Strona 1 z 1
N. Delta - czujnik recyrkulacji spalin (?)
: 13 sty 2009, 19:37
autor: Bichoń
Witam,
Wymieniłem termostat i przy okazji wyszło coś jeszcze.
Przy termostacie jest takie coś... (zaworek?), podobno ma coś wspólnego z podciśnieniem. Odchodzą od tego dwie rurki o małym przekroju - zaznaczone na zdjęciu kółkiem i strzałkami.
Co to właściwie jest i za co odpowiada? Czy ciężko to dostać i ile może kosztować? Okazało się, ze jeden z tych wężyków był klejony, przy okazji roboty mu się odkleiło

Teraz jest złapany na silikonie, ale chciałbym to wymienić, bo nie wiem na ile takie połączenie jest szczelne.
N. Delta - czujnik recyrkulacji spalin (?)
: 13 sty 2009, 21:18
autor: Bany
czujnik od recyrkulacji spalin,
proponuje urwać drugi machnąc przez lewe ramie,
całość nie działa pewnie od dawna.
N. Delta - czujnik recyrkulacji spalin (?)
: 13 sty 2009, 22:25
autor: Bichoń
Coś tam poczytałem o tym na forum. Opcja szukaj sie przydaje jak sie wie, jak szukane
coś się nazywa. Niestety wyszukiwanie nie działa z obrazkami - może jakiś zdolny informatyk coś z tym zrobi
Jak zrezygnuje z tego rozwiązania to powinienem przewody zaślepić, prawda?
Czy może się wypowiedzieć ktoś, kto to usunął świadomie, jakie były skutki? Zmniejszenie spalania, wzrost mocy, problemy na analizie spalin itp... coś z tych rzeczy, czy też może brak odczuwalnych zmian?
Jak współpracuje EGZ z instalką gazową II generacji?
A, jeszcze ostatnie pytanie: obroty mi lekko falowały (do 1500obr/min). Czy mogło to być spowodowane nieszczelną rurką? Była urwana i naprawiana chałupniczo. Po zasilikonowaniu silnik chodził przez kilka minut równiusieńko jak nigdy. Czy to może tylko zbieg okoliczności?
N. Delta - czujnik recyrkulacji spalin (?)
: 14 sty 2009, 6:14
autor: makek
Tak, rurki powinny być zaślepione.
EGR nie współpracuje z instalacją II generacji, układ jest mechaniczny więc nie ma nawet takiej możliwości.
Skutki po zablokowaniu - raczej niezauważalne.
Co do analizy spalin to nie sprawdzałem, nie wiem.
N. Delta - czujnik recyrkulacji spalin (?)
: 14 sty 2009, 9:50
autor: Bany
zaślep to przy samym kolektorze,to samo przy okazji zrób z rurką idacą od kolektora wydechowego.Przy łączeniu z kolektorem ssącym tez podłuz blaszke