Strona 1 z 3

Współczynniki Cx Lancii

: 23 wrz 2009, 13:15
autor: Nat
Lancia A 112 Cx= 0,51
Lancia Dedra Cx=0,28
Lancia Delta II (836) Cx=0,31
Lancia Fulvia Coupe Cx=0,44
Lancia Thema Cx=0,32
Lancia Thesis Cx=0,31
Lancia Y10 Cx=0,33

źródło

Dodatkowo:
Lancia Aprilia Cx=0,47
Lancia Beta Cx=0,38
Lancia Kappa Cx=0,31
Lancia Delta Integrale EVO 16V Cx=0,415

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 23 wrz 2009, 14:25
autor: INTEGRALE
Sam wskaźnik "Cx" nic nam nie daje. Ważna jets powierzchnia czołowa pojazdu "A". Mnożąc te dwie wartości otrzymamy dopiero wartość która odzwierciedla to, jaki opór stawia pojazd ( Cx*A).
Być może posłuże się wskaźnikiem Cx którejś z Lanci w pracy dyplomowej, dzieki Nat!

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 23 wrz 2009, 14:44
autor: Nat
w źródle podany jest również ten drugi współczynnik. (F)

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 14:26
autor: KGB
wiarygodnosc zrodla jest jednak mocno dyskusyjna ,bo wpisy tam robia przypadkowi ludzie i wychodza pewne kwiatki ,np.
bmw e34 ma podany Cx 0.31 co wydaje sie bzdura w porownaniu do e30 ,ktore ksztalt ma praktycznie taki sam ,a jego Cx wynosi 0.38-0.41

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 15:47
autor: schab
KGB pisze:wiarygodnosc zrodla jest jednak mocno dyskusyjna ,bo wpisy tam robia przypadkowi ludzie i wychodza pewne kwiatki ,np.
bmw e34 ma podany Cx 0.31 co wydaje sie bzdura w porownaniu do e30 ,ktore ksztalt ma praktycznie taki sam ,a jego Cx wynosi 0.38-0.41
Diabeł jest pogrzebany w szczegółach . Pozornie kształt może być zbliżony , ale różnicę robią np. rynienki dachu , kształt i usytuowanie lusterek , a największą różnicę robi coś , czego nie widać z zewnątrz - ukształtowanie podłogi .

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 16:43
autor: Nat
KGB pisze:wiarygodnosc zrodla jest jednak mocno dyskusyjna ,bo wpisy tam robia przypadkowi ludzie i wychodza pewne kwiatki ,np.
bmw e34 ma podany Cx 0.31 co wydaje sie bzdura w porownaniu do e30 ,ktore ksztalt ma praktycznie taki sam ,a jego Cx wynosi 0.38-0.41
Dopóki nie znajdziesz dowodu na niewiarygodność źródła traktujemy je jako wiarygodne. Większość współczynników lancii starałem się potwierdzić też w innych źródłach.

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 19:10
autor: KGB
Nat
ok ,ale zrodlo traktuje o wielu autach i na to chcialem zwrocic uwage ,
choc 0.28 dla dedry wyglada troche smiesznie ,jak na nia patrze :D

schab
ale szczegoly nie moga przyslaniac ogółu ,a wiatrolap zawsze pozostanie wiatrolapem ,
wystarczy zestawic auta 0.31 do porownania ,czyli e34 ,e39 i kappa - odrazu widac ,ze gdzies jest ZONK

mozna tez odniesc wrazenie ,ze w polowie lat 80-ych powstaly najbardziej oplywowe auta ,ktore na takie nie wygladaja ,a pozniej na 15lat producenci olali ta dyscypline, jakby miala drugorzedne znaczenie ,
mam taka spiskowa teorie dziejow ,ze metoda pomiaru 20lat temu mogla byc inna ,ale nie mam jak tego udowodnic

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 19:40
autor: Nat
KGB pisze:Nat
ok ,ale zrodlo traktuje o wielu autach i na to chcialem zwrocic uwage ,
choc 0.28 dla dedry wyglada troche smiesznie ,jak na nia patrze :D

Haha, szkoda, że nie przyjechałes do Morska na VI Zlot ogólnopolski Lancisti... :D
Zasiliłbys szeregi tych, którzy sądzą po pozorach i uważają, że np. bolid F1 ma niski CX, bo szybko jeździ :) Wszyscy oni zrobili błąd w konkursie wiedzy historycznej ;)

Dedra, wbrew Twojemu wrażeniu, akurat jest najlepiej zweryfikowana z wszystkich powyzszych Lancii (Cx = 0,28-0,29).

dodatkowa weryfikacja.

i jeszcze jedno źródło.

Nawiasem mówiąc, taki sam Cx miała Alfa Romeo 155, tez kanciak.

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 20:02
autor: FXX
Nat pisze:Zasiliłbys szeregi tych, którzy sądzą po pozorach i uważają, że np. bolid F1 ma niski CX, bo szybko jeździ Wszyscy oni zrobili błąd w konkursie wiedzy historycznej
Strach się bać co by było jakby bolid F1 miał Cx na poziomie 0,28 :D

Chociaż trudno mi uwierzyć w 0,28-0,29 podczas gdy tyle samo ma moje Espero :)

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 20:26
autor: KGB
Nat pisze:
KGB pisze:Nat
ok ,ale zrodlo traktuje o wielu autach i na to chcialem zwrocic uwage ,
choc 0.28 dla dedry wyglada troche smiesznie ,jak na nia patrze :D
Haha, szkoda, że nie przyjechałes do Morska na VI Zlot ogólnopolski Lancisti... :D
Zasiliłbys szeregi tych, którzy sądzą po pozorach i uważają, że np. bolid F1 ma niski CX, bo szybko jeździ
probujesz mi wmowic cos czego nie powiedzialem ,a co wydaje ci sie ,ze bym powiedzial,
musze cie rozczarowac ,ale nie sadze by bolid F1 mial niski Cx ,o oporze jaki stawia powietrzu juz nie wspominajac ,
sadze ,ze mam jednak wieksze pojecie na dany temat, wiec twoje podjazdy sa nie na miejscu

jak dla mnie to Dedra podchodzi pod ta sama kategorie ,co audi cygaro ,passat b3/4 ,renault 25 czy wspomniane e34 ,choc w porownaniu do nich to R25 jeszcze najblizej prawdy by bylo ,
nie chodzi o kanty ,ale o nachylenie pewnych plaszczyzn ,alfa 155 jest kanciasta ,ale ma tez sylwetke "klina" ,a dedra niestety wyglada zgoła inaczej ,
zreszta wystarczy postawic obok siebie Dedre 0.28 i Kappe 0.31 - te szczegoly musza byc chyba bardzo szczegolne

oczywiscie rozstrzygniecie mogloby byc przeprowadzone tylko w jeden sposob - u ruskich sa tunele aerodynamiczne ,gdzie mozna wstawic caly samolot 1:1 (nie bawic sie w modele) i tam mozna by bylo sprawdzic ,jak sie spisuja samochody

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 20:30
autor: Nat
W sumie espero to też bardzo stara konstrukcja i też kanciak.
Wszystkim opierającym się na wrażeniach i wierze w postęp technologiczny dedykuję auto mojej ulubionej poza Lancią marki - Tatra model T87.

Obrazek
Obrazek

auto z lat 30.
To środkowe światło to... doświetlanie zakrętów, najnowszy wynalazek ostatniej dekady aut Europie. :lol:
Współczynnik Cx = 0,21 czyli lepszy niż Ferrari Testarossa, Lotus Esprit czy Lamborghini Murcielago.

Nawiasem mówiąc, protoplasta garbusa - Porsche to plagiaciarz.

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 20:36
autor: Dudi
KGB pisze:
oczywiscie rozstrzygniecie mogloby byc przeprowadzone tylko w jeden sposob - u ruskich sa tunele aerodynamiczne ,gdzie mozna wstawic caly samolot 1:1 (nie bawic sie w modele) i tam mozna by bylo sprawdzic ,jak sie spisuja samochody
A ty myślisz, że producenci samochodów to czym dysponują????? 8-O 8-O 8-O :roll: :roll:
Na resorakach badają opór i/lub przepływ powietrza???? 8-O :|

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 22:01
autor: FXX
Nat pisze:W sumie espero to też bardzo stara konstrukcja i też kanciak
Zgadza się, ale patrząc z boku na Espero i Dedrę, nie uwierzyłbym że mają podobne Cx :)
Kanciak owszem, ale w kształcie klina, wznosząca się linia nadwozia itd. jednak robią swoje.

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 22:31
autor: Nat
FXX pisze:
Nat pisze:W sumie espero to też bardzo stara konstrukcja i też kanciak
Zgadza się, ale patrząc z boku na Espero i Dedrę, nie uwierzyłbym że mają podobne Cx :)
Kanciak owszem, ale w kształcie klina, wznosząca się linia nadwozia itd. jednak robią swoje.
Jak widać jednak nie robią swojego :)

Odp: Współczynniki Cx Lancii

: 29 wrz 2009, 22:45
autor: KGB
Dudi pisze:
KGB pisze:
oczywiscie rozstrzygniecie mogloby byc przeprowadzone tylko w jeden sposob - u ruskich sa tunele aerodynamiczne ,gdzie mozna wstawic caly samolot 1:1 (nie bawic sie w modele) i tam mozna by bylo sprawdzic ,jak sie spisuja samochody
A ty myślisz, że producenci samochodów to czym dysponują????? 8-O 8-O 8-O :roll: :roll:
Na resorakach badają opór i/lub przepływ powietrza???? 8-O :|
producenci samochodow nie dysponuja takimi tunelami ,bo nie ma takiej potrzeby ,
choc do zrobienia bolida to sie przydaje ,wiec moze korzystaja z tunelow firm lotniczych ,
to nie sa tunele gdzie puszczasz dym i sprawdzasz czy gdzies nie zawirowal ,tylko w takim tunelu sprawdza sie ,czy skrzydla unosza samolot :D
Tatra model T87.
8-O ,to brak lusterek tyle daje ,chybe zdejme z Poloneza :lol:

espero to odrzucony projek Xantii ,bylo projektowane jako oplywowe ,wyglada na oplywowe i jest oplywowe ,
ladne nie jest ,ale osobiscie uwazam ,ze i tak wyglada lepiej od nubiry