Thema - wyłącznik świateł stop
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
THEMA - wyłącznik świateł stop HELP!
Na razie wkręciłem ustrojstwo trochę głębiej i póki co łapie. Jutro poszukam tego za 26 zł...
Na dodatek dzisiaj definitywnie padła bateria.
Ciekawe, co padnie jutro?
Wczoraj jeszcze na chwilę zgasło podświetlenie niektórych klawiszy na konsoli. Dzisiaj rano świeciło wszystko
Ja pier****ę!!! Panienka jest chyba normalnie niedorżnięta
Na dodatek dzisiaj definitywnie padła bateria.
Ciekawe, co padnie jutro?
Wczoraj jeszcze na chwilę zgasło podświetlenie niektórych klawiszy na konsoli. Dzisiaj rano świeciło wszystko
Ja pier****ę!!! Panienka jest chyba normalnie niedorżnięta
J. McFee
THEMA - wyłącznik świateł stop HELP!
Nie przejmuj się będzie dobrze,głowa do góry"Jeremy McFee" pisze:Ja pier****ę!!! Panienka jest chyba normalnie niedorżnięta
Moja chyba dostała wiecznego okresu i cholera coś ciężko ją wyleczyć.
Już mnie krew zalewa jezdzić busami albo autobusami
Ale nie mam wyjścia i musze czekać
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
THEMA - wyłącznik świateł stop HELP!
Ja płaciłem 28 zł. za niby orginał ale był bez gwintu na końcówce.Pasuje jak ulał!
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
THEMA - wyłącznik świateł stop HELP!
odgrzeje troche temat...
mam bardzo podobny problem, tyle ze mi swiatlo jak nacisne pedal hamulca najczesciej tylko mignie i sie wylaczy. nie wystepuje to przy kazdym nacisnieciu hamulca, choc wyjatkowo czesto... moze to byc zwiazane z tym ustrojstwem opisywanym wyzej??
pozdrawiam
mam bardzo podobny problem, tyle ze mi swiatlo jak nacisne pedal hamulca najczesciej tylko mignie i sie wylaczy. nie wystepuje to przy kazdym nacisnieciu hamulca, choc wyjatkowo czesto... moze to byc zwiazane z tym ustrojstwem opisywanym wyzej??
pozdrawiam
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11979
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
THEMA - wyłącznik świateł stop HELP!
od tego bym zaczoł poszukiwanie przyczyny problemu
- romlen
- Założyciel LKP
- Posty: 4372
- Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
- Skype: romlen
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Lyski koło Raciborza
Re: THEMA - wyłącznik świateł stop HELP!
Odgrzeję temat.
Help!
Padł mi wyłącznik świateł stop. Nie było by w tym problemu gdyby nie fakt, że to czterostykowy. Checkpanel u mnie świeci na czerwono podczas jazdy, nie włączają się światła stop. Styki główne jak popatrzyłem w ideę kabelków są od napięcia roboczego, a drugie styki od informowania o prawidłowym działaniu włącznika jak sądzę. Styki działają przemiennie, czyli w przypadku zwolnionego hamulca zamknięty jest obwód kontrolny a w przypadku naciśnięcia hamulca zwarty jest obwód główny a kontrolny rozwarty.
Nie chcę kombinować z mostkami, kabelkami etc, tym bardziej nie wiem na 100% czy nie wypali się czegoś.
Poszukuję zatem włącznika jak na zdjęciu. Lub wiecie jaki zamiennik podejdzie? Sklepy jak widzą mój to nie mogą pomóc, mam awaryjnie kupiony dwustykowy ale nie pasuje ani kostka.
Help!
Padł mi wyłącznik świateł stop. Nie było by w tym problemu gdyby nie fakt, że to czterostykowy. Checkpanel u mnie świeci na czerwono podczas jazdy, nie włączają się światła stop. Styki główne jak popatrzyłem w ideę kabelków są od napięcia roboczego, a drugie styki od informowania o prawidłowym działaniu włącznika jak sądzę. Styki działają przemiennie, czyli w przypadku zwolnionego hamulca zamknięty jest obwód kontrolny a w przypadku naciśnięcia hamulca zwarty jest obwód główny a kontrolny rozwarty.
Nie chcę kombinować z mostkami, kabelkami etc, tym bardziej nie wiem na 100% czy nie wypali się czegoś.
Poszukuję zatem włącznika jak na zdjęciu. Lub wiecie jaki zamiennik podejdzie? Sklepy jak widzą mój to nie mogą pomóc, mam awaryjnie kupiony dwustykowy ale nie pasuje ani kostka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: THEMA - wyłącznik świateł stop HELP!
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- romlen
- Założyciel LKP
- Posty: 4372
- Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
- Skype: romlen
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Lyski koło Raciborza
Re: THEMA - wyłącznik świateł stop HELP!
Podaję rozwiązanie problemu.
Jest to moja modyfikacja. Polega na zaadoptowaniu włącznika którego zdjęcie widzicie powyżej (dwustykowy) do pracy z gniazdem czterostykowym (tym samym checkpanel nie wywala błędu o braku świateł i wszystko działa jak fabrycznie).
Potrzebny nam jest przekaźnik samochodowy wg zdjęcia. Zastępuje włącznik którego POGLĄDOWE zdjęcie i schemat znajdziecie poniżej.
Oryginalny włącznik świateł ma dwa zestawy styków roboczych (zwierny i rozwierny). Przy zwolnionym hamulcu włącznik na stałe zwiera parę styków odpowiedzialnych za sygnał kontrolny do checkpanelu. Sygnał ten informuje system czy włącznik jest obecny w instalacji i czy jest zasilany. Jeśli nie ma sygnału, wówczas checkpanel wywala błąd świateł stop. Po naciśnięciu hamulca te styki się zwalniają a uruchamia się styk roboczy sterujący światłami z tyłu auta. Obecnie włączników takich nie można zdobyć. Nie mogąc pozwolić sobie na wyświetlanie błędów stworzyłem schemat poniżej:
Pół godziny pracy i wszystko działa jak ma.
Checkpanel działa jak powinien. W przypadku przepalenia żarówki z tyłu też mam komunikat, zatem przekaźnik zastępuje owy czterostykowy włącznik. Jedyny minus to klikanie przekaźnika za każdym razem gdy naciśnie się hamulec. Nie jest to może wielka uciążliwość, jak wiadomo przecież - oryginalny włącznik też delikatnie "klika".
Jeśli będą jakieś pytania - zapraszam do dyskusji.
Jest to moja modyfikacja. Polega na zaadoptowaniu włącznika którego zdjęcie widzicie powyżej (dwustykowy) do pracy z gniazdem czterostykowym (tym samym checkpanel nie wywala błędu o braku świateł i wszystko działa jak fabrycznie).
Potrzebny nam jest przekaźnik samochodowy wg zdjęcia. Zastępuje włącznik którego POGLĄDOWE zdjęcie i schemat znajdziecie poniżej.
Oryginalny włącznik świateł ma dwa zestawy styków roboczych (zwierny i rozwierny). Przy zwolnionym hamulcu włącznik na stałe zwiera parę styków odpowiedzialnych za sygnał kontrolny do checkpanelu. Sygnał ten informuje system czy włącznik jest obecny w instalacji i czy jest zasilany. Jeśli nie ma sygnału, wówczas checkpanel wywala błąd świateł stop. Po naciśnięciu hamulca te styki się zwalniają a uruchamia się styk roboczy sterujący światłami z tyłu auta. Obecnie włączników takich nie można zdobyć. Nie mogąc pozwolić sobie na wyświetlanie błędów stworzyłem schemat poniżej:
Pół godziny pracy i wszystko działa jak ma.
Checkpanel działa jak powinien. W przypadku przepalenia żarówki z tyłu też mam komunikat, zatem przekaźnik zastępuje owy czterostykowy włącznik. Jedyny minus to klikanie przekaźnika za każdym razem gdy naciśnie się hamulec. Nie jest to może wielka uciążliwość, jak wiadomo przecież - oryginalny włącznik też delikatnie "klika".
Jeśli będą jakieś pytania - zapraszam do dyskusji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Re: THEMA - wyłącznik świateł stop HELP!
gratuluję rozwiązania problemu, ja się bawiłem w lutowanie włączników/przekaźników żeby "checkpanel" w mojej Y10 działał. mam tylko pytanie, czy Ktoś z forum ma schematy Infochecków w Lanciach? zależy mi zwłaszcza na "infochecku" w Y10 Turbo, bo jest tak porypany, że nawet nie elektyka, ale i wiedza elektroników wymięka.... a ja już mam dosyć palących się lampek
- romlen
- Założyciel LKP
- Posty: 4372
- Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
- Skype: romlen
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Lyski koło Raciborza
Re: THEMA - wyłącznik świateł stop HELP!
Checkpanel w dużej części wykonany jest w technologii TTL połączonej z elementami dyskretnymi czyli jak na owe czasy bardzo nowoczesnej a obecnie dla mało kogo czytelnej. Teraz tylko komputer, gniazdo RS i program. Elektrykom nie chce się męczyć, być może i nie znają już zasad działania. Schematu nie ma szans dostać. Ja do swojego naszukałem się i poddałem. Mając na uwadze mam zapasowy checkpanel z jednym uszkodzeniem które w razie W mogę naprawić. Stąd radzę poszukać na złomach, allegro.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Re: Thema - wyłącznik świateł stop
pic jest taki, że u mnie "checkpanel" jest w zestawie wskaźników i są to po prostu palące się diodki przy danej awarii w dany sposób. jak to rozebrałem to jest kupa oporników i tyle.. a jak znajdziesz mi zegary do Y10 z checkpanelem do Y10 sprzed liftu na szrocie, to normalnie masz roczny zapas browarów
z tego, co ogarnąłem, to inne zachowanie CAŁEJ deski rozdz. wyzwala napięcie 2V, inne, 5 V, inne 8V, a inne 12V jest fajnie
z tego, co ogarnąłem, to inne zachowanie CAŁEJ deski rozdz. wyzwala napięcie 2V, inne, 5 V, inne 8V, a inne 12V jest fajnie