Strona 1 z 2

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 02 sty 2008, 20:26
autor: marcin77
może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania :D
pozdrawiam


ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 02 sty 2008, 22:19
autor: mario09
Zagadnij do kolegi Lancia1969, odpowie na wszyyystkie tego typu pytania - dobry jest :wink:

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 03 sty 2008, 0:16
autor: Bany
Co do dedry to 100% nie mam pewności ale:
Turbina powinna ładować ok 0,6 bara z odłączonym overboostem.
Potem zależy jak jest komp ustawiony.podejrzewam że do 1,0.
Co do zaworu to ja mam u siebie greedy i mnóstwo roboty żeby go założyć,
ale te zabawki na alledrogo zakłada sie bez problemu w miejsce fabrycznego,
Zaślepiasz tylko przewód od f,powietrza do turbiny.

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 03 sty 2008, 0:59
autor: viruskill
laduje fabrycznie 0,6 bara a jak depniesz pedal w podloge i solenoid sie zalaczy to masz miec na budziku 0,9 bara


ja mam standardowy bosha jeden cichy a drugi taki pssssssssyczacy :D

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 03 sty 2008, 16:54
autor: DeviLL
www.proracingtechnology.com <-- dobre zaworki , wskaznik boostu mozesz autogauge z serii SM

Re: dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 03 sty 2008, 19:28
autor: lancia1969
"marcin77" pisze:może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania :D
pozdrawiam


ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?
Zawór boscha w dedrze jest fabrycznie żle założony - odwrotnie ( cisnienie działa na boczną strone uszczelnienia ) jakośc tych zaworów też pozostawia wiele do życzenia.. rozlatuja sie po kilkunastu tysiącach
(nieszczelne)

Ja jeżdze na zaworach z Bydgoszczy ( teflonowy tłoczek i uczelnienie na o-ringach ) zadzwoń do gościa 691 922 860 i możesz z nim ponegocjować cene ( w granicach 300 zł ) jest szczelny i w sumie fajnie ssssyczy - fakt nie jak Greddy ale robi robote ;-)
Montaż jest prosty - demontujesz orygilnego BoV -a zaślepiasz wąż od flitra powietrza , montujesz nwoy zawór - srednice pasuja - pozostaje sposób zamocowania - zawór jest ciężki i nie może "wisieć" na przewodach .
Wskażnik - generalnie taki jak Ci będzie pasował tylko nie zapomnij o wyskalowaniu podłączasz do kolektora ssącego i tyle - tylko ciężko jest sensownie przedostać się przez ściane grodziową ale możesz wykorzystac otwór koło wiązki komputera przy nogach pasażera .

Ciśnienie fabryczne jest 0.6 tak jak Viruskill napisał po wysterowaniu przez solenoid max 0.9 bara

Re: dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 03 sty 2008, 20:20
autor: marcin77
"lancia1969" pisze:
"marcin77" pisze:może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania :D
pozdrawiam


ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?
Zawór boscha w dedrze jest fabrycznie żle założony - odwrotnie ( cisnienie działa na boczną strone uszczelnienia ) jakośc tych zaworów też pozostawia wiele do życzenia.. rozlatuja sie po kilkunastu tysiącach
(nieszczelne)

Ja jeżdze na zaworach z Bydgoszczy ( teflonowy tłoczek i uczelnienie na o-ringach ) zadzwoń do gościa 691 922 860 i możesz z nim ponegocjować cene ( w granicach 300 zł ) jest szczelny i w sumie fajnie ssssyczy - fakt nie jak Greddy ale robi robote ;-)
Montaż jest prosty - demontujesz orygilnego BoV -a zaślepiasz wąż od flitra powietrza , montujesz nwoy zawór - srednice pasuja - pozostaje sposób zamocowania - zawór jest ciężki i nie może "wisieć" na przewodach .
Wskażnik - generalnie taki jak Ci będzie pasował tylko nie zapomnij o wyskalowaniu podłączasz do kolektora ssącego i tyle - tylko ciężko jest sensownie przedostać się przez ściane grodziową ale możesz wykorzystac otwór koło wiązki komputera przy nogach pasażera .

Ciśnienie fabryczne jest 0.6 tak jak Viruskill napisał po wysterowaniu przez solenoid max 0.9 bara
o wilku mowa :lol:
czyli dv wyjmujemy i w to miejsce podłączamy bov, a co z mniejszym wężykiem ?, gdzie go podłączamy ?
piszesz o bov z firmy properfekt ?
co do podłączenia wskaźnika, napięcie skąd najlepiej "zabrać", wężk od podciśnienia gdzieś pewnie trzeba wpiąć ?,
może ktoś manual opracuje i będzie wszystko wiadomo :D

masz jakieś fotki od Siebie co i jak podpięte
:twisted:

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 03 sty 2008, 20:25
autor: marcin77
"DeviLL" pisze:www.proracingtechnology.com <-- dobre zaworki , wskaznik boostu mozesz autogauge z serii SM

dzięki, popatrzę może coś wpadnie w oko :D

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 03 sty 2008, 21:14
autor: viruskill
a cienki wezyk podlanczasz za przepustnice czyli wpinasz gdzies w kolektor ssacy najlepiej w miejsce starego. A dziala to na zasadzie roznicy cisnien po puszczeniu pedalu gazu zamyka sie przepustnica i wytwaza sie podcisnienie ktore z kolei dzwiga tloczek i piekny dzwiek pssssssss :D

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 03 sty 2008, 22:25
autor: marcin77
"viruskill" pisze:a cienki wezyk podlanczasz za przepustnice czyli wpinasz gdzies w kolektor ssacy najlepiej w miejsce starego. A dziala to na zasadzie roznicy cisnien po puszczeniu pedalu gazu zamyka sie przepustnica i wytwaza sie podcisnienie ktore z kolei dzwiga tloczek i piekny dzwiek pssssssss :D

masz jakieś zdjęcia swojego bova może ?

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 03 sty 2008, 23:10
autor: viruskill
Nie ale na jutro moge zrobic.

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 04 sty 2008, 8:36
autor: marcin77
"viruskill" pisze:Nie ale na jutro moge zrobic.
byłoby super :)

Re: dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 08 sty 2008, 23:22
autor: evo
"marcin77" pisze:może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania :D
pozdrawiam


ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?
tak jak koledzy wspominali ciśnienie doładowania seria w dedrze kat wynosi 0,8-0,9overboost i spadek na 0,6-0,7bar w zależności od regulacji waste gate'a i stanu technicznego komponentów.
turbina to typ tb0367 nieco większa jak w delcie nouva/fiat coupe. nawiasem mówiąc u nas śmigają po specjalnych przeróbkach 420-450nm w 8v :D seria umiera po kilku takich próbach :cry:
zawór upustowy powietrza bov mamy tłoczkowe na oringach, tanie-ok 290zł i zdają egzamin dobrze przy takich przeróbkach.
wskaźnik doładowania warto mieć dobry, markowy-dokładne i pewne, ale można też autoguage lub z tańszych inne, ale czasami bywają z nimi problemy-blokują sie, zawieszają.

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 12 sty 2008, 17:37
autor: marcin77
"viruskill" pisze:Nie ale na jutro moge zrobic.
jak tam fotki :lol:

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

: 14 sty 2008, 14:33
autor: hf
Evo-czyli turbo z dedry jest duzo bardziej wydajne????jest wieksze?