Dedra - reflektory

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Dedra - reflektory

Post autor: -OLO- » 28 gru 2005, 18:30

Dziś zabrałem się za wymianę żarówki świateł mijania w lewym reflektorze, z racji że na światła drogowe jest założona osobna żarówka zdziwiłem się więc gdy zobaczyłem na światłach mijania żarówkę H4 i na dodatek oby dwa włókna są podłączone do zasilania. Czy tak powinno być, słyszałem że z racji wydzielania się dużej ilości ciepła w H4 nie powinne być załączone jednocześnie oba włókna. Na dodatek nadtopiła się kostka podłączeniowa (pewnie przez nadmiar ciepła). Proszę o podpowiedż jak jest w waszych autkach.
Pozdrawiam Olo
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - reflektory

Post autor: makek » 28 gru 2005, 19:32

Tak właśnie jest, żarówka H4 i oba włókna podłączone.

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Dedra - reflektory

Post autor: -OLO- » 28 gru 2005, 19:49

"makek" pisze:Tak właśnie jest, żarówka H4 i oba włókna podłączone.
A nie masz problemu z przepalaniem się kostki podłączeniowej?
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - reflektory

Post autor: makek » 28 gru 2005, 21:17

Nie, nic się nie przepaliło. Czasami przy złym połączeniu będzie się grzała kostka, właściwie to norma, że na słabym styku wydziela się ciepło, tak więc warto zadbać o połączenia (np. WD40 + dogięcie luźnych wsuwek).
Ale w kwestii żarówki, oba włókna palą się tyko przy tzw. mignięciu, więc krótko, trwałe przełączenie na długie powoduje odcięcie napięcia na włókno krótkich.

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Dedra - reflektory

Post autor: -OLO- » 28 gru 2005, 21:24

Jak dobrze zrozumiałem to przy jeździe na krótkich pali się tylko jedno włókno, zaś trwałe przełączenie na długie zapala inne włókno i dodatkowo żarówki (te co są bliżej grila) :?:
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - reflektory

Post autor: makek » 28 gru 2005, 21:27

Dokładnie tak jest.

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Dedra - reflektory

Post autor: sloneczna » 28 gru 2005, 21:35

Jeżeli zastosujesz moc żarówek fabryczną to z kostkami nie będzie problemu.Miałem kiedyś e TIPO 100w i zaraz poszły kostki taka temperatura wysoka.Teraz w wszystkich samochodach mam moc zalecaną przez producenta i 55w i zero problemu.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - reflektory

Post autor: makek » 28 gru 2005, 21:39

I mandat można dostać za żarówki o większej mocy.

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Dedra - reflektory

Post autor: -OLO- » 28 gru 2005, 22:36

"makek" pisze:Dokładnie tak jest.
No to coś mam schrzanione, bo u mnie jak jadę na krótkich świecą obydwa włókna w H4, jak na moment zapalę długie to się zapalają te co są bliżej grila i dalej się pala H4(obydwa włókna), zaś jak zapalę trwale długie to obydwa włókna w H4 gasną i palają się te co są bliżej grila 8O

P.S. żarówki H4 mam Philipsa 55/65W o podwyższonej jasności

Dzięki wszystkim
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - reflektory

Post autor: makek » 29 gru 2005, 10:30

Powinno być tak, że są połączone przewody napięciowe długich (te od grila z długimi z H4), trzeba sprawdzić omomierzem przejście. Najlepiej odszukaj schemat, tam jest wszystko czarno na białym. Np. contatto.pdf ? gdzieś to było na forum.

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Dedra - reflektory

Post autor: -OLO- » 03 sty 2006, 21:18

Czy w dedrze da sie recznie podregulować położenie reflektorów, np. jakąś śrubą :?:
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - reflektory

Post autor: makek » 04 sty 2006, 9:29

Oczywiście, jest regulacja na górze reflektora, śruba, ewentualnie śruba plus dźwignia.

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dedra - reflektory

Post autor: dr_scott » 04 sie 2010, 14:56

Gdy załączone są:
- światła mijania świeci się tylko jedno włókno żarówki H4 w głównym reflektorze o mocy 45W (sumarycznie 90W).
- światła drogowe: świeci się drugi włókno żarówki H4 w głównym reflektorze o mocy 55W oraz żarówka H3 o mocy 55W w reflektorze świateł drogowych (sumarycznie 220W).

Gdy użyjemy chwilowego załączenia świateł drogowych (miganie przez pociągnięcie manetki bez stałego załączenia drogowych), świecą się wszystkie włókna wszystkich żarówek (sumarycznie 310W).

Ciekawostka, którą można by zastosować w Polsce:
Dedra na rynki UK i Irlandii bodajże posiada fabrycznie światła do jazdy dziennej, ale nie ma żadnych dodatkowych żarówek!
Knif polega na tym, że jest dodatkowy przekaźnika, który załącza się gdy włączymy światła pozycyjne (dodatkowy sygnał z manetki). Przekaźnik ten podaje napięcie przez rezystor na żarówki świateł mijania. W efekcie zastosowania rezystora, prąd w obwodzie jest niższy i żarówki mniej świecą (z mocą powiedzmy 21W na włókno). Oszczędza się w ten sposób prąd i żarówki, choć przy żarówkach halogenowych jest niezalecane pracować poniżej prądu nominalnego.
Załączenie świateł pozycyjnych podczas postoju (stacyjka w tył) nie załącza świateł dziennych.
Ot ciekawostka, którą można by zastosować u nas po drobnej modyfikacji elektryki.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”