Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Tak jak w temacie, jakie powinno być napięcie na biegu jałowym, przy 2000 obrotach, przy włączonych światłach itd. itd.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
No to z tym pytankiem wal odrazu do Wujka, on Ci na pewno pomoze
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Powiem tak, mam mały problem z moim aku, podczas jazdy na full wypasie(światła, dmuchawa, radio) zaczyna mi zanikać prąd, możliwe że ako siada, ma juz dwa latka, ładowanie w moim to 13,34 V na jałowym, 13,68 na 3000-3500 obrotów, jak wyłączę dmuchawę i radio jest wszystko oki, dodam że żarzy mi się kontrolka alternatora, może coś sprawdzić , może już wymienić
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Moje 1.8, na jałowym - 13,6V, wraz ze wzrostem obrotów napięcie niewiele rośnie. Norma to chyba do niecałych 15 V i wiadomo w dół niewiele wyższe od nominalnego, nieobciążonego napięcia akumulatora. Nie są to dane książkowe, ale orientacyjne na tzw. zdrowy rozsądek.
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Na jakiej podstawie twierdzisz, że zanika prąd?
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Podczas jazdy przygasają mi kontrolki, nawet potrafi się wyłączyć radio na biegu jałowym
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Aku nie ma tu nic do rzeczy. Jakby byl padniety tobys nie odpalił auta."mufnal" pisze:Powiem tak, mam mały problem z moim aku, podczas jazdy na full wypasie(światła, dmuchawa, radio) zaczyna mi zanikać prąd, możliwe że ako siada, ma juz dwa latka, ładowanie w moim to 13,34 V na jałowym, 13,68 na 3000-3500 obrotów, jak wyłączę dmuchawę i radio jest wszystko oki, dodam że żarzy mi się kontrolka alternatora, może coś sprawdzić , może już wymienić :cry:
Napiecie łądowania masz w miare ok.
A swiecenie lampki to juz nie tak ok :-) Po pierwsze wszytskie polaczenia drutowe - majac doswaidczenie na prostszych samochodach wiem ze tam najczesciej wysiadla stykologia. Jezeli to nie to to znaczyloby brak ladowania i walniety alternator. Problem w tym ze gdyby nie ladowal calkowicie to zajechalbys aku w 1/2 godziny.
Tak sie jeszcze zastanawiam - gdzie jest przwód masy podlaczany do silnika w dedrze?
Pozdrawiam - Macio
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Przewód masy podłączony jest do silnika, ja dodatkowo mam podłączny do budy , inna sprawa możliwe że mi elektroniczny nawiew powietrza daje gdzieś zwarcie, dziwinie zaczoł dmuchać tzn. ciężko jest ustawić temperature nawiewu, raz grzeje tak jak na wyświetlaczu a drugi poniżej temp.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Znamionowo powinno być ok. 13,8 , pomierz bezpośrednio na aku. bez obciążenia na jałowym 13 do 13,8 po zwiększeniu obrotów nie powinno przekraczać 13,8. Po włączeniu " dużych"odbiorników na jałowym może spadać nawet do 12,4 po dodaniu gazu powinno jednak wrócić do przynajmniej 13,2. Radio nawet najpodlejsze nie wyłączy się nawet przy 10 - 11 V . Problem najpewniej leży w złym styku " pod drodze" plusowej klemy aku do np skrzynki bezp. skąd jest zasilana dmuchawa i jednocześnie radio. Jak możesz to zmierz napięcie bezpośrednio na zasilaniu radia i podaj wynik. Nie można oczywiście wykluczyć odwiecznego problemu włoskich wynalazków czyli utlenionych mas. Weź poprawkę na klasę swojego multimetru bo nie każdy jest tak dokładny i napięcie możesz mieć 13,8 a multimetr pokaże 13,68"mufnal" pisze:Powiem tak, mam mały problem z moim aku, podczas jazdy na full wypasie(światła, dmuchawa, radio) zaczyna mi zanikać prąd, możliwe że ako siada, ma juz dwa latka, ładowanie w moim to 13,34 V na jałowym, 13,68 na 3000-3500 obrotów, jak wyłączę dmuchawę i radio jest wszystko oki, dodam że żarzy mi się kontrolka alternatora, może coś sprawdzić , może już wymienić
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Akurat chodzilo mi o mase glowna dal silnika. Taka plecionka albo gruby kabel pomiedzy silnikiem a karoseria."mufnal" pisze:Przewód masy podłączony jest do silnika, ja dodatkowo mam podłączny do budy
A co do klem na aku - warto sprawdzic ale jakby ktoras nie kontaktowala dobrze to przu odpalaniu by nasetpowalo tylko cykniecie rozrusznika i gasł by cały prad w aucie.
Sprawdz jeszcze wszytskie polaczewnia do alternatora - tzn czy na stykach gdzie poadlaczane sa kable nie nie ma jakiegos oporu - to juz mnie pare razy porazdnie przeszkoliło ze kabel byl dokrecony itd itp ale nie zapwenial dobrego polaczenia.
Pozdrawiam - Macio
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Witam,
Kontrolka stwierdza, że jest problem z alternatorem. Może to być regulator, szczotki (często jest to połączone w jedno - regulator ze szczotkami).
Początek ładowania ok. 1000 o/m, przy 2000 o/m powyżej 30A, przy 13.5V.
Przy 3000 o/m daje już 45-55A, w zalezności od typu.
To tak w skrócie - wartałoby podstawić regulator.
Pozdrawiam
Kontrolka stwierdza, że jest problem z alternatorem. Może to być regulator, szczotki (często jest to połączone w jedno - regulator ze szczotkami).
Początek ładowania ok. 1000 o/m, przy 2000 o/m powyżej 30A, przy 13.5V.
Przy 3000 o/m daje już 45-55A, w zalezności od typu.
To tak w skrócie - wartałoby podstawić regulator.
Pozdrawiam
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Masa głowna silnika jest podłączona od( - )do silnika, a potem przechodzi przez poduszki na karoserie, styki mam sprawdzone i przeczyszczone, mam wrażenie, że związane jest to z alternatorem i jego ładowaniem, bo jak sobie podładuje ako na prostowniku to jest spokój na jakiś czas
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
W dedrze tak jak w kappie układ alternatora jest jak najbardziej klasyczny jak w starym kaszlaku z żaróweczką która służy do wzbudzania alternatora jak i sygnalizowania awarii. Jeśli możesz to podaj napięcia na alternatorze względem masy na " grubym " i " cienkim" przewodzie , na klemie aku oraz kostce radia na jałowym i po lekkim przygazowaniu. Żarzenie lampki ze względu na prymitywność całej konstrukcji nie zawsze musi sygnalizować awarii alternatora ( choć najczęściej tak jest) wystarczy np. problem ze stacyjką i też będzie ona świecić. Jak podasz te napięcia to z pewnością bedzie można coś więcej powiedzieć o kondycji alternatora jako całości i wyeliminować zbędną wymianę podzespołów.
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Witam,
cd. elektryki
Sprawdziłem dzisiaj u siebie - na jałowych obrotach jest już ładowanie, co potwierdziłem obserwując lampkę oświetlenia kabiny.
W Twoim przypadku - alternator nie doładowywuje aku, dlatego musisz doładowywać aku na prostowniku.
Możesz jeszcze zrobić takie małe pomiary - zmierz napięcie bezpośrednio na śrubie (na alternatorze), na tej, do której przykręcony jest gruby, czerwony przewód do akumulatora (na śrubie, nie na nakrętce).
Zmierz też napięcie pomiędzy w/w śrubą, a plusowym bolcem akumulatora. Pomiary wykonaj przy włączonym obciążeniu (światła drogowe, przeciwmgielne, dmuchawa - wszystko razem).
W alternatorze mógł paść regulator, lub sekcja diod - regulator można podstawić, ale do sprawdzenia reszty trzeba alternator wymontować.
Pozdrawiam
cd. elektryki
Sprawdziłem dzisiaj u siebie - na jałowych obrotach jest już ładowanie, co potwierdziłem obserwując lampkę oświetlenia kabiny.
W Twoim przypadku - alternator nie doładowywuje aku, dlatego musisz doładowywać aku na prostowniku.
Możesz jeszcze zrobić takie małe pomiary - zmierz napięcie bezpośrednio na śrubie (na alternatorze), na tej, do której przykręcony jest gruby, czerwony przewód do akumulatora (na śrubie, nie na nakrętce).
Zmierz też napięcie pomiędzy w/w śrubą, a plusowym bolcem akumulatora. Pomiary wykonaj przy włączonym obciążeniu (światła drogowe, przeciwmgielne, dmuchawa - wszystko razem).
W alternatorze mógł paść regulator, lub sekcja diod - regulator można podstawić, ale do sprawdzenia reszty trzeba alternator wymontować.
Pozdrawiam
Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Dzisiaj się pobawie w pomiary, ale spróbuje jeszcze podłożyć inne ako do mojej niuni, ale raczej jak to wynika z waszego opisu siada alternator