbiny, tylko wyłącza z pewnym opóźnieniem silnik.

Odp: Kappa- użytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 20:14
autor: topcio
aro pisze:Myslałem że tak to działa, przekrecasz kluczyk w stacyjce jakbys wyłączał silnik a on sobie dalej idzie. No chyba że chłopaki z forum alfaholików mnie okłamali :)
tak to działa, tylko w zdaniu zaznaczonym na czerwono namieszałeś :lol:

Odp: Kappa- użytkowanie turbo

: 12 lis 2009, 21:29
autor: wujekp
bulgulator pisze:Witam, kupilem samochod Lancia k 2.0 16v turbo. Wydaje mi sie ze samochod z turbodoladowanym silnikiem nieco inaczej sie powinno ekspoatowac (nie wiem czy dobrze napisalem xD ), no i prosilbym o porady jak nie doprowadzic do "rozpadu" turbinki...
Punkty 3-4 i 7-10 :D

Odp: Kappa- użytkowanie turbo

: 13 lis 2009, 17:19
autor: bulgulator
Wielkie dziek iza wszystkie porady oraz podpowiedzi...mam nadzieje ze turbo bedzie mi dlugo sluzyc :]