Kappa - napinacz paska wielorowkowego

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: tomektcs » 10 sie 2009, 20:49

Witam, mam taki problem, mianowicie na wolnych obrotach hałasuje mi pasek wielorowkowy a dokładniej skacze na napinaczu i to powoduje taki hałas jak by jakaś osłonka była luźna lub coś w tym stylu. Dodam, iż wymieniłem pasek na nowy conti gdyż stary był spękany i denerwował mnie rano jak silnik był zimny to piszczał. Niestety nowy ma tą samą przypadłość i do tego zacżał jeszcze hałasować na wolnych obrotach, troszke się też postrzępił przy krawędzi. Mam takie pytanie odnośnie napinania tego paska jak powinna wygładać taka procedura gdyż jest tam rolka na mimośrodzie i nie wiem czy nią się napina czy sam napinacz powinien dać rade napiąć. Drugą sprawą jest sam pasek gdyż początkowo kupiłem boscha i wydawał mi sie zbyt gruby znaczy jego wykonanie więc wybrałem conti czy to też może mieć związek?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: topcio » 10 sie 2009, 20:56

proponuję użyć opcji "szukaj" i wpisać "napinacz paska" na pewno znajdziesz odpowiedź ;)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: tomektcs » 10 sie 2009, 22:01

szukałem ale nie znalazłem wyjasnienia po co to koło na miomośrodzie skoro jest napinacz, i czy uszkodzony napinacz daje taki objaw w postaci poszarpanego z brzegu paska

marcoos_bpik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 17 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Włocławek

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: marcoos_bpik » 11 sie 2009, 2:05

Tez mi cos sie dzieje z napinaczem wielorowkowego. Pasek "piszczal' przez pewien czas po starcie. Wymiana napinacza i teraz widze, ze cos ten pasek tnie po krawedzi. Pasek ma jakies 2000km i juz widze, ze sie lekko postrzepil z jednej strony.

dudekken

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: dudekken » 11 sie 2009, 4:57

Z tymi strzępiącymi się paskami to uważajcie bo były przypadki ze pękał pasek i wkręcał się w rozrząd...
Co do napinania to za tą funkcję odpowiada napinacz główny (ten ze sprężyną) i rolka prowadząca z regulacją napięcia na mimośrodzie.
A jeżeli widać podczas pracy na jałowym że napinacz podskakuje to znaczy że należy go niezwłocznie wymienić na nowy, najlepiej z kompletem rolek prowadzących.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: topcio » 11 sie 2009, 15:20

tomektcs pisze:szukałem ale nie znalazłem wyjasnienia po co to koło na miomośrodzie skoro jest napinacz, i czy uszkodzony napinacz daje taki objaw w postaci poszarpanego z brzegu paska

Po zluzowaniu rolek mimośrodowych jest łatwiej założyć pasek (jego skok jest ofraniczony) ,napinacz odciągasz i blokujesz (jest tam mały otwotek) następnie przestawiasz mimośrody i puszczasz napinacz. Poszarpany pasek świadczy o uszkodzeniu któregoś koła pasowego- sprawdź czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie i czy nie są zagięte lub zadarte na krawędzi
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Jano » 11 sie 2009, 16:36

Z dawniejszego "wertowania" forum wyczytałem, że do Kappy napinacz pasuje od jakiegoś francuza /chyba/ koszt zakupu o połowę mniejszy od oryginału.
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Praptax » 11 sie 2009, 18:31

Jano pisze:Z dawniejszego "wertowania" forum wyczytałem, że do Kappy napinacz pasuje od jakiegoś francuza /chyba/ koszt zakupu o połowę mniejszy od oryginału.

Potwierdzam.Mi tak szarpało krawedz paska ,że pasek sie rozpołowił.Mechanik wymienił uszkodzony napinacz (tak jak napisał kolega pasował jakiś ok francuza ale nie pamietam od jakiego)
Ostatnio zmieniony 11 sie 2009, 21:12 przez Praptax, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Jano » 11 sie 2009, 20:30

Znalazłem - Peugeot/Citroen 3.0 V6 cena ok 170 zł.
Lybra 2,4 JTD CF3

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: tomektcs » 11 sie 2009, 21:23

U mnie napinacz podskakiwał na wolnych obrotach i pasek na nim hałasował, jak siknąłem wd-40 to się uspokoiło jednak nie na długo. Chyba rozejrzę się za napinaczem i może jeszcze te jedną rolkę wymienię.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: volf » 12 sie 2009, 3:05

Jano pisze:Z dawniejszego "wertowania" forum wyczytałem, że do Kappy napinacz pasuje od jakiegoś francuza /chyba/ koszt zakupu o połowę mniejszy od oryginału.
Chodzi o rolkę napinacza. Niestety, sam napinacz też się zużywa (zatarcie na sworzniu czy nadmierny luz powodujący przekoszenie) i wymiana samej rolki ma sens jeśli jest ona zużyta ale reszta napinacza jest ok.
KAPPA TDS & JTD

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: tomektcs » 16 sie 2009, 22:07

Czy napinacz od benzyny 2,0 lub innej będzie pasował do mojego TDS-A ?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: topcio » 17 sie 2009, 14:33

napinacz jest wspólny dla silników :

2.0 20V (838AA1AA)
2.0 20V (838AG1AA, 838AG11A)
2.4 20V (838AC1AA, 838AC11A)
2.4 T.DS (838AE1AA, 838AH1AA)
2.4 JTD (838AL1AA)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: tomektcs » 17 sie 2009, 21:36

Dziękuje za odpowiedź teraz będzie mi łatwiej znaleźć jakąś używkę. Za nowy ruvila chcą w IC 380 zl

Duvelsheyss
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:52
Lokalizacja: Sosnowiec/Kraków

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Duvelsheyss » 18 sie 2009, 7:26

Poszukaj na allegro, widziałem tam napinacz(skf), rolkę zwrotną(skf) i pasek(dayco) za ok 300 zł. Ja za sam napinacz zapłaciłem 300 w hurtowni w Mysłowicach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”