Strona 1 z 2

Kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 18 gru 2007, 11:43
autor: jedrekv
chcem wymienić rozrząd czy ktos dysponuje jakimś opisem lub schematem jak to zrobić

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 18 gru 2007, 17:13
autor: Piszczyk
czy to podobny silnik jak 2.0 16V VIS z themy?
jeśli tak to jeśli mi się uda to wrzucę niedługo fotorelacjre z takiej właśnie wymiany (zrobiłem w sobote) :D

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 18 gru 2007, 18:30
autor: jedrekv
Witam
tak to ten sam silnik

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 18 gru 2007, 18:48
autor: Piszczyk
więc siadam do kompa i spróbuję to dziś w miarę opisać (ze zdjęciami)
najważniejsze - wymień KOMPLET - pasek / napinacz /ROLKA PROWADZĄCA !!!
ja posiłkowałem się ePER'em (wg którego nie ma rolki...) i czeka mnie następne pare godzin w garażu... (autko chodzi OK ale rolka piszczy gorzej niż wcześniej...)
jeśli fotorelacja nie ukaże się dziś to sorki - postaram się w miarę szybko

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 18 gru 2007, 19:33
autor: Alfista
a jezdzi ktos z Was bez balansu??

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 18 gru 2007, 19:36
autor: lancia1969
tak ja nie mam balansów (zaślepione) i wszystko jest ok ( nie drży ,nie wibruje) - a porzynajmniej jeden pasek mniej do kontroli ,waga mniejsza. :wink:

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 18 gru 2007, 19:40
autor: Alfista
ja nrazie jezdze bez w alfie 2,0 16v i są wibracje dosc wyczuwalne od 5tys :roll:

z paskiem to do 7tys kręcic nie bylo problemu

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 18 gru 2007, 19:47
autor: lancia1969
Ja na Twoim miejscu - rozebrałbym silnik i wyrównał wagę korbowodów , koła zamachowego, ten silnik to długoi się nie pokręci :roll: jeżeli sa wibracje odczuwalne przy takich obrotach :?

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 18 gru 2007, 20:52
autor: Alfista
eee tam na dniach zaloze pasek i wtedy znowu silniczek bedzie złoto 8)

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 18 gru 2007, 21:16
autor: Jarek_Jarecki
skoro demontujecie paski balansujące i zaślepiacie je ....to zastanawia mnie po co konstruktor takie rozwiązanie zastosowal......czyżbyście byli madrzejsi od konstruktora tego silnika ??

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 18 gru 2007, 23:20
autor: lancia1969
"Jarek_Jarecki" pisze: skoro demontujecie paski balansujące i zaślepiacie je ....to zastanawia mnie po co konstruktor takie rozwiązanie zastosowal......czyżbyście byli madrzejsi od konstruktora tego silnika ??
Po to aby między innymi można było zakładać części od dostawców z normami które w sporcie dyskwalifikują je na samej kontroli wzrokowej.
Po to aby większość użytkowników mogła jeżdzić silnikiem 200 000 km z wymiananami oleju co 20 000 km beż żadnych konsekwencji.
Po to aby było jak najmniej reklamacji w okresie gwarancyjnym.
Po to aby naprawa w serwisie po okresie nie była opłacalna i samochód "uciekał" spod "skrzydeł" odpowiedzialności Producenta.

Po to aby można było osiągnąć normy ekologiczne w zakresie srednich obrotów z zachowaniem w przyzwoitej elastycznoiści silnika na mieszankach które bez takich wałków wprawiały by auto w zajęcze skoki.

Po to aby sztucznie zwiększyć ( kosztem zużycia paliwa) moment obrotowy a obroty maksymalne nie przekroczą 60% wytrzymałości krytycznej układu korbowego


I jest jeszcze przynajmniej 10 powodów dla których producenci stosują rozwiązania z góry skazane na kompromis między niezawodnościa a ogólnie przyjętymi normami które w efekcie utrudniaja życie właścielowi i mechanikowi , W imie czego ?

Absolutnie nie popieram teorii ,że po wyjeżdzie z salonu każde auto należy rozłożyć i zrobić z niego wóz drabiniasty ale są tutaj tacy ,którzy chcą mieć coś ,co przynajmniej będzie namiastką czegoś innego i będzie spełniać oczekiwania o których niektórzy mogą tylko poczytać.

Zresztą temat wałków katalizatórów ,egr-ów był wałkowany kilka razy i zawsze beda przeciwnicy jak i zwolennicy takich rozwiązań .

Ja generalnie w Lancii usuwam wszystko co w jakikolwiek sposób może mi na drodze życie utrudnić - tylko stosuję zasadę że coś z czegoś wynika i dlatego działa lub nie działa .
Nie namawiam nie podpuszczam ale chętnie radą służe .

:D

P.S co do mądrości konstruktorów wcale za głupszego się nie uważam i moja (Nasza) przewaga jest taka ,że dostajemy produkt dla mas ,który zgodnie z zasadą "moja piaskownica moje zabawki" możemy dowolnie indywidualizować - Carlo Abarth modyfikując Fiata stworzył nieżle prosperującą firme wiec .... wszystko przed nami . :wink:

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 19 gru 2007, 0:28
autor: Bany
''ja nrazie jezdze bez w alfie 2,0 16v i są wibracje dosc wyczuwalne od 5tys''

a zablokowaleś wałek z przodu???
Rozumiem że masz Q4?

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 19 gru 2007, 10:10
autor: Alfista
"Bany" pisze:''ja nrazie jezdze bez w alfie 2,0 16v i są wibracje dosc wyczuwalne od 5tys''

a zablokowaleś wałek z przodu???
Rozumiem że masz Q4?
nie, zwykły twin spark 16v

nic nie blokowałem ani niezaślepiałem, po prostu zdjąłem pasek, z wałkami bylo super a bez wałkow to nie ten silnik, moim zdaniem nie mozna ich od tak sie pozbywać..

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 19 gru 2007, 10:13
autor: Bany
W 2.0 16 lanci nigdy go nie zakładam.
W mojej 156 2,0 ts też zamierzam go wyrzucić.

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

: 20 gru 2007, 21:42
autor: mariusz76
Ja jeżdżę bez paska balansowego i nie odczuwam wibracji przy wysokich obrotach, natomiast kiedy samochód toczy się na pierwszym lub drugim biegu to silnik dostaje tzw. "żabki" i zaczyna szarpać na sprzęgle w przód i tył co nie jest zbyt przyjemne.