"Jarek_Jarecki" pisze: skoro demontujecie paski balansujące i zaślepiacie je ....to zastanawia mnie po co konstruktor takie rozwiązanie zastosowal......czyżbyście byli madrzejsi od konstruktora tego silnika ??
Po to aby między innymi można było zakładać części od dostawców z normami które w sporcie dyskwalifikują je na samej kontroli wzrokowej.
Po to aby większość użytkowników mogła jeżdzić silnikiem 200 000 km z wymiananami oleju co 20 000 km beż żadnych konsekwencji.
Po to aby było jak najmniej reklamacji w okresie gwarancyjnym.
Po to aby naprawa w serwisie po okresie nie była opłacalna i samochód "uciekał" spod "skrzydeł" odpowiedzialności Producenta.
Po to aby można było osiągnąć normy ekologiczne w zakresie srednich obrotów z zachowaniem w przyzwoitej elastycznoiści silnika na mieszankach które bez takich wałków wprawiały by auto w zajęcze skoki.
Po to aby sztucznie zwiększyć ( kosztem zużycia paliwa) moment obrotowy a obroty maksymalne nie przekroczą 60% wytrzymałości krytycznej układu korbowego
I jest jeszcze przynajmniej 10 powodów dla których producenci stosują rozwiązania z góry skazane na kompromis między niezawodnościa a ogólnie przyjętymi normami które w efekcie utrudniaja życie właścielowi i mechanikowi , W imie czego ?
Absolutnie nie popieram teorii ,że po wyjeżdzie z salonu każde auto należy rozłożyć i zrobić z niego wóz drabiniasty ale są tutaj tacy ,którzy chcą mieć coś ,co przynajmniej będzie namiastką czegoś innego i będzie spełniać oczekiwania o których niektórzy mogą tylko poczytać.
Zresztą temat wałków katalizatórów ,egr-ów był wałkowany kilka razy i zawsze beda przeciwnicy jak i zwolennicy takich rozwiązań .
Ja generalnie w Lancii usuwam wszystko co w jakikolwiek sposób może mi na drodze życie utrudnić - tylko stosuję zasadę że coś z czegoś wynika i dlatego działa lub nie działa .
Nie namawiam nie podpuszczam ale chętnie radą służe .
P.S co do mądrości konstruktorów wcale za głupszego się nie uważam i moja (Nasza) przewaga jest taka ,że dostajemy produkt dla mas ,który zgodnie z zasadą "moja piaskownica moje zabawki" możemy dowolnie indywidualizować - Carlo Abarth modyfikując Fiata stworzył nieżle prosperującą firme wiec .... wszystko przed nami .
