Strona 1 z 1

Thema - 2.0 16v - brak mocy

: 29 lip 2008, 17:06
autor: adam
dwa dni po złożeniu silnika przy jeździe pod strome wzniesienie ok.3km musiałem zredukować do jedynki auto całkowicie straciło moc co może być przyczyną na co stawiacie
byłem na diagnostyce i wykazało
walnięty przepływomierz;sonda,czujnik stukowy która z tych przyczyn może być tą właściwą a,może to zupełnie coś innego;jakie jest właściwe ciśnienie na tłokach?dodam tylko że na PB i LPG auto jeżdzi tak samo i nie ma znaczenia czy przepływomierz jest podpięty czy nie;przy poprzednim silniku był ten sam i nie miałem problemów.
czekam na podpowiedzi. :

Thema-brak mocy-koledzy pomocy

: 29 lip 2008, 18:23
autor: lancia1969
Zacznij od rozrządu i uzupełnienij , pojemność i typ silnika.

brak mocy-uzupełnienie

: 29 lip 2008, 18:45
autor: adam
silnik 2.0 16v vis'93 z blokiem dedry '95
rozrząd ok, odpala bez problemu po remoncie przejechane ok.50km po równym nawet to jedzie. mały problem z przyspieszeniem, ale nie daję wiecej jak 2.5-3.0 obrotów podjazd pod górę i klapa.
pozdrawiam

Re: brak mocy-uzupełnienie

: 29 lip 2008, 18:54
autor: lancia1969
"adam" pisze:silnik 2.0 16v vis'93 z blokiem dedry '95
rozrząd ok, odpala bez problemu po remoncie przejechane ok.50km po równym nawet to jedzie. mały problem z przyspieszeniem, ale nie daję wiecej jak 2.5-3.0 obrotów podjazd pod górę i klapa.
pozdrawiam
Jak Vis to motronic czyli podejrzane koło fonicze i sam czujnik.

brak mocy cd.

: 29 lip 2008, 19:48
autor: adam
czy koło fonicze to, to kolo zębate z jedną przerwą przy wale po którym biega pasek alternatora a, czujka to czujnik położenia wału?to koło wraz z czujnikiem poł. wału przełożyłem ze starego bloku,czyli themy w dedrze było z czteroma zębami.
czy może być opcja źle ustawione zawory?chociaż głowica po planowaniu itp. i tak słychać stuki na zaworach.

Re: brak mocy cd.

: 29 lip 2008, 20:00
autor: lancia1969
"adam" pisze:czy koło fonicze to, to kolo zębate z jedną przerwą przy wale po którym biega pasek alternatora a, czujka to czujnik położenia wału?to koło wraz z czujnikiem poł. wału przełożyłem ze starego bloku,czyli themy w dedrze było z czteroma zębami.
czy może być opcja źle ustawione zawory?chociaż głowica po planowaniu itp. i tak słychać stuki na zaworach.
Tak to jest to koło i zaraz obok tego czujnik - przerwa miedzy 0,4 a 0,8mm - sprawdź ,brak mocy może być spowodowany małym luzem zaworowym ale mało prawdobodobne aby to stało sie nagle, pod górke i przy właczonym 1 biegu, niemniej jednak warto ustawić prawidłowe 0,4 ssace i 0,50 wydech ( sprawdź dane w eperze - pisze z pamiecie albo zaraz ktoś mnie poprawi) .
A mase instalacji masz ok?
Cewka ok? - to nie jest skomplikowany układ ale wszystkie elementy musza być sprawne?
Silnik osiąga na biegu jałowym obroty wyższe niż 3tyś ?

brak mocy cd.

: 29 lip 2008, 21:11
autor: adam
przerwa jest w normie co do cewki to nie wiem gdzie ona jest mam 4 przewody do świec a nie widze nic podobnego do cewki tak samo jak nie mogę zlokalizować filtra paliwa [dojście i powrót na listwie wtrysków]co do masy to nie mam pojęcia oco chodzi czy w warsztacie zrobią taki pomiar dziś mechanik pierwszy raz znalazł wtyczkę do kompa kilku innych podpinało się do ABS-u u mnie wtyk jest nad nogami pasażera chociaż schemat pokazuje inaczej
pozdrawiam

brak mocy cd.

: 29 lip 2008, 21:15
autor: adam
przerwa jest w normie co do cewki to nie wiem gdzie ona jest mam 4 przewody do świec a nie widze nic podobnego do cewki tak samo jak nie mogę zlokalizować filtra paliwa [dojście i powrót na listwie wtrysków]co do masy to nie mam pojęcia oco chodzi czy w warsztacie zrobią taki pomiar dziś mechanik pierwszy raz znalazł wtyczkę do kompa kilku innych podpinało się do ABS-u u mnie wtyk jest nad nogami pasażera chociaż schemat pokazuje inaczej obroty bez problemu 4tyś i więcej ,bez gaz 900-1000 niekiedy samoczynnie podbija do 2500 i więcej
pozdrawiam

Thema-brak mocy-koledzy pomocy

: 29 lip 2008, 21:39
autor: Piszczyk
nie miałeś strzłu na gazie? bo jeśli antywybuch nie zadziała to potrafi tak przegiąć i zablokować klapkę od przepływomierza że brak praktycznie przelotu
sonda nawet jak walnięta to powinien jeździć przyzwoicie - tak samo stukowy
zakładam że równa praca na wolnych obrotach czyli nie pomylone kable zapłonowe
wtryski- też ciężko pomylić kabelki (zresztą wtrysk symultaniczny chyba - więc bez znaczenia zamiana kabelków) zresztą na gazie bez różnicy
stawiam na przepływkę lub jakieś inne świnstwo w dolocie (szmata??????)
silnik do wkręcenia się na obroty bez obciążenia nie potrzebuje aż tyle ładunku co pod obciążeniem....

cd.

: 29 lip 2008, 22:38
autor: adam
niekiedy przy odpalaniu strzeli co do klapki to tej w środku nie mam, jest tylko na wylocie z przepływomierza taka na zawiasku jeszcze raz nadmienię że na starym silniku był ten sam uszkodzony przepływomierz i autko śmigało bez zarzutu może ciśnienie na tłokach za małe [jeszcze nie mierzyłem w dębicy ciężko o dobrego fachowca, a jak już jest to prosi o inny zestaw pytań czytaj samochód]jakie ma być ciśnienie?podłączenie listwy wtrysków jest na wsówkę inaczej siępodpiąć nie da.