No to po kolei:
Schemat ogólny :
http://images35.fotosik.pl/33/d84aea7207ab48c9.jpg[/img]
po przekręconej stacyjce:
1 sprawdź zasilanie na pinie 87 przekaźnika głównego , jeżeli nie ma szukaj usterki w skrzynce bezpieczników - jeżeli jest :
2 sprawdź zasilanie na pinie 86 przekaźnika głównego jeżeli nie ma popraw styki miedzy wiązka a ECU oraz sprawdź sam przekaźnik jeżeli jest :
3 sprawdź zasilanie na cewce pin + lub 1 jeżeli nie ma patrz pkt. 1
Moduł zapłonowy :
http://images37.fotosik.pl/32/186eccc360d7038c.jpg[/img]
Moduł zapłonowy (pod cewką) popraw masy i cewki i modułu .
1M sprawdź zasilanie na pinie 4 jak nie ma patrz pkt 1 jeżeli jest:
2M włącz miedzy pin 6 i 3 woltomierz , przekręć rozrusznikiem - powinny pojawiać się impulsy w zależności od dokładności miernika napięcie wskazywane może być w okolicach 8v - jeżeli nie ma patrz pkt 2 ,jeśli po wyeliminowaniu złego połączenia z ECU dalej nie masz sygnału - podejrzenia pada na czujnik położenia wału lub czujnik aparatu ( fazy ), jeżeli są impulsy wyjmij kabel główny z kopułki i sprawdź czy jest iskra , jeżeli nie ma - sprawdź cewkę , jeżeli jest ok , wymień moduł .
Cewka:
http://images29.fotosik.pl/297/045c9e5829b22246.jpg[/img]
Na zdjęciu A oporność 0,405 do max 0,496 oma
Na zdjęciu B oporność 4k320 do max 5k280 oma
Czujnik wału :
http://images40.fotosik.pl/33/b2a6bdcfc629664a.jpg[/img]
Czujnik wału sprawdzasz omomierzem miedzy pin 1 i 2 oporność prawidłowa 600 do 750 omów
Sprawdź szczelinę powinna mieć miedzy 0,6 max 1,2 - warto ustawić na 0,8 mm
Aparat:
http://images33.fotosik.pl/409/a6b72a3ba76812e2.jpg[/img]
Czujnik w aparacie miedzy pinem 1 i 2 oporność 750- 950 omów
Szczelina nie większa niż 0,3- 0,4 mm
Po przekręceniu kluczyka - powinno być słychać pompę paliwa na kilka sekund , jeżeli jej nie słyszysz , sprawdź czy dochodzi do niej napięcie , jeżeli nie ma to :
1P sprawdź czy dochodzi napięcie do pinu 86 przekaźnika pompy jeżeli nie masz sprawdź czy wychodzi z pinu 87b przekaźnika głównego
Aby wyeliminować uszkodzenia przekaźników możesz na chwile zrobić by-pass zarówno w jednym i drugim , należy to wykonać kablem o przekroju min 1mm2 i zwierasz :
Przekaźnik główny pin 30 z 87
Przekaźnik pompy pin 30 z 87
Jeżeli auto zapali szukaj uszkodzonego przekaźnika lub popraw styki.
Jeżeli juz masz napięcie na pompie (kable pod siedzeniem) a pompy nie słychać - uszkodzona pompa.
Wracając do zapłonu:
Szukasz iskry zaczynając od cewki , czyli wyjmujesz kabel do kopułki i zbliżasz do masy , krótko kręcisz - powinna pojawić się iskra - nie staraj się tego robić często - można uszkodzić moduł !
Następnie kopułka , sprawdź węglik i czystość połączeń - doraźnie można usunąć ewentualny zielonkawy nalot - ale to jest sygnał, że kopułka jest do wymiany .
Palec ma mieć przejście miedzy środkiem a końcem - sprawdzamy omomierzem oporność nie większa niż 10kilo ale to max.!
Tak samo sprawdź kopułkę każde wejście powinno mieć przejście , węglik również. Kable oporność równa niezależnie od długości 1K om
Sprawdzić masę ECU ,potencjał miedzy masą samochodu nie większy niż 0,1V!
Wszystkie masy poprawić silnik , wiązka ,ECU - zwróć uwagę na grzebień mas pod cewką za lewa lampą - dobrym rozwiązanie jest zrobienie "kabel oczek".
Świece -przerwy ustaw na 1 mm.
I to właściwie tyle musi palić .
Jeżeli elektrycznie ok , sprawdzić ciśnienie pompy , jeżeli jest a dalej nie pali rozrząd - jeżeli dalej nie pali kompresje - nie ma - luzy zaworowe .
P.S.
Potem pozostaje tylko ze złomować i napić sie piwa - żartowałem