Strona 1 z 2

Kappa - problem z ładowaniem

: 12 sie 2009, 21:39
autor: krzychc
Witam, po uruchomieniu silnika wskazówka woltomierza wskazuje napięcie poniżej 12 wolt. Infocenter w tym czasie ma bardzo słabe podświetlenie a klimatyzacja nie chłodzi. Dopiero jak zwiększę obroty to wskazówka woltomierz skacze na około 13 wolt, infocenter mocniej świeci a klimatyzacja zaczyna chłodzić. Czy jest to wina alternatora i słabego ładowania? Czy mieliście takie objawy?

Odp: Kappa - problem z ładowaniem

: 13 sie 2009, 19:05
autor: argenta67
Najpierw sprawdź pasek

Odp: Kappa - problem z ładowaniem

: 13 sie 2009, 19:09
autor: LUKI82
Jak pamiętam z innego samochodu to może być wina regulatora napięcia w alternatorze

Odp: Kappa - problem z ładowaniem

: 13 sie 2009, 19:16
autor: topcio
Najpierw pasek, potem oczyścić połączenia (masa do silnika i nadwozia oraz przewód do alternatora) jeśli to wszystko jest git to szczotki i regulator

Odp: Kappa - problem z ładowaniem

: 13 sie 2009, 20:28
autor: Tomasz
Masa, masa, masa. Oczyść masę na silnik i nadwozie, ewentualnie dołóż miedzianą taśmę.

Odp: Kappa - problem z ładowaniem

: 13 sie 2009, 21:57
autor: krzychc
Dzięki za podpowiedzi - sprawdzę połączenia, pasek a później alternator u elektryka i dam znać.
Czasami przy obrocie kierownicą do oporu okropnie coś piszczy - czy to może być pasek wspomagania i czy to nie ten sam pasek co napędza alternator?

Odp: Kappa - problem z ładowaniem

: 14 sie 2009, 5:48
autor: argenta67
Kappa ma tylko jeden pasek

Re: Kappa - problem z ładowaniem

: 12 gru 2011, 1:33
autor: marceli
Witam, mam takie pytanie, czy w Kappie da radę wyjąć regulator napięcia z alternatora bez wyciągania go?
Zdaje się ,że mnie to czeka bo trochę mam małe ładowanie.13,5 na pusto i 13,3 i mniej z odbiornikami.

Re: Kappa - problem z ładowaniem

: 12 gru 2011, 13:32
autor: kornel_95
marceli pisze:Witam, mam takie pytanie, czy w Kappie da radę wyjąć regulator napięcia z alternatora bez wyciągania go?
Zdaje się ,że mnie to czeka bo trochę mam małe ładowanie.13,5 na pusto i 13,3 i mniej z odbiornikami.
Radził bym już to robić bo za chwile ci padnie ako bo takie ładowanie to jest żadne ładowanie ... A moim zdaniem to to nie będzie regulator jak już to szczotki :)
Albo spróbuj dołożyć masy przyłóż kabel od obudowy alternatora i do masowej klemy :)

Re: Kappa - problem z ładowaniem

: 12 gru 2011, 14:47
autor: Polej
marceli pisze:Witam, mam takie pytanie, czy w Kappie da radę wyjąć regulator napięcia z alternatora bez wyciągania go?
Zdaje się ,że mnie to czeka bo trochę mam małe ładowanie.13,5 na pusto i 13,3 i mniej z odbiornikami.
Ale nie mówisz o odczytach ze wskaźnika w zegarach, tylko sprawdzałeś miernikiem? :-P

Re: Kappa - problem z ładowaniem

: 12 gru 2011, 23:52
autor: marceli
Problem rozwiązany. Jednak tak jak w większości przypadków i u mnie była słaba masa na silniku.
Oczywiście sprawdzałem miernikiem.
Po wyczyszczeniu masy ładowanie jest 14,2 a i wskaźnik w kabinie powędrował w prawo.

Tak więc koledzy mieliście rację.Dołączam zdjecie:
Z odbiornikami typu światła i dmuchawa.

Re: Kappa - problem z ładowaniem

: 29 lip 2012, 13:36
autor: argenta67
marceli pisze:Problem rozwiązany. Jednak tak jak w większości przypadków i u mnie była słaba masa na silniku.
Oczywiście sprawdzałem miernikiem.
Po wyczyszczeniu masy ładowanie jest 14,2 a i wskaźnik w kabinie powędrował w prawo.

Tak więc koledzy mieliście rację.Dołączam zdjecie:
Z odbiornikami typu światła i dmuchawa.
Tylko na tym foto masz troszkę małe ładowanie bo wskaźnik pokazuje nie całe 13V.

Re: Kappa - problem z ładowaniem

: 13 maja 2013, 15:38
autor: mechico
Witam,u mnie wskazówka z napięcia na końcu skali(a nawet dalej,za 15) spaliło obie żarówki mijania,infocenter ciemny i nawiew nie działa...Pytanie:czy regulator napięcia znajduje się w alternatorze,jeśli tak to czy da się go wymienić,czy trzeba cały alternator wymienić?? Kappa 3.0 98'

Re: Kappa - problem z ładowaniem

: 13 maja 2013, 16:30
autor: marceli
Da się wymienić sam regulator.

Re: Kappa - problem z ładowaniem

: 13 maja 2013, 17:41
autor: mechico
Dzięki marceli,właśnie byłem zmierzyć i ładuje prawie 18V!!! Może podpowie ktoś gdzie w 3.0 jest alternator i jak najlepiej się do niego dobrać,bo od góry g...o widzę,albo jakiś link...Dzięki z góry za sugestie