Kappa - problem z obrotami

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - problem z obrotami

Post autor: Marcin_D » 14 paź 2005, 12:55

Mam Kapcie 2,4 + gaz sekwencja. Mam ja dopiero od 3 tyg, tak że mnie coś zastanawia.
Rano jak zapalam zimną to musi przez jakies 3-4 minuty pochodzić żeby się nagrzała i przełączyła na gaz - i to rozumiem.
Tylko, że jak zapalę to ma bardzo chwiejne obroty(500 - 1500), zazwyczaj bardzo niskie i troszke za bardzo w/g mnie trzęsie silniczkiem, a jak się gazu doda to nie ma rekacji, albo jest opóźniona tzn. po wcisnieciu silnik tak jakby się dławił, tylko najlepsze jest to że jak jest 500 obrotów to po wciśnięciu gaziku tez jest 500, a powinno przeciez wzrastać wprostpropor jonalnie do wciśniętego pedału. Jak się ruszy to jedzie, ale jej obroty nie wchodzą i potrafi szarpnąć kilka razy. Jak pochodzi te kilka minutek to się na gaz przełącza i wtedy smiga jak oszalała. I teraz nie wiem czy coś jest nie tak założeniem instalacji, czy tak ma być. Trochę mnie to wkurza, bo zazwyczaj do roboty wyskakuję w ostaniej chwili i się czasami spóźniam :lol: .
Czy ktoś ma doświadczenia w tym temacie. Jesli tak proszęo porady.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Anonymous

Kappa - problem z obrotami

Post autor: Anonymous » 14 paź 2005, 21:50

witam!!!
jakiej firmy masz instalke??
zwroc sie do gazownika cos jest spiepszone z ustawieniem komputera gazu, niech wgra jeszcze raz oprogramowanie !!
czy swieci ci sie CHECK podczas jazdy na LPG???
pozdrawiam serdecznie
Michał

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - problem z obrotami

Post autor: Marcin_D » 17 paź 2005, 15:13

No właśnie nic się nie świeci, kurcze a instalacja jest firmy chyba BRC, musze sprawdzić. Ale najlepsze jest to że jak się nagrzeje to działa i na gazie i na paliwie jak złoto.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - problem z obrotami

Post autor: Wujek_2000 » 18 paź 2005, 0:22

z mojego doświadczenia tego typu numery można zwalić na kilka rzeczy, nie wszystkie świece dają iskre, masz rozregulowane wtryski paliwa bądź przepływomierz powietrza, sparciałe oringi przy wtryskach i ciągnie ci powietrze albo pompa paliwa jest zasyfiona. NAjlepiej podłączyć ją do komputera i od razu ci wyjdzie co i jak.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - problem z obrotami

Post autor: Wujek_2000 » 18 paź 2005, 0:23

poco do gazownika jeżeli na gazie śmiga pięknie a na benzynie dno?
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

compablo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 13 lip 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Tarchomin

Kappa - problem z obrotami

Post autor: compablo » 18 paź 2005, 9:43

A ja kierując się osobistym doświadczeniem myślę, że prozaicznie komputerek nałapał błedów i "przestawił się" na gaz. Ja w takiej sytuacji odłączam na jakiś czas akumulator. Potem już na benzynce ładnie zapala - znowu przez jakiś czas. Jak znowu zacznie świrować - powtarzam zabieg.
Kappa 2.0 20V
Dodge Caravan 2.4


502-71-55-69

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - problem z obrotami

Post autor: Marcin_D » 18 paź 2005, 11:32

"Wujek_2000" pisze:poco do gazownika jeżeli na gazie śmiga pięknie a na benzynie dno?
No ale tu o to chodzi, że jak pochodzi 3-4 min i się przełączy na gaż, to jak przełącze spowrotem na benzynę też smiga jak złoto.
"compablo" pisze:A ja kierując się osobistym doświadczeniem myślę, że prozaicznie komputerek nałapał błedów i "przestawił się" na gaz. Ja w takiej sytuacji odłączam na jakiś czas akumulator. Potem już na benzynce ładnie zapala - znowu przez jakiś czas. Jak znowu zacznie świrować - powtarzam zabieg.
Właśnie też się nad tym zastanawiałem, tylko na jak długo trzeba ten akumulatorek odłączyć, bo jak znam życie to tam jest podtrzymanie pamięci i co tam się jeszcze zeruje po odłączeniu?
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

compablo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 13 lip 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Tarchomin

Kappa - problem z obrotami

Post autor: compablo » 18 paź 2005, 11:35

ja wieczorkiem odłączam akumulator - rano załączam. Dobrze jest przejechac wtedy parę kilometrów na benzynce i dopiero przejść na gaz - na dłużej pomaga. Przynajmniej u mnie...
Kappa 2.0 20V
Dodge Caravan 2.4


502-71-55-69

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - problem z obrotami

Post autor: Wujek_2000 » 18 paź 2005, 16:59

tak przy okazji gazu to ja w swojej primerze zrobiłem podwójny filtr powietrza. Jeden był stożkowy zainstalowany w nadkolu a drugi oddzielnie dla gazu w klasycznym miejscu. W zejściu rur od filtrów założona jest zastawka i w zależności od tego czy jade na gazie czy na benzynie zmieniam guzikiem na konsoli filtr powietrza :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
domin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 15 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Odp: Kappa - problem z obrotami

Post autor: domin » 18 paź 2005, 19:39

"Marcin_D" pisze:No właśnie nic się nie świeci, kurcze a instalacja jest firmy chyba BRC, musze sprawdzić. Ale najlepsze jest to że jak się nagrzeje to działa i na gazie i na paliwie jak złoto.
Witam,mam dokładnie ten sam problem, wtrysk BRC i na zimnym silniku wachluja obroty i go muli,jak sie nagrzeje bajka,z tym ze u mnie swieci sie check,myslalem ze to wina gazu,ale kontrola instalacji nic nie wykazała,potem podlaczylem pod komputer od bemzyny,i wyskoczył bład czujnika temperatury,ale ze byl to jakis ogólny program nie do lancii,nie wiem dokladnie jaki i nie dało sie go skasowac,ale pewnie ma to wpoływ na takie zachowanie silnika
Kappa Turbo 16V

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - problem z obrotami

Post autor: wujek » 18 paź 2005, 20:12

Witam,
Objawy pasują do wadliwej pracy czujnika temperatury silnika.
"Na gazie" nie ma on istotnego wpływu na pracę silnika, ale podczas jazdy na benzynie ma duży wpływ na ilość wtryskiwanego paliwa, stąd może być widoczna różnica w pracy silnika.
Dopiero w instalacjach z wtryskiem ciekłego gazu czujnik ten mógłby mieć większy wpływ na zachowanie silnika.
Może to dobry trop?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - problem z obrotami

Post autor: Marcin_D » 21 paź 2005, 14:14

"wujek" pisze:Witam,
Objawy pasują do wadliwej pracy czujnika temperatury silnika.
"Na gazie" nie ma on istotnego wpływu na pracę silnika, ale podczas jazdy na benzynie ma duży wpływ na ilość wtryskiwanego paliwa, stąd może być widoczna różnica w pracy silnika.
Dopiero w instalacjach z wtryskiem ciekłego gazu czujnik ten mógłby mieć większy wpływ na zachowanie silnika.
Może to dobry trop?
Pozdrawiam
No to może być to, tylko jak to sprawdzić, skoro na infocenter po diagnozie nic nie wyskakuje. Podjechać z tym do serwisu czy jak??
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
domin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 15 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Kappa - problem z obrotami

Post autor: domin » 22 paź 2005, 0:01

dzis samochod byl podlaczony pod komputer i okazało sie ze ma uszkodzony czujnik wysokosci nad poziomem morza,nawet nie wiedziałem ze cos takiego jest 8O ,tylko ciekawe czy to moze wpływac na obroty silnika na wyzynie lubelskiej :wink:
Kappa Turbo 16V

Anonymous

Kappa - problem z obrotami

Post autor: Anonymous » 22 paź 2005, 0:04

A gdzie ty masz ten czujnik 8O 8O 8O , może jakieś foty :D

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - problem z obrotami

Post autor: KJ » 23 paź 2005, 20:17

Chyba przegapiłem ten temat :-)
U mnie sytuacja wygląda podobnie (Prins).

Odpowiada za to "rozjeżdżanie" się ustawień komputera sterującego pracą silnika. Można to zmienić zmianiając wartość o jaką dłużej otwarte są wtryski gazu w stosunku do wtrysków benzyny (powinno być zdaje się ok. 1-1.6 ms więcej), ale po tej zmianie (tzn. zmian było więcej) u mnie auto wyraźnie osłabło.

Jutro jadę do gazownika jeszcze raz, żeby to sprawdził. mam nadzieję, że EGP sobie z tym poradzi...
******* KJ ******

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”