Warsztat Górny Śląsk
Moderatorzy: ciociaE, andrzej1
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 432
- Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.
Re: Warsztat Górny Śląsk
Potrzebne mi są namiary na mechanika w Rybniku, Gliwicach lub okolicach. Do zrobienia jedna drobna robótka (godzina pracy z kawą w międzyczasie) i druga, bardziej skomplikowana, czyli wymiana czujnika stóp w Thesis.
Ktoś, coś?
Ktoś, coś?
- batman
- Wiceprezes Lancia Klub Polska
- Posty: 1629
- Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Warsztat Górny Śląsk
Nie chcę "wprost" polecać jakiegokolwiek warsztatu bo wiesz jak to jestDamianWarmia pisze: ↑27 lis 2017, 11:37 Potrzebne mi są namiary na mechanika w Rybniku, Gliwicach lub okolicach. Do zrobienia jedna drobna robótka (godzina pracy z kawą w międzyczasie) i druga, bardziej skomplikowana, czyli wymiana czujnika stóp w Thesis.
Ktoś, coś?
Ja jeżdżę do DCS AutoCom na ul.Daszyńskiego w Gliwicach od 12 lat i jeszcze się nie przejechałem, ale słyszałem od innych osób że coś było nie tak - więc rób jak chcesz
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
Re: Warsztat Górny Śląsk
Powiedziałbym Ci "AutoExpress Kulik" na Przemysłowej ale ja ostatnio mam z nimi mieszane uczucia. Thesisa na oczy nie widzieli (Kappę tak) ale dla nich nie ma rzeczy niemożliwych. Tylko jeszcze gdyby popracowali nad zarządzaniem ilością zgłoszeń serwisowych... Dobry facet jest jeszcze Marek Szczotok na Wodzisławskiej 291A - głównie włoskie (pytać o Jacka) ale nie gardzą innymi. Rzecz jasna - Rbk.DamianWarmia pisze: ↑27 lis 2017, 11:37 Potrzebne mi są namiary na mechanika w Rybniku, Gliwicach lub okolicach. Do zrobienia jedna drobna robótka (godzina pracy z kawą w międzyczasie) i druga, bardziej skomplikowana, czyli wymiana czujnika stóp w Thesis.
Ktoś, coś?
Re: Warsztat Górny Śląsk
Gliwice ul wojtowska21 . Właściciel Pan Jarek jeździ sam thesis więc polecam , osobiście jeżdżę od 7 lat i ani razu się nie zawiodłem.
- DziQ
- Forumowicz/ka
- Posty: 75
- Rejestracja: 10 paź 2013, 14:31
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Stanica k. Gliwic
Re: Warsztat Górny Śląsk
Ja od siebie myślę że śmiało mogę polecić do wykonywania zleconych czynności bo akurat tylko to u nich robiłem, nie wiem jak u nich z diagnostyką problemów, ale robotę robią OK i w przyzwoitej cenie.
AutoCentrum Knurów, ul. Wilsona 55.
Robiłem u nich:
- łożyska Mcphersonów, jakieś drobiazgi w zawieszeniu, łożysko koła, ogólnie kilka wizyt - Lanos
- wymiana wahacza, sprzęgła i inne duperele - Zeta
- rozrząd, amory i kilka dupereli - Focus mk2
AutoCentrum Knurów, ul. Wilsona 55.
Robiłem u nich:
- łożyska Mcphersonów, jakieś drobiazgi w zawieszeniu, łożysko koła, ogólnie kilka wizyt - Lanos
- wymiana wahacza, sprzęgła i inne duperele - Zeta
- rozrząd, amory i kilka dupereli - Focus mk2
W Golfach się chodzi, nie jeździ ...wieczny szowinista.
Były: 126p FL '94 vel. ElDiablo , Ford Mondeo mk2 Kombi '99 1.8TD vel. Mondzioł
Są: Lancia Zeta 2.0 PB/LPG '01 vel. Laciek, Daewoo Lanos 1.6 PB/LPG '99 vel. Lalunia
Były: 126p FL '94 vel. ElDiablo , Ford Mondeo mk2 Kombi '99 1.8TD vel. Mondzioł
Są: Lancia Zeta 2.0 PB/LPG '01 vel. Laciek, Daewoo Lanos 1.6 PB/LPG '99 vel. Lalunia
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 432
- Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.
Re: Warsztat Górny Śląsk
Panowie, czy jest tu ktoś z Rybnika lub okolic ze sprawnym MES-em? Mój się wysypał a Thesis sypnęła błędami
Re: Warsztat Górny Śląsk
Jak coś to mam.DamianWarmia pisze: ↑09 sty 2019, 9:44 Panowie, czy jest tu ktoś z Rybnika lub okolic ze sprawnym MES-em? Mój się wysypał a Thesis sypnęła błędami
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 432
- Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.
Re: Warsztat Górny Śląsk
Kabelek też mam, ale chyba będę w końcu musiał zainwestować w licencję na MES-a, bo nie mam już siły na kombinacje.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:45
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Warsztat Górny Śląsk
Cześć!
Ja od siebie polecę warsztat na wójtowskiej 21 w Gliwicach. Nie zdzieraja z człowieka ostatniego grosza a włoskie samochody są ich specjalnością. Ostatnio w swojej Kappie wymieniłem u nich rozrząd, uszczelnili mi silnik i wymienili świece (mam LPG) za 1300 Zł, więc nieźle na uwagę zasługuje fakt, że właściciel tego serwisu sam jeździł Kappa także zna Lancie z każdej storny.
Ja od siebie polecę warsztat na wójtowskiej 21 w Gliwicach. Nie zdzieraja z człowieka ostatniego grosza a włoskie samochody są ich specjalnością. Ostatnio w swojej Kappie wymieniłem u nich rozrząd, uszczelnili mi silnik i wymienili świece (mam LPG) za 1300 Zł, więc nieźle na uwagę zasługuje fakt, że właściciel tego serwisu sam jeździł Kappa także zna Lancie z każdej storny.
Re: Warsztat Górny Śląsk
cześć, ktoś na bieżąco zarekomenduje jakiegoś mechanika w Gliwicach lub okolicy który się nie boi napraw, uszczelnienia, czy grubego remontu silnika 2.0 16VT?
ewentualnie mechanika do drobniejszych prac, przy mniejszym kalibrze jak lancia Y 1.2 8V
proszę dajcie znać, bo ruszyłem temat, szczególnie chcę ogarnąć do porządku COUPE
ewentualnie mechanika do drobniejszych prac, przy mniejszym kalibrze jak lancia Y 1.2 8V
proszę dajcie znać, bo ruszyłem temat, szczególnie chcę ogarnąć do porządku COUPE
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2074
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Warsztat Górny Śląsk
A sam nie ogarniesz? 2.0 16V i VT to dość prosty silnik, we VT gorsza skrzynia z Visco. Na wmiarę uczciwy remont samej jednostki wydasz pewnie 10-15k PLN. Samemu tyle co cześci i podwykonawcy (głównie szlifowanko i turbo). 1.2 8V ogarnia się młotkiem i przecinakiem Pogadaj z Mackiem z Gliwic może Ci coś doradzi.
- maciek_wk
- Moderator Globalny
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 sty 2017, 9:41
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Warsztat Górny Śląsk
Mniejszy kaliber, czyli Lancia Y to @batman może ogarnąć, jest z Gliwic
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Mietek Podnietek
Było:
Fiat Panda 1000 i.e. fire 1991
Fiat Tipo 3d 1.6 i.e. SX 1993
Fiat 126 elx Town 2000
Fiat Tipo 5d 1.4 S 1994
Fiat Brava 100 16v SX 1999
Fiat Stilo 3d 1.2 16v 2003
Fiat Bravo 1.6 jtdm 2010
Seat Leon 1.2 tsi 2015
Fiat Cinquecento 0.9 1993
Jest:
Lancia K Coupe 3.0 LX 1998 2415
Lancia Fulvia 1970
Fiat Barchetta Lido 2000
Dacia Duster 1.0 tce LPG 2020
Służbowo: Renault Megane GrandTour 1.5 dci 2020
>>>ZAPRASZAMY DO SKLEPIKU Z GADŻETAMI LKP - KLIKNIJ TUTAJ<<<
Było:
Fiat Panda 1000 i.e. fire 1991
Fiat Tipo 3d 1.6 i.e. SX 1993
Fiat 126 elx Town 2000
Fiat Tipo 5d 1.4 S 1994
Fiat Brava 100 16v SX 1999
Fiat Stilo 3d 1.2 16v 2003
Fiat Bravo 1.6 jtdm 2010
Seat Leon 1.2 tsi 2015
Fiat Cinquecento 0.9 1993
Jest:
Lancia K Coupe 3.0 LX 1998 2415
Lancia Fulvia 1970
Fiat Barchetta Lido 2000
Dacia Duster 1.0 tce LPG 2020
Służbowo: Renault Megane GrandTour 1.5 dci 2020
>>>ZAPRASZAMY DO SKLEPIKU Z GADŻETAMI LKP - KLIKNIJ TUTAJ<<<
Re: Warsztat Górny Śląsk
[quote=Jam_Belfegor post_id=893978 time=1599138921 user_id=9420]
A sam nie ogarniesz? 2.0 16V i VT to dość prosty silnik, we VT gorsza skrzynia z Visco. Na wmiarę uczciwy remont samej jednostki wydasz pewnie 10-15k PLN. Samemu tyle co cześci i podwykonawcy (głównie szlifowanko i turbo). 1.2 8V ogarnia się młotkiem i przecinakiem :) Pogadaj z Mackiem z Gliwic może Ci coś doradzi.
[/quote]
silnik wydaje się, jest / był w dobrym stanie. turbo po regeneracji, nic nie dzwoniło, stukało, itp. mam tam jakieś wycieki, które trzeba namierzyć i zlikwidować. no i pojawił się wczoraj problem jakiś z górą silnika [zawory, może rozrząd...] to mnie skłoniło do szukania kogoś by na to zerknął, bo obawiam się że u mnie to zbyt długo potrwa zanim się za to zabiorę. dodatkowo nie mam praktycznego doświadczenia z oceną zużycia np panewki itp. a chciał bym to zweryfikować. podobnie rozrząd, musiał bym się kogoś podpytać jak ustawia się go w tym silniku - czy potrzbne blokaty, czy są jakieś punkty,czy otwory do blokowania.
ale nie ukrywam że tą opcję rozważam, bo chętnie bym pogrzebał, auto jest jako 'zabawka'. czyli nie potrzebne na co dzień. więc twoja zachęta zadziałała, i rozważam czy nie szarpnąć na początek obudowy rozrządu / pokrywy zaworów w celu poszukiwania problemu. zawszę mogę skręcić i oddać dalej jak by co :)
A sam nie ogarniesz? 2.0 16V i VT to dość prosty silnik, we VT gorsza skrzynia z Visco. Na wmiarę uczciwy remont samej jednostki wydasz pewnie 10-15k PLN. Samemu tyle co cześci i podwykonawcy (głównie szlifowanko i turbo). 1.2 8V ogarnia się młotkiem i przecinakiem :) Pogadaj z Mackiem z Gliwic może Ci coś doradzi.
[/quote]
silnik wydaje się, jest / był w dobrym stanie. turbo po regeneracji, nic nie dzwoniło, stukało, itp. mam tam jakieś wycieki, które trzeba namierzyć i zlikwidować. no i pojawił się wczoraj problem jakiś z górą silnika [zawory, może rozrząd...] to mnie skłoniło do szukania kogoś by na to zerknął, bo obawiam się że u mnie to zbyt długo potrwa zanim się za to zabiorę. dodatkowo nie mam praktycznego doświadczenia z oceną zużycia np panewki itp. a chciał bym to zweryfikować. podobnie rozrząd, musiał bym się kogoś podpytać jak ustawia się go w tym silniku - czy potrzbne blokaty, czy są jakieś punkty,czy otwory do blokowania.
ale nie ukrywam że tą opcję rozważam, bo chętnie bym pogrzebał, auto jest jako 'zabawka'. czyli nie potrzebne na co dzień. więc twoja zachęta zadziałała, i rozważam czy nie szarpnąć na początek obudowy rozrządu / pokrywy zaworów w celu poszukiwania problemu. zawszę mogę skręcić i oddać dalej jak by co :)
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2074
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Warsztat Górny Śląsk
Jak tylko umiesz trzymać klucz to coś poradzimy > jak pisałem prosty silnik blokad nie potrzebujesz ustawiasz na znaki - oznakowanie Ci podeślę jak będziesz brał się za robotę. Dane pomiarowe też dostaniesz nie ma problemu. Tylko potrzebne narzędzia + zestaw pomiarowy i do ogarnięcia.
Opisz dokładniej co to za "problem" i czemu podejrzewasz górę.
Turbo mam nadzieję że dałeś w jakieś właściwe ręce bo paproków którzy robią pseudo regeneracje na chińczykach nie brakuje i potem pojeździ 1-2 kkm i pluje częściami
Kupi sobie pakiet startowy do uszczelnienia + masę uszczelniającą np. VR albo od Loctit'a, zamiast szukać i wymieniać pojedyncze uszczelki, zrób już całość i spokój na lata, a nie zrobisz 2-3 uszczelnienia za kilka miesięcy poleci kolejne i tak never ending story. Jak potrzebujesz dostaniesz wykaz uszczelek. Ja nie dawno przerabiałem temat co prawda w 16V a nie 16VT ale 80-90% uszczelek w silniku ta sama. Rożnica jest gównie na kolektorach d/w.
Jak się zdecydujesz sam robić nie martw się klubowicze pomogą - załóż sobie odrębny temat dla tego celu. Jak nie to zagadaj do Macka z Gliwic może on zna lepiej jakieś "dziuple" i coś poleci. Z mniejszą Lancą zagadaj jak pisze maciek_wk.
Opisz dokładniej co to za "problem" i czemu podejrzewasz górę.
Turbo mam nadzieję że dałeś w jakieś właściwe ręce bo paproków którzy robią pseudo regeneracje na chińczykach nie brakuje i potem pojeździ 1-2 kkm i pluje częściami
Kupi sobie pakiet startowy do uszczelnienia + masę uszczelniającą np. VR albo od Loctit'a, zamiast szukać i wymieniać pojedyncze uszczelki, zrób już całość i spokój na lata, a nie zrobisz 2-3 uszczelnienia za kilka miesięcy poleci kolejne i tak never ending story. Jak potrzebujesz dostaniesz wykaz uszczelek. Ja nie dawno przerabiałem temat co prawda w 16V a nie 16VT ale 80-90% uszczelek w silniku ta sama. Rożnica jest gównie na kolektorach d/w.
Jak się zdecydujesz sam robić nie martw się klubowicze pomogą - załóż sobie odrębny temat dla tego celu. Jak nie to zagadaj do Macka z Gliwic może on zna lepiej jakieś "dziuple" i coś poleci. Z mniejszą Lancą zagadaj jak pisze maciek_wk.