Strona 1 z 2
kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.
: 16 cze 2009, 13:09
autor: misiu
witam niedawno zostałem posiadaczem kappy '95 2,4 v.i.s. w której poprzedni właściciel doprowadził do obrotu panewki na wale( ale czy na pewno

będę wiedział dopiero po rozebraniu silnika) w związku z tym proszę o pomoc czyli wszelkie informacje związane z: wymianą rozrządu, siła dokręcenia śrub głowicy i innych potrzebnych przy tym remoncie.z góry dziękuje za każą informacje.
Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrucona panewka
: 16 cze 2009, 14:57
autor: Taz
Wszystkie informacje są już pewnie na forum. Wystarczy tylko poszukać chwilę.
-- 16 Cze 2009, 14:58 --
A, i pisze się "obrócona"...
Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrucona panewka
: 16 cze 2009, 15:00
autor: KGB
mogles dopisac sie do mojego tematu

Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrócona panewka
: 16 cze 2009, 15:55
autor: wega
misiu pisze:witam niedawno zostałem posiadaczem kappy '95 2,4 v.i.s. w której poprzedni właściciel doprowadził do obrotu panewki na wale( ale czy na pewno

będę wiedział dopiero po rozebraniu silnika) w związku z tym proszę o pomoc czyli wszelkie informacje związane z: wymianą rozrządu, siła dokręcenia śrub głowicy i innych potrzebnych przy tym remoncie.z góry dziękuje za każą informacje.
wy...ten tego, a ja się zdrzemnę

Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrócona panewka
: 20 cze 2009, 15:30
autor: misiu
Jednak biorę się za remont sam z tatą. Po remoncie silniku 2.0 16v turbo z themy( też obróciło panewkę) powoli i ten się naprawi. Teraz odwrotu już nie ma...
wszystko poznaczone każda wtyczka co i gdzie

Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrócona panewka
: 20 cze 2009, 22:29
autor: tomektcs
Ojcu w kapiszonie tez poszła panewka na szczęście panewka wytarła tylko korbowód a wał był ok, przeczyściłem go i tylko wymieniłem korbowód i pierścienie przy okazji i chodzi do dziś. Jeśli chodzi o rozrząd to poznaczyłem sobie na spiętym rozrządzie. i problemów nie było oczywiście nowy pasek, rolka, napinacz..., pasek wielorowkowy, uszczelka pod głowice. Zrobiłem tylko jeden błąd, że nie wymieniłem uszczelniaczy zaworów i teraz będe musiał je wymienić. Ogólnie nie było to trudne jakieś dwa dni roboty. Gorzej będzie jak będzie wał do szlifu. Pozdrawiam
Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrócona panewka
: 20 cze 2009, 22:40
autor: lordabarth
Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrócona panewka
: 27 cze 2009, 20:38
autor: misiu
mam problem z odkręceniem tego koła wie ktoś jaki tam jest gwint prawy czy lewy??

Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.
: 27 cze 2009, 21:05
autor: wega
Rada na przyszłość. Zrzuć najpierw miskę olejową i zobacz czy to panewka na korbowodzie.
Mam wrażenie (po Twoim zdjęciu), że rozkręcasz silnik od dupy strony. Ja zacząłbym właśnie od spuszczenia oleju, sprawdzenia korka czy są jakieś opiłki metalu, później miska olejowa itd.
Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.
: 27 cze 2009, 21:11
autor: KGB
pialem ,zebys zobaczyl moj temat - jest tam odpowiedz na twoje pytanie o srubke
Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.
: 27 cze 2009, 21:15
autor: Taz
KGB pisze:pialem ,zebys zobaczyl moj temat - jest tam odpowiedz na twoje pytanie o srubke
No, jak widzisz, dla niektórych "szukajka" jest jak woda święcona dla wampira...
Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.
: 27 cze 2009, 21:18
autor: wega
TAZ, szkoden goden na ten tematem

Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.
: 27 cze 2009, 21:55
autor: Taz
Przynajmniej moderatorzy się nie nudzą...

Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.
: 28 cze 2009, 15:20
autor: tomektcs
Te śrubkę odkręcamy w prawo, apropo może ma ktoś jakiś dobry sposób żeby ją odkręcić, ja niestety poległem, 5 ty bieg hamulec i nie chciała puścić
Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.
: 28 cze 2009, 23:20
autor: volf
Trzeba użyć dłuższej rury

, a na serio najlepiej zastosować solidny klucz udarowy (elektryczny albo pneumatyczny-jak jest powietrze)z końcówką 3/4 cala albo cal (ale to już ekstremum)-najlepiej bez żadnych przedłużek i redukcji. W dieslach i benzynach 20v moment dokręcania tej śrubki wynosi 360 Nm. W ostateczności spróbować podgrzać, może pomoże. Przy montażu oczywiście nowa śruba...