Lybra - czarny dym
Lybra - czarny dym
witam
Od jakiegoś czasu zauważyłem ze podczas przyspieszania tzn jego początkowej fazy pojawia się chmurka czarnego dymu. Objawia się to tym iż mniej więcej przy 2200tyś - 2500tyś obrotów pojawia się za autem czarna chmurka czasami większa czasami mniejsza a czasami wcale. Kiedyś autko nie puszczało żadnego dymka, silnik jest w idealnej kondycji turbina również, po zapaleniu niema żadnego dymka tak samo po przegazowaniu na jałowym biegu, czy to może być szwankujący przepływomierz? a może to jakiś wtryskiwacz zaczyna lać?, jakieś 2 tygodnie temu zatankowałem paliwo na LOTOSIE i po przejechaniu 500km słyszałem stuki w okolicy wtryskiwaczy, wiem ze szwankujący wtryskiwacz wydaje właśnie takie stuki, potem sie wszystko uspokoiło no i mam drobny problem bo nie wiem od czego zacząć diagnozę.
Od jakiegoś czasu zauważyłem ze podczas przyspieszania tzn jego początkowej fazy pojawia się chmurka czarnego dymu. Objawia się to tym iż mniej więcej przy 2200tyś - 2500tyś obrotów pojawia się za autem czarna chmurka czasami większa czasami mniejsza a czasami wcale. Kiedyś autko nie puszczało żadnego dymka, silnik jest w idealnej kondycji turbina również, po zapaleniu niema żadnego dymka tak samo po przegazowaniu na jałowym biegu, czy to może być szwankujący przepływomierz? a może to jakiś wtryskiwacz zaczyna lać?, jakieś 2 tygodnie temu zatankowałem paliwo na LOTOSIE i po przejechaniu 500km słyszałem stuki w okolicy wtryskiwaczy, wiem ze szwankujący wtryskiwacz wydaje właśnie takie stuki, potem sie wszystko uspokoiło no i mam drobny problem bo nie wiem od czego zacząć diagnozę.
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Lybra - czarna chmurka dymu dlaczego?
Jak wtyski zaczynają lać to racze biały gęsty dym idzie. Ale nie wykluczajmy tego. jaki masz przebieg? a przy wyższych obrotach też kopci na czarno? bo jeśli tak to pierścienie zgarniające...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
Lybra - czarna chmurka dymu dlaczego?
przebieg to niecałe 150tyś km, pozatym dopisze ze nie jest to jakaś wielka chmura tylko poprostu malutka chmureczka, przy wyższych obrotach nie kopci, tylko ten pierwszy moment.
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii
Lybra - czarna chmurka dymu dlaczego?
to jest diesel, po jakimś przebiegu każdy silnik tak ma, dla pocieszenia popatrz jak jedziesz za kilkuletnimi mondeo albo lagunami tam to dopiero kopci
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Lybra - czarna chmurka dymu dlaczego?
Audi a6 to dopiero komci w sumie to kolega wyżej ma rqacje, to jest dieseli z natu czasem przykopci na czarno ale jeśli chcesz być na 100% pewien zapytaj mechanika
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
Lybra - czarna chmurka dymu dlaczego?
sory za zamieszanie, jakies 2 tygodnie temu wymieniałem akumulator na nowy i w całym tym zamieszaniu musiałem zawadzić o kostkę od przepływomierza bo niestety była luźna, po wsadzeniu do końca do gniazdka wszystko powróciło do normy.
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii
Lybra - czarna chmurka dymu dlaczego?
W JTD czestą przyczyną "czarnego dymka" jest padający lub padnięty przepływomierz lub niedomykający się EGR.