Strona 1 z 2

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 23 lut 2008, 15:13
autor: MIVOL
Witam wszystkich! Moje autko do Dedra 2.0 Turbo (162km). Podczas jazdy zaobserwowałem że w przedziale 5500-7000obr/min moc silnika nieznacznie spada. Swiece i filtr powietrza kwalifikują się do wymiany więc stawiam że to jest przyczyną - poza tym zazwyczaj tankuję 95 oktanów :cry: wiec i to może powodowac ten niedosyt wrażen... Chciałbym wymienic jak najszybciej te częsci na nowe,ale nalpierw chce skonsultowac się z doswiadczonymi użytkownikami (bo Dedra to dopiero drugie włoskie auto jakie mam przyjemnosc posiadac : yesyes : ). Zacznę od swiec zapłonowych - jakie najlepiej wybrac?? Rozważam nad wyborem swiec Bosch Platinum lub Brisk Premium - może ktos miał z owymi produktami do czynienia i ma swoje zdanie na ich temat? Co do filtra powietrza to planuje zakup filtra K&N montowanego w seryjnym"air boxie"który jak zachwala producent-ma lepsze parametry od seryjnych filtrów i istnieje możliwosc jego dokładnego czyszczenia. I na koniec jeszcze jedno pytanie. Miska olejowa w moim aucie jest lekko"zapocona" - kupiłem na zamówienie w serwisie fiata nową uszczelkę i dostałem uszczelkę z korka... Czy warto wogóle ją zakładac? Czy lepiej poszukac uszczelki z lepszego materiału?? Czekam na pomoc i z góry dziękuję.

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 23 lut 2008, 16:38
autor: dexus
Świece to NGK, najlepsze jakie stosowałem :D

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 23 lut 2008, 16:44
autor: Kabar
Potwierdzam - NGK, ale do tego silnika z serii Racing.
Drogie, ale dobre

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 23 lut 2008, 17:01
autor: Prometeo
Polecałbm też NGK do auto sportowych (nowość), własnie na nich jeżdzę i jest supuer. Trochę kosztują ale za to są bardzo dobre.
Pozdrawiam

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 23 lut 2008, 17:25
autor: dudekken
A ja z innej beczki...

Polecam japońskie świece DENSO (szczególnie irydowe), NGK przy nich jest jak ISKRA

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 23 lut 2008, 17:44
autor: wujaa
miałem w TURBO NGK no i rewelka i jeszcze jezdza (mam nadzieje) :D nie wiam jak nowy wlasciciel czy wymienial,.

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 23 lut 2008, 19:20
autor: Bany
NGK BP6ET (z pamięci)
filtry sa tańsze z kingdragona

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 23 lut 2008, 20:03
autor: MIVOL
no teraz pewnie wybiorę NGK Racing, ale dalej mało wiem na tenat wyboru filtra. Zapytam inaczej - czy ktokolwiek miał w seryjnym dolocie powietrza sportowy filtr i czy można odczuc jakies róznicę w stosunku do seryjnego filtra??

Re: Lancia Dedra 2.0 Turbo - jakie świece zapłonowe najlepsz

: 23 lut 2008, 23:34
autor: evo
"MIVOL" pisze:Witam wszystkich! Moje autko do Dedra 2.0 Turbo (162km). Podczas jazdy zaobserwowałem że w przedziale 5500-7000obr/min moc silnika nieznacznie spada. Swiece i filtr powietrza kwalifikują się do wymiany więc stawiam że to jest przyczyną - poza tym zazwyczaj tankuję 95 oktanów :cry: wiec i to może powodowac ten niedosyt wrażen... Chciałbym wymienic jak najszybciej te częsci na nowe,ale nalpierw chce skonsultowac się z doswiadczonymi użytkownikami (bo Dedra to dopiero drugie włoskie auto jakie mam przyjemnosc posiadac : yesyes : ). Zacznę od swiec zapłonowych - jakie najlepiej wybrac?? Rozważam nad wyborem swiec Bosch Platinum lub Brisk Premium - może ktos miał z owymi produktami do czynienia i ma swoje zdanie na ich temat? Co do filtra powietrza to planuje zakup filtra K&N montowanego w seryjnym"air boxie"który jak zachwala producent-ma lepsze parametry od seryjnych filtrów i istnieje możliwosc jego dokładnego czyszczenia. I na koniec jeszcze jedno pytanie. Miska olejowa w moim aucie jest lekko"zapocona" - kupiłem na zamówienie w serwisie fiata nową uszczelkę i dostałem uszczelkę z korka... Czy warto wogóle ją zakładac? Czy lepiej poszukac uszczelki z lepszego materiału?? Czekam na pomoc i z góry dziękuję.
z doświadczenia NGK bpr7e, znakomite w serii i silnikach rasowanych ponad 300km, racing owszem ale zupełnie nie potrzebne u ciebie, brisk padaka, jeśli regularnie wymieniasz filtr pow to nie odczujesz różnicy w mocy z wkładką sport, polecam wymianę papierowego co 5-7tys km i przeróbkę kasty filtra seryjnego, wszystkie stożki i wkładki zabijaja przedwcześnie po kolei komponenty silnika :cry: . chyba że masz racing i walczysz o 4km kosztem trwałości :roll: lepiej sprawdzi się puszka filtra z fiata coupe turbo ale trzeba lekko przerabiać.
oryginalne uszczelki są ok, aftermarket trochę za grube i uszkadzają się przy dokręcaniu-nie dokręcać zbyt mocno miski :!: , lekkie pocenie się to żaden powód do smutku.
ten silnik w serii umiera powyżej 6tys obr, taka jego charakterystyka, i nie kręc go powyżej, chyba że masz kilka silników do testów.
chcesz więcej mocy to zrób głowicę wydech i chip i masz 240km, pasek rozrządu jest słabiutki i zmienij co 60tys :!:

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 24 lut 2008, 0:46
autor: MIVOL
OK. Teraz napewno kupię NGK bo widzę,że każdy decyduje się na ich wybór, czyli są przynajmniej sprawdzone. Wkładka sportowa filtra pow. to żeczywiscie zły pomysł zważywszy na wysoką cenę... O stożku nawet przez chwile nie myslałem bo niby po co - ma byc seria i koniec,a zresztą sam stożek nic by mi nie dał... Jedyne co mam zamiar zmienic to seryjny zawór upustowy Boscha na jakis konkretny BOV, dwutłoczkowy np :wink:
I jeszcze jedno na koniec - w zasadzie niejestem zwolennikiem głosnych wydechów, no może ostatecznie zaakceptował bym wydech"mruczący"od jais 3000-3500 tys/obr . Narazie mam seryjny wydech z katem w idealnym stanie, jednak przy zakupie autka dostałem dedykowanego Dedrze Supersprinta (przynajmniej tak napisali...), wydech składa się z tłumika srodkowego i koncowego. Niechce ciąc seryjnego układu więc jesli znajde chwilę czasu to wymontuje seryjny wydech zostawiając tylko rurę z kolektora i założe ten, powiedźmy sportowy układ z przelotowym srodkiem i koncowym, tylko zastanawiam się co założyc na miejsce kata (w dedrze jest 1 sonda więc mogę sobie pozwolic na wymontowania kata), czy mogę wstawic zwyczajną rurę ,czy może lepiej jeszcze jednen tłumik srodkowy na miejsce kata? Proszę o odp.osób które mają trochę wiecej doswiadczenia niż ja :wink:

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 24 lut 2008, 11:19
autor: Bany
wywal kata ,wstaw sobie rure,generalnie zostaw sobie ostatni tłumik jak chcesz mieć w miare cicho.
Ja u siebie mam rure -rure-rure,i jest też fajnie,
Mam też rure-rure-supersprinta,i oryginał-oryginał,
W zależności od potrzeb a nie możliwości...

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 24 lut 2008, 12:19
autor: CarvMachine
"Bany" pisze:wywal kata ,wstaw sobie rure,generalnie zostaw sobie ostatni tłumik jak chcesz mieć w miare cicho.
Ja u siebie mam rure -rure-rure,i jest też fajnie,
Mam też rure-rure-supersprinta,i oryginał-oryginał,
W zależności od potrzeb a nie możliwości...
Co do wydechu, to wydaje mi sie ze powinien byc policzony, wywalanie wszystkiego bardziej pogarsza niz polepsza osiagi. Napewno za to poprawia "uczucie mocy". Jezeli hamowales swoje auto po "modyfikacjach" wydechu to chetnie obejze wykresy.

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 24 lut 2008, 13:15
autor: MIVOL
Wiem że objętosc i długosc wydechu jest obliczona przez projektanta samochodu i niemożna tak poprostu bez konkretnej wiedzy zabierac sie do modyfikacji, dlatego wspomniałem o tym w tym poscie. Dlatego najlepszym pomysłem będze zajżec na fora profesjonalistów (nie wiejskich chłopców tiningowców których tez można często spotkac:D ) i zapoznac się głebiej z teorią. Najpierw chciałbym sprawdzic auto na chamowni w czystej seri,a dopiero potem brac się za ew.modyfikacje aby miec odniesienie to stanu obecnego i tego co było. Wie ktos może (ktos z okolic LBN) gdzie jest w okolicy lublina dobra chamownia

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 24 lut 2008, 14:06
autor: Bany
"CarvMachine" pisze:
"Bany" pisze:wywal kata ,wstaw sobie rure,generalnie zostaw sobie ostatni tłumik jak chcesz mieć w miare cicho.
Ja u siebie mam rure -rure-rure,i jest też fajnie,
Mam też rure-rure-supersprinta,i oryginał-oryginał,
W zależności od potrzeb a nie możliwości...
Co do wydechu, to wydaje mi sie ze powinien byc policzony, wywalanie wszystkiego bardziej pogarsza niz polepsza osiagi. Napewno za to poprawia "uczucie mocy". Jezeli chamowales swoje auto po "modyfikacjach" wydechu to chetnie obejze wykresy.

jak znajdziecie kogoś kto potrafi policzyć wydech do TURBO
to dajcie znać.

też bym chętnie obejrzał wykresy moich kolegów ale jakoś nikt nie chce tego pokazać

hamownia pisze sie przez samo H

Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?

: 24 lut 2008, 14:18
autor: lancia1969
Liczyć można - papier wszystko przyjmnie- tylko jak potem dotrzymać założone paremetry i jak przewidzieć zużycie silnika itd itp .
Przy spawaniu wystarczy jak spaw wjedzie do środka i cały proces przebiegu spalin w łeb bierze :roll: Teoria - teorią - praktyka praktyką.
U mnie po wyrzuceniu katalizatorów i zrobieniu wydechu z 50 na dwóch tłumikach - środkowy escort cosworth - końcowy jakieś przelotowe badziewie no name, moc i moment fabryczny ale przesunięty w stosunku do orygiału o 1000 w dół tylko tez nie dam sobie głowy uciąc że to przez sam wydech bo zmieniałem ustawienia CO .