Kappa - problem z silnikiem JTD

breg_inyon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 10 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Koszalin

Kappa - problem z silnikiem JTD

Post autor: breg_inyon » 24 lut 2008, 19:47

Posiadam Kappe 2,4 JTD i mam problem od niedawna bardzo uciążliwy, a mianowicie po odjęciu nogi z gazu jak obroty silnika spadają to wydobywa się głośny gwizd (nie wiem jak to inaczej nazwać) tylko przy rozgrzanym silniku przy zimnym tego nie ma i podobnie jest tez przy przyspieszaniu. Gwizd zaczyna się pojawiać od 1000 a kończy przy 1500 przy pozostałych obrotach silnik zachowuje się normalnie. Jeżeli chodzi o dynamikę to miałem parę razy taki przypadek ze przy około 2900-3200 obr/min przy wciśniętym pedale gazu na max?a silnik nie reagował. Od razu pisze ze oleju nie bierze i nigdzie się on nie wydobywa( żadnych plam w garażu nie mam). Hmm co więcej jak słyszałem może to być pompa waku, turbina, jakieś łożysko. Nie wiem co mam ugryźć wiec proszę o pomoc może ktos się spotkal z takim defektem.
Pozdrawiam
Kappa 99' Y10 92'

dudekken

Kappa - problem z silnikiem JTD

Post autor: dudekken » 24 lut 2008, 20:14

Moja diagnoza on-line---> Serwis->komputer->analiza błędów+diagnostyka przez serwisanta.

breg_inyon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 10 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Koszalin

Kappa - problem z silnikiem JTD

Post autor: breg_inyon » 24 lut 2008, 22:39

Witam
Zapomniałem dodać że lancia ma przebieg 223 tys i pracuje na oleju 10w40 Quaker, nie wiem jaki byl poprzednio zalany... i chodzi mi po głowie wątpliwość ze mógł być to 15w40. Nie wiem czy ma to jakies znaczenie w przypadku turbiny i może pogorszyć jej kondycje i przez to wywoływać takie jej działanie (o ile to ona)
Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi.
Pozdrawiam
Kappa 99' Y10 92'

breg_inyon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 10 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Koszalin

Kappa - problem z silnikiem JTD

Post autor: breg_inyon » 25 lut 2008, 20:19

Witam
Dzisiaj właśnie wykluczyłem sprężarkę od klimy i alternator i temu podobne urządzenia od rozrządu...

Piszcie jak mieliście podobne problemy i jak je rozwiązaliście...
Kappa 99' Y10 92'

breg_inyon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 10 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Koszalin

Kappa - problem z silnikiem JTD

Post autor: breg_inyon » 04 mar 2008, 21:24

No tak... już wszystko wyjaśnione a mianowicie Turbina, łopatki tarły o ściany korpusu jak silnik był na wyższych obrotach to luz sie kasował... w efekcie wyszło, wracałem od dziewczyny do domu na odcinku 10 km wyssało mi cały olej... teraz turbo jest w regeneracji, oska pękła gdybym wcześniej zareagował koszt był by 700 złotych polskich a tak niestety 1500.


Rada dla potomności !!!
jeżeli silnik wydaje dziwne gwizdy przy dodawaniu albo odejmowaniu nogi z gazu albo jeżeli słyszymy coś niepokojącego to należy zdjąć pasek (alternator klima pompa) w eliminujemy wtedy łożyska kompresora klimatyzacji, napinaczy i alternatora, jeżeli nadal dany dźwięk będzie słyszalny to są 2 możliwości pompa vacum albo turbo. Co do turbo można sprawdzić ja na dwa sposoby:
1. zdjąć przewód dolotowy tak by złapać wirnik by moc wyczuć luz osiowy i na boki (luz powinien być minimalny)
2. natomiast jeżeli nie jesteśmy do końca pewni możemy sami wymontować turbinę (nie dając zarobić warsztatom) i wysłać bądź udać sie na diagnozę do wyspecjalizowanego zakładu (dobre zakłady sprawdza za darmo turbinę)
Turbinę można wyjąć w bardzo łatwy sposób mając podstawowe klucze i trochę chęci...

Jak będzie ktoś zainteresowany to zrobię opis jak, co i gdzie.

Jak Czegoś nie napisałem lub pominąłem to proszę mnie poprawić...

Pozdrawiam Hubert Koszalin...
Kappa 99' Y10 92'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”