Dedra Integrale - remont silnika
Dedra Integrale - remont silnika
Mój silnik niestety wyzionął ducha, nie zniósł za dużego doładowania W efekcie takiej jazdy stopiło jeden tłok, natomiast reszta popękała i stopiło uszczelkę między cylindrami. Na moje szczęście nie ruszyło gładzi cylindrów, które są w idealnym stanie. W świetnym stanie jest równiez wał i panewki. Jednak korbowodowe będa nowe GLYCO profilaktycznie. Kupiłem komplet oryginalnych uszczelek silnika i komplet oryginalnych tłoków z pierścieniami. Głowica już pojechała do remontu. Wałki rozrządu nie noszą w ogóle śladów zuzycia. Pewnie od środy, zaraz po odbiorze głowicy składam silnik do kupy. Będzie zalany olejem Valvoline 10w60. Powrzucam trochę fotek z remontu po ukończeniu prac. I będę użytkował silnik jak Bóg przykazał
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Dedra Integrale - remont silnika
tak to bywa z turbo - burbo - ile dmuchałeś ?
Jak zwiększyłeś cisnienie (mbc?)
Ile zrobiłeś kilometrów z wiekszym doładowaniem?
Jak wyglądała sparawa temperatur wody i oleju?
Bedę wdzięczny jak odpowiesz na powyższe
Jak zwiększyłeś cisnienie (mbc?)
Ile zrobiłeś kilometrów z wiekszym doładowaniem?
Jak wyglądała sparawa temperatur wody i oleju?
Bedę wdzięczny jak odpowiesz na powyższe
Dedra Integrale - remont silnika
Doładowanie podniesione przez MBC na 1,5 bara. Temperatury w normie. Zrobiłem jakieś 7-8 tyś. Podniosłem jej doładowanie bo już kiepsko jechała i wiedziałem, że tak czy tak trzeba będzie zrobić głowicę i wrzucić nowe pierścionki. Podniosłem jej czasy wtrysku gazu. No ale wiadomo, że gaz grzeje sam od siebie,a co dopiero na doładowaniu 1,5 . Myślałem, że spali najwyżej samą uszczelkę. Jednak poczyniło nico większe straty . No nic, trzeba to ogarnąć tak czy inaczej. Gdyby jeździła na samym paliwie i podniósł bym jej ciśnienie na regulatorze to może tak by się nie stało. Ale teraz to już nie ważne.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Dedra Integrale - remont silnika
widziałem dziesiątki takich silników z podobnymi uszkodzeniami.
nie wiem jaki program był u ciebie w sterowniku ale silniki 8v robi się po zmianie programu na ok.1,1bar stałe, bowiem czujnik nie czyta więcej, dlatego w silniku seri z chipem wychodzi ok. 340nm i 220km. reszta wymaga większych nakładów finansowo materiałowych. eksperymenty z większymi ciśnieniami ta właśnie się kończą, nie będzie to poprawnie jeździć bez poprawnego afr i egt itd. dziwne że wytrzymał aż 8tys, km, musiał być łagodniej traktowany.
dobry program to koszt tylko ok. 1200zł, auto śmiga szybko i bezpiecznie!!!
nie wiem jaki program był u ciebie w sterowniku ale silniki 8v robi się po zmianie programu na ok.1,1bar stałe, bowiem czujnik nie czyta więcej, dlatego w silniku seri z chipem wychodzi ok. 340nm i 220km. reszta wymaga większych nakładów finansowo materiałowych. eksperymenty z większymi ciśnieniami ta właśnie się kończą, nie będzie to poprawnie jeździć bez poprawnego afr i egt itd. dziwne że wytrzymał aż 8tys, km, musiał być łagodniej traktowany.
dobry program to koszt tylko ok. 1200zł, auto śmiga szybko i bezpiecznie!!!
Dedra Integrale - remont silnika
1.5 bara bez strojenia , to trzeba byc bezmyslnym ludziem BTW ori aktuator/wg dal rade utrzymac taki boost ? U mnie przy 1.2 bara cos popuszcza i wiecej nie moge zaladowac
Dedra Integrale - remont silnika
No i remont zakończony pełnym skucesem . W sumie troszkę zmieniła się konfiguracja czesci, ale napewno na lepsze . Wskoczył komplet oryginalnych uszczelek, kompleksowo zrobiona głowica, pierścionki trapezowe GOETZ, tłoki używki w idealnym stanie z Delty Integrale (stopień spr. 8:1 zamiast 7.5:1), nowe oryginalne panewki korbowe, nowe świeczki itp. idt. Narazie wóz się dociera, ale czuć, że dół jest o niebo lepszy i przy 2,5 tyś zaczyna ciagnąć turbo, które również było nieco wcześniej całe zregenerowane. Jak dotre to bede krecił wyżej 3,5 tym razem na doładowaniu 1 bar . Powinno jechac nieźle, a ile mocy to się shamuje po dotraciu . Jutro wrzuce mase fotek, bo dzis już nie mam siły. Wóz wyjechał centranie na świeta i to sie liczy
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Dedra Integrale - remont silnika
To ładny prezent pod choinkę kolego dostałeś gratuluje
Dedra Integrale - remont silnika
Motorek dotarty, robiłęm dzis małe testy przyspieszeń. Dwa filmiki w dziale znalezione & linkownia. Proszę o komentarze
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Dedra Integrale - remont silnika
:wit_wz: , poszły nowe tłoki a co z korbami ?
Sprawdzałeś owalizacje ?
Ważyłeś tłok z korbą ?
Nie powinno być wiekszej różnicy niż 1g .
Sprawdzałeś owalizacje ?
Ważyłeś tłok z korbą ?
Nie powinno być wiekszej różnicy niż 1g .
Dedra Integrale - remont silnika
Owalizację cylindrów?? Nie porobiło jaj na szczęście . A Korbowody są jak najbardziej ok. Gniazda panewek nie były zjajowane. Zero śladów uszkodzeń. Nie ważyłem. Myślę, że powinno być ok. Silnik chodzi idealnie równo w każdym zakresie obrotów więc myślę, że jest ok. A tu trochę fotek z działań garażowych :
Naprawdę nie było tam aż tyle oleju, zalałem baniaki, żeby nie zardzewiały
Trochę mu się pękło...
...a z drugiej strony stopiło
Głowica już poskładana.
TURBO
Komplecik oryginalnych panewek na korby.
Czapa już z kolektorami i turbem.
Tłoki, korby, pierścienie, panewki
Tłoczyska z delty
Gotowe do założenia.
Dół w komplecie.
Wrzucamy głowicę
Głowiczka założona.
Złożony rozrząd, ustawione zawory.
Poskładany, gotowy, jeżdżący
Naprawdę nie było tam aż tyle oleju, zalałem baniaki, żeby nie zardzewiały
Trochę mu się pękło...
...a z drugiej strony stopiło
Głowica już poskładana.
TURBO
Komplecik oryginalnych panewek na korby.
Czapa już z kolektorami i turbem.
Tłoki, korby, pierścienie, panewki
Tłoczyska z delty
Gotowe do założenia.
Dół w komplecie.
Wrzucamy głowicę
Głowiczka założona.
Złożony rozrząd, ustawione zawory.
Poskładany, gotowy, jeżdżący
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, 18:40 przez Wolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Dedra Integrale - remont silnika
Sprawdziłeś czy stare tłoki miały podciecia na dysze natryskowe??
Bo blok masz nowego typu a stare tłoki nie maja tych podcięć.
Jaki luz masz tłok-cylinder
Bo blok masz nowego typu a stare tłoki nie maja tych podcięć.
Jaki luz masz tłok-cylinder
Dedra Integrale - remont silnika
Jedne i drugie tłoki od spodu są identyczne. Luz tłok-cylinder to około 4-5 setek na każdym cylindrze.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Dedra Integrale - remont silnika
Pięknie to wygląda,
robota z pietyzmem i duszą napewno sie odwdzięczy
pozdro
robota z pietyzmem i duszą napewno sie odwdzięczy
pozdro
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz