Lybra - check engine i gaśnie silnik jtd
Lybra - check engine i gaśnie silnik jtd
Wczoraj Lucy mnie zmartwiła - chciałem sprawdzić, przy jakich obrotach odcina silnik i odcięła dosyć definitywnie, czyli silnik zgasł w okolicach 3,5 krpm. Jednocześnie zapalił się check engine. Po wyłączeniu zapłonu silnik ponownie dał się uruchomić, check zgaszony. WTF??? Moja teoria, to przeładowujące turbo, chociaż autko się tak słabo zbiera, że nie podejrzewam turbiny o nadmierne ładowanie. ALe jeśli nawet, to silnik chyba nie powinien zgasnąć???
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Odp: Lybra - check engine i gaśnie silnik jtd
Witam!
Od niedawna u mnie dzieje się to samo, z tym że odcina na trochę wyższych obrotach 3600-3800. Byłem u elektryka, dwa dni z tym walczył i nie doszedł do niczego konstruktywnego - niby komputer błędów nie pokazuje, czujniki wszelakie posprawdzane, a dalej gaśnie wywalając komunikat engine control system failure. Elektryk obstawiał pompę paliwa, ale pewny na 100% nie był. Z powodu małych zawirowań finansowych odłożyłem na jakiś czas naprawę, tym bardziej że wolałbym żeby usterka została trafnie zdiagnozowana, a nie na zasadzie "a może wymienimy to, a jeśli nie zadziała to może tamto"
Za wymienione sprawne części nikt mi kasy nie odda. Więc jeżeli ktoś coś wie na ten temat to również będę wdzięczny 
Silnik 2.4 jtd
Od niedawna u mnie dzieje się to samo, z tym że odcina na trochę wyższych obrotach 3600-3800. Byłem u elektryka, dwa dni z tym walczył i nie doszedł do niczego konstruktywnego - niby komputer błędów nie pokazuje, czujniki wszelakie posprawdzane, a dalej gaśnie wywalając komunikat engine control system failure. Elektryk obstawiał pompę paliwa, ale pewny na 100% nie był. Z powodu małych zawirowań finansowych odłożyłem na jakiś czas naprawę, tym bardziej że wolałbym żeby usterka została trafnie zdiagnozowana, a nie na zasadzie "a może wymienimy to, a jeśli nie zadziała to może tamto"


Silnik 2.4 jtd
Odp: Lybra - check engine i gaśnie silnik jtd
WAŻNE:
REGULATORA CIŚNIENIA PALIWA NIE WOLNO DOTKNĄĆ SZCZOTKĄ DRUCIANĄ.NALEŻY OBEJŻEC POD SZKŁEM POWIĘJKSZAJĄCYM I PRZEDMUCHAĆ SPRĘŻONYM POWIETRZEM,A NASTĘPNIE WYMYĆ W CZYSTEJ ROPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sprawdzić:
1.filtr paliwa
2.cisnienie paliwa-niskie i wysokie
3.otwarcie zaworu regulacji ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia i o pracę regulatora ciśnienia paliwa
4.wyczyścić regulator wysokiego ciśnienia paliwa na pompie /NIE SZCZOTKĄ DRUCIANĄ!!!!!!!!!!!
5.uwaga na oringi nie mogą byc zdeformowane,jak już są bezwględnie do wymiany,w niektórych jest uszczelka ostrożnie z nią
6.wszelkie prace związane z wyciągnięciem regulatora ciśnie nia należy przeprowadzać przy zachowaniu sterylności ,w przeciwnym przypadku można pogorszyć a nawet nie odpalić potem silnika
7.pamiętać każda naprawa ma nie szkodzić i czytaj ważne zanim cokolwiek zrobisz?
To tak na początek.
WAŻNE:
REGULATORA CIŚNIENIA PALIWA NIE WOLNO DOTKNĄĆ SZCZOTKĄ DRUCIANĄ.NALEŻY OBEJŻEC POD SZKŁEM POWIĘJKSZAJĄCYM I PRZEDMUCHAĆ SPRĘŻONYM POWIETRZEM,A NASTĘPNIE WYMYĆ W CZYSTEJ ROPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-- 31 Lip 2009, 22:29 --
Żeby zapobiec nadmiernemu rozbieganiu się silnika diesla albo jest "dezaktywacja trzeciego cylindra " albo zawór regulacji cisnienia paliwa powoduje jałową pracę pompy wysokiego ciśnienia co skutktuje spadkiem mocy a nawet zgaśnięciem silnika .Trochę teorii w pobieżnym skrócie i nie zamierzam z nikim polemizować na ten temat tylko odsyłam do lektury lub podstaw działania common rail made in italy
Szukam mechanika,który naprawi moją lybrę najlepiej za darmo i z wieczną gwrancją
REGULATORA CIŚNIENIA PALIWA NIE WOLNO DOTKNĄĆ SZCZOTKĄ DRUCIANĄ.NALEŻY OBEJŻEC POD SZKŁEM POWIĘJKSZAJĄCYM I PRZEDMUCHAĆ SPRĘŻONYM POWIETRZEM,A NASTĘPNIE WYMYĆ W CZYSTEJ ROPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sprawdzić:
1.filtr paliwa
2.cisnienie paliwa-niskie i wysokie
3.otwarcie zaworu regulacji ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia i o pracę regulatora ciśnienia paliwa
4.wyczyścić regulator wysokiego ciśnienia paliwa na pompie /NIE SZCZOTKĄ DRUCIANĄ!!!!!!!!!!!
5.uwaga na oringi nie mogą byc zdeformowane,jak już są bezwględnie do wymiany,w niektórych jest uszczelka ostrożnie z nią
6.wszelkie prace związane z wyciągnięciem regulatora ciśnie nia należy przeprowadzać przy zachowaniu sterylności ,w przeciwnym przypadku można pogorszyć a nawet nie odpalić potem silnika
7.pamiętać każda naprawa ma nie szkodzić i czytaj ważne zanim cokolwiek zrobisz?
To tak na początek.
WAŻNE:
REGULATORA CIŚNIENIA PALIWA NIE WOLNO DOTKNĄĆ SZCZOTKĄ DRUCIANĄ.NALEŻY OBEJŻEC POD SZKŁEM POWIĘJKSZAJĄCYM I PRZEDMUCHAĆ SPRĘŻONYM POWIETRZEM,A NASTĘPNIE WYMYĆ W CZYSTEJ ROPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-- 31 Lip 2009, 22:29 --
W makronach nie ma trybu tzw"notlauf" jak u niemiaszkówSharuga pisze:Wczoraj Lucy mnie zmartwiła - chciałem sprawdzić, przy jakich obrotach odcina silnik i odcięła dosyć definitywnie, czyli silnik zgasł w okolicach 3,5 krpm. Jednocześnie zapalił się check engine. Po wyłączeniu zapłonu silnik ponownie dał się uruchomić, check zgaszony. WTF??? Moja teoria, to przeładowujące turbo, chociaż autko się tak słabo zbiera, że nie podejrzewam turbiny o nadmierne ładowanie. ALe jeśli nawet, to silnik chyba nie powinien zgasnąć???

Szukam mechanika,który naprawi moją lybrę najlepiej za darmo i z wieczną gwrancją

Ostatnio zmieniony 31 lip 2009, 23:07 przez Gość , łącznie zmieniany 1 raz.
Odp: Lybra - check engine i gaśnie silnik jtd
Czyli w moim przypadku należy zacząć od zaworu?jan123456 pisze: albo zawór regulacji cisnienia paliwa powoduje jałową pracę pompy wysokiego ciśnienia co skutktuje spadkiem mocy a nawet zgaśnięciem silnika .Trochę teorii w pobieżnym skrócie i nie zamierzam z nikim polemizować na ten temat tylko odsyłam do lektury lub podstaw działania common rail made in italy
Generalnie Jan123456 szkoda że mam do Ciebie taki kawał drogi - zjawiłbym się chętnie na dużym serwisie mojego jtd, bo uwag mam do niego sporo...

Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Odp: Lybra - check engine i gaśnie silnik jtd
Szkoda do końca sierpnia jest to niemożliwe,brak mocy przerobowych. Dobra rada poszukaj mechanika nie montera-wymieniacza/takich to ze świeczką-cenią swoją wiedzę/Podłacz tester i jazda na próbę ,wydruk parametrów z "realu" a może cosik pomogę na odległość /ale to nawet jankesom nie wychodzi
/I mała uwaga na koniec czytaj całą wypowiedż a nie tylko wycinek,a naprawa stanie się łatwiejsza

Odp: Lybra - check engine i gaśnie silnik jtd
Oczywiście, że czytam całość, szczególnie Twoich postówjan123456 pisze:Szkoda do końca sierpnia jest to niemożliwe,brak mocy przerobowych. Dobra rada poszukaj mechanika nie montera-wymieniacza/takich to ze świeczką-cenią swoją wiedzę/Podłacz tester i jazda na próbę ,wydruk parametrów z "realu" a może cosik pomogę na odległość /ale to nawet jankesom nie wychodzi/I mała uwaga na koniec czytaj całą wypowiedż a nie tylko wycinek,a naprawa stanie się łatwiejsza

A co do mechanika - w mojej okolicy nie ma takiego, który jest w stanie rzetelnie podejść do sprawy. Ponoć najbliższy oblatany w jtd i w miarę konkretnie podchodzący do problemu jest w Mierzynie k. Szczecina. Niestety, życzy sobie pozostawienia auta przynajmniej na jeden dzień, co zresztą jest zrozumiałe. Tylko muszę zaangażować kogoś, kto mnie odbierze i potem odwiezie. No i czasu tez trochę trzeba znaleźć a urlopu jak na lekarstwo

BTW: mam kabel VAG-KKL od Viakena - będzie chodził pod Lybrą? Nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Gdzieś trafiłem na info, że "VAG niebieski" działa. Tylko co to za zwierzę?
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Odp: Lybra - check engine i gaśnie silnik jtd
w unidiagu występują przekłamania co do otwarcia /sposobu pracy/regulatora ciśnienia.Generalnie zasada jest taka jak nie ma błedu elektrycznego to szukaj mechanicznej usterki choc-mała uwaga nie zawsze.Zacznij od wymiany filtra paliwa,potem sprawdz pracę regulatora w funkcji pomiaru cisnienia przez czujnik ciśnienia /na listwie/,potem wnioski i jak trzeba w/z regulatora i czyszczenie lub wymiana czujnika ciśnienia paliwa.Pamiętaj to jest jedna z mozliwości.Może być równie co innego.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2009, 23:45 przez Gość , łącznie zmieniany 1 raz.
Odp: Lybra - check engine i gaśnie silnik jtd
Słuszna uwaga. Dzięki. A co do kabla - ten mój ma szansę działać (USB)? Wydaje mi się, że powinien, wszak OBD to standard. A sam unidiag pod Vistą działający jest?jan123456 pisze:w unidiagu występują przekłamania co do otwarcia /sposobu pracy/regulatora ciśnienia.Generalnie zasada jest taka jak nie ma błedu elektrycznego to szukaj mechanicznej usterki choc-mała uwaga nie zawsze
Zacznę od wymiany filtra paliwa, bo odkładam to od marca, ponoć zasyfia się też filtr na pompie w zbiorniku - też zamierzam tam zajrzeć - może wyczyszczę przy okazji zbiornik. A odczyt ciśnienia paliwa wobec przekłamującego Unidiaga to czym najlepiej przeprowadzić?
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Odp: Lybra - check engine i gaśnie silnik jtd
examiner, texa, auto-com,i etc-ważne aby odczytujący wiedział co czyta.Najważniejsze próba drogowa z testerem w aucie.Czy unidiag chodzi pod vistą?-hgw, jam laptopa z tesco na wyprzedaży/linuks,xp 98/ Ten kto u mnie był wie ,że to nie lipa.Kabel sam sobie skleiłem /na maxie 232/ nie wiem czy viakena pójdzie nie próbowałem