Strona 1 z 2

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 25 sty 2006, 15:25
autor: tomek
Na forum sa rozne 'zagazowane' Kappy lacznie z 2.0 16V Turbo ale czy gazowal ktos moze 2.0 20V z turbina? Czy sa odpowiednie instalki, ktore obsluza ten silnik?

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 25 sty 2006, 16:27
autor: mirek0p
z tego co słyszałem to najlepsza jest Vialle chyba taką masz :?:

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 25 sty 2006, 20:26
autor: KJ
Prins + dobry zakład.
Te silniki gazuje się łatwiej od 2.0T 16V

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 25 sty 2006, 21:06
autor: mario09
"KJ" pisze:Prins + dobry zakład.
Te silniki gazuje się łatwiej od 2.0T 16V
Co to znaczy latwiej? Sa bardziej podatne na prace z gazem czy sam montaz przebiega mniej klopotliwie?

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 25 sty 2006, 22:58
autor: Przemo
A co to za instalka Prins pierwszy raz słyszę!Wydawało mi się ze do tego sinika to BRC SEQUENT jest najlepszy!A ile ta instalka kosztuje???

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 26 sty 2006, 8:03
autor: tomek
"mirek0p" pisze:z tego co słyszałem to najlepsza jest Vialle chyba taką masz :?:
Ja mam Vialle ale nie mam silnika Turbo ;), pytam z cekawosci ;).

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 26 sty 2006, 8:05
autor: tomek
"Przemo" pisze:A co to za instalka Prins pierwszy raz słyszę!Wydawało mi się ze do tego sinika to BRC SEQUENT jest najlepszy!A ile ta instalka kosztuje???
Prins jest chyba holenderski i ma dobra instalke, ale BRC wypuscilo zdaje sie Sequent 56 miedzy innymi do silnikow 5-o cylindrowych.
"KJ" pisze:Te silniki gazuje się łatwiej od 2.0T 16V
KJ co znaczy latwiej? Pod jakim katem?

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 26 sty 2006, 8:21
autor: PeGaZ
"mario09" pisze:Co to znaczy latwiej? Sa bardziej podatne na prace z gazem czy sam montaz przebiega mniej klopotliwie?
TUTAJ KJ kiedyś pisał:
"Trudnośc z instalacją gazu do aut takich jak kappy turbo wynika z tego, że masz stosunkowo mocny silnik (np. 205 KM) przy zaledwie 4 cylindrach. I mało które wtrsykiwacze gazowe są w stanie przenieść taką moc ...."

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 26 sty 2006, 9:06
autor: tomek
"PeGaZ" pisze: TUTAJ KJ kiedyś pisał:
"Trudnośc z instalacją gazu do aut takich jak kappy turbo wynika z tego, że masz stosunkowo mocny silnik (np. 205 KM) przy zaledwie 4 cylindrach. I mało które wtrsykiwacze gazowe są w stanie przenieść taką moc ...."
Czyli w tym momencie moc rozklada sie na 5 cylindrow, wiec latwiej bedzie o wtryskiwacze, rzeczywiscie, moze to ulatwic intalacje.

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 26 sty 2006, 10:29
autor: KJ
"tomek" pisze:
"PeGaZ" pisze: TUTAJ KJ kiedyś pisał:
"Trudnośc z instalacją gazu do aut takich jak kappy turbo wynika z tego, że masz stosunkowo mocny silnik (np. 205 KM) przy zaledwie 4 cylindrach. I mało które wtrsykiwacze gazowe są w stanie przenieść taką moc ...."
Czyli w tym momencie moc rozklada sie na 5 cylindrow, wiec latwiej bedzie o wtryskiwacze, rzeczywiscie, moze to ulatwic intalacje.
Dokładnie. W specyfikacji wtrykiwaczy Matrixa (stosowanych np. w Diego) jest mowa o max. bodajże 36 albo 38 KM - tyle jest w stanie "obsłużyć" jeden wtryskiwacz (można go trochę rozwiercić, ale dalej wychodzi mniej niż 40 KM).
U mnie są największe Keiheny i pracują na granicy swoich możliwości (teoretycznie ok. 50 KM).
Widziałem np. Subaru Imprezę, która była zagazowana tak, że miała 8 wtrsykiwaczy :-) zamiast 4. No, ale to już zupełnie inne koszty.

Moc sama w sobie nie jest problemem, bo w Prinsie reduktor obsłuży i 400 KM.

Aha, tak z ciekawostek - wtryskiwacze Keihena są przygotowane również do gazu ziemnego. Więc jakby co, to wystarczy zmienić tylko zbiornik :-)

PS. może ktoś wyjaśni, co to znaczy że wtryskiwacz obsługuje maxymalnie ileśtam KM, bo ja w sumie nie do końca to rozumiem :-)

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 26 sty 2006, 11:39
autor: PeGaZ
"KJ" pisze:PS. może ktoś wyjaśni, co to znaczy że wtryskiwacz obsługuje maxymalnie ileśtam KM, bo ja w sumie nie do końca to rozumiem :-)
No w sumie na chłopski rozum - przez analogię do grzejnika, w którym powierzchnia i grubość rurki implikuje max. ilość kW którą może dostarczyć grzejnik (przy określonej temp. wody) - tak wtryskiwacz, może maksymalnie "przepuścić" ileś tam gazu w jednostce czasu, co uwzględniając kaloryczność gazu i energię, którą jest w stanie wytworzyć w procesie spalania, przekłada się na ilość kWKM. Podobnie reduktor - też jest w stanie obsłużyć ileś tam KM, a wynika to z jego zdolności rozpręzenia gazu w jednostce czasu. Im więcej gazu może rozprężyć, tym więcej KM obsłuży.
Ale to takie moje gdybanie ;)

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 10 lut 2006, 15:31
autor: Przemo
A jaka instalke masz???BRC 24 czy SEQUENT???na hamowni Ci ją ustawili??a no i ile dałes w Krk SEQEUNT około 6000 zł
Pozdrawiam

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

: 10 lut 2006, 16:59
autor: Przemo
Sorry ale będe dociekliwy!jaką masz ta instalke BRC 24 czy SEQUENT!!!pytam bo tez może bede zakłądał i nie wiem co wybrac a Ty masz juz założona i calkiem niezle śmiga wiec pytam :lol: