Strona 1 z 1

Delta I - nie odpala

: 21 lis 2008, 20:11
autor: Tomasz_SK
Witam, no i długo sie nie nacieszyłem moją Deltunią. Przez ostatni tydzień było z nią coraz gorzej aż zaniemogła na amen. Więc tak w poniedziałek paliła na 4 gary, we wtorek już tylko na 3, w środe na dwa a w czwartek już nie odpaliła wogóle :(. Przeczyściłem wszystkie styki na przekaźnikach itp, tak samo kable wysokiego napięcia. Nie chce odpalić a właściwie nie może, silnik normalnie kręci ale nie potrafi załapać, czasami ma takie przebłyski jakby miał załapać ale nie wychodzi. Co może być przyczyną? Co robić?
Delta GT ie 1.6 90KM 91rok
Pozdrawiam Tomasz

Delta I - nie odpala

: 21 lis 2008, 20:24
autor: Chasqui
Sprawdź świece, potem czy w ogóle przychodzi na nie napięcie.... Jeżeli tak to potem cofaj się: kable, rozdzielacz napięcia, cewka, po kablach bo przekaźników. Ew. może rozrząd przeskoczył czy jakieś inne cuda(więcej nie mogę na razie pomóc)
A wogóle jak stan filtra paliwa w twojej Delci?

Jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie.

Delta I - nie odpala

: 22 lis 2008, 0:27
autor: lancia1969
No to po kolei:

Schemat ogólny :

http://images35.fotosik.pl/33/d84aea7207ab48c9.jpg[/img]
po przekręconej stacyjce:
1 sprawdź zasilanie na pinie 87 przekaźnika głównego , jeżeli nie ma szukaj usterki w skrzynce bezpieczników - jeżeli jest :
2 sprawdź zasilanie na pinie 86 przekaźnika głównego jeżeli nie ma popraw styki miedzy wiązka a ECU oraz sprawdź sam przekaźnik jeżeli jest :
3 sprawdź zasilanie na cewce pin + lub 1 jeżeli nie ma patrz pkt. 1

Moduł zapłonowy :

http://images37.fotosik.pl/32/186eccc360d7038c.jpg[/img]
Moduł zapłonowy (pod cewką) popraw masy i cewki i modułu .
1M sprawdź zasilanie na pinie 4 jak nie ma patrz pkt 1 jeżeli jest:
2M włącz miedzy pin 6 i 3 woltomierz , przekręć rozrusznikiem - powinny pojawiać się impulsy w zależności od dokładności miernika napięcie wskazywane może być w okolicach 8v - jeżeli nie ma patrz pkt 2 ,jeśli po wyeliminowaniu złego połączenia z ECU dalej nie masz sygnału - podejrzenia pada na czujnik położenia wału lub czujnik aparatu ( fazy ), jeżeli są impulsy wyjmij kabel główny z kopułki i sprawdź czy jest iskra , jeżeli nie ma - sprawdź cewkę , jeżeli jest ok , wymień moduł .

Cewka:

http://images29.fotosik.pl/297/045c9e5829b22246.jpg[/img]
Na zdjęciu A oporność 0,405 do max 0,496 oma
Na zdjęciu B oporność 4k320 do max 5k280 oma

Czujnik wału :

http://images40.fotosik.pl/33/b2a6bdcfc629664a.jpg[/img]
Czujnik wału sprawdzasz omomierzem miedzy pin 1 i 2 oporność prawidłowa 600 do 750 omów
Sprawdź szczelinę powinna mieć miedzy 0,6 max 1,2 - warto ustawić na 0,8 mm

Aparat:

http://images33.fotosik.pl/409/a6b72a3ba76812e2.jpg[/img]

Czujnik w aparacie miedzy pinem 1 i 2 oporność 750- 950 omów
Szczelina nie większa niż 0,3- 0,4 mm

Po przekręceniu kluczyka - powinno być słychać pompę paliwa na kilka sekund , jeżeli jej nie słyszysz , sprawdź czy dochodzi do niej napięcie , jeżeli nie ma to :

1P sprawdź czy dochodzi napięcie do pinu 86 przekaźnika pompy jeżeli nie masz sprawdź czy wychodzi z pinu 87b przekaźnika głównego

Aby wyeliminować uszkodzenia przekaźników możesz na chwile zrobić by-pass zarówno w jednym i drugim , należy to wykonać kablem o przekroju min 1mm2 i zwierasz :

Przekaźnik główny pin 30 z 87
Przekaźnik pompy pin 30 z 87
Jeżeli auto zapali szukaj uszkodzonego przekaźnika lub popraw styki.

Jeżeli juz masz napięcie na pompie (kable pod siedzeniem) a pompy nie słychać - uszkodzona pompa.

Wracając do zapłonu:

Szukasz iskry zaczynając od cewki , czyli wyjmujesz kabel do kopułki i zbliżasz do masy , krótko kręcisz - powinna pojawić się iskra - nie staraj się tego robić często - można uszkodzić moduł !
Następnie kopułka , sprawdź węglik i czystość połączeń - doraźnie można usunąć ewentualny zielonkawy nalot - ale to jest sygnał, że kopułka jest do wymiany .
Palec ma mieć przejście miedzy środkiem a końcem - sprawdzamy omomierzem oporność nie większa niż 10kilo ale to max.!
Tak samo sprawdź kopułkę każde wejście powinno mieć przejście , węglik również. Kable oporność równa niezależnie od długości 1K om
Sprawdzić masę ECU ,potencjał miedzy masą samochodu nie większy niż 0,1V!
Wszystkie masy poprawić silnik , wiązka ,ECU - zwróć uwagę na grzebień mas pod cewką za lewa lampą - dobrym rozwiązanie jest zrobienie "kabel oczek".

Świece -przerwy ustaw na 1 mm.

I to właściwie tyle musi palić .

Jeżeli elektrycznie ok , sprawdzić ciśnienie pompy , jeżeli jest a dalej nie pali rozrząd - jeżeli dalej nie pali kompresje - nie ma - luzy zaworowe .

P.S.
Potem pozostaje tylko ze złomować i napić sie piwa - żartowałem :wink:

Delta I - nie odpala

: 22 lis 2008, 1:43
autor: kashmir
A pomyśleć, że jak kiedyś spytałem lancia1969 gdzie się odkręca śrubkę, żeby zdjąć deskę, to stwierdził, że "za dużo pisania"...
:)

Delta I - nie odpala

: 22 lis 2008, 11:48
autor: Tomasz_SK
Bardzo dziękuje za odpowiedzi zwłaszcza za jedną baaardzo wyczerpującą, jak tylko warunki pozwolą biore się do roboty

Delta I - nie odpala

: 22 lis 2008, 13:17
autor: INTEGRALE
lancia1969 brawo brawo brawo : yesyes :

Delta I - nie odpala

: 03 gru 2008, 19:48
autor: Tomasz_SK
Deltunia nareszcie odpaliła : yesyes : przeczyściłem wszystkie możliwe łączenia elektryczne,poprawiłem połączenie wiązki z komputerem, wymieniłem kopułke rozdzielacza no i odpaliła. Niestety nie pali na wszystkie cylindry, muszę przeczyścić/ wymienić świece i założyć nowe kable wysokiego napięcia, mam nadzieje, że to coś pomoże. Zmierzyłem oporność na aparacie zapłonowym i na cewce wszystko było we wskazanych przedziałach.

Delta I - nie odpala

: 04 gru 2008, 18:39
autor: Tomasz_SK
Dziś wyczyściłem świece i na szczęście Deltunia pali jak Pan Bóg przykazał : yesyes : Mam pytanko co do koloru świec, znaczy jaki powinien być kolor nalotu na świecach? Bo był czarny i coś mi sie wydaje że to nie dobrze, o czym może świadczyć taki kolor nalotu?

Delta I - nie odpala

: 04 gru 2008, 19:03
autor: lancia1969
"Tomasz_SK" pisze:Dziś wyczyściłem świece i na szczęście Deltunia pali jak Pan bóg przykazał : yesyes : Mam pytanko co do koloru świec, znaczy jaki powinien być kolor nalotu na świecach? Bo był czarny i coś mi sie wydaje że to nie dobrze, o czym może świadczyć taki kolor nalotu?
Czarny - bogato - wymień filtr powietrza.
-popielaty , lub lekko rudawy - prawidłowy .
-biały za ubogo.
Z tym kolorem na swiecach to ostrożnie bo nalezy przejechac nagrzanym autem kilkanaście kilometrów i wtedy ewentualnie sprawdzać . W mieście i po zapaleniu to nie ma sensu .