Strona 1 z 2

Nuova delta - remont silnika

: 07 gru 2007, 19:04
autor: kuba
Witam, jak w temacie czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie, czy ktoś robił, czy warto się w ogóle zastanawiać nad remontem?? Nie znam się za bardzo więc nie wiem co się na ogół rozumie poprzez remont silnika? Nie wiem czy warto kupić używany za 1500,- czy remontować za tą kwotę?

Aha wspomniany silnik to 1.8 8V DOHC...

Nuova delta - remont silnika

: 07 gru 2007, 19:17
autor: karol1125
Heh. Ja mam właśnie remont, a mianowicie koniec. No i z tym że ja miałem szlif wału.

Cena części:

-cały rozrząd
-cały balans
-komplet uszczelek
-uszczelka pod miskę
-pierścienie
wszystko to 800zł z groszem

panewki na podpory i korby w twoim wypadku to około 150zł

No i oleje, filtry, płyny, przewody, świece-tu może być różnie(zależy co wybierzesz.

A kupować drugi silnik się nie opłaca, bo nie wiesz co kupisz, a z tymi silnikami raz że jest kłopot dostać, a dwa że mają przejechan 200tyś i więcej.
Zrobisz swój i wiesz czym jeździsz.

Nuova delta - remont silnika

: 07 gru 2007, 19:56
autor: kretekpodnietek
popieram karola. i jak zrobisz dla siebie to będzie to napewno zrobione bardzo dobrze.

Karol, ile koszłował Cie pasek do balansu i rolka?

Nuova delta - remont silnika

: 07 gru 2007, 20:37
autor: karol1125
Pasek około 70zł
rolki 150zł i 60zł

Nuova delta - remont silnika

: 07 gru 2007, 21:22
autor: Dziadek
Karolku gdzie są tak niskie ceny na części? Za same części do mojej Delty na remont silnika wcale nie kapitalny dałem 1500 zeta i pare groszy.Zaznaczam,że sam robiłem remont silnika.

Nuova delta - remont silnika

: 07 gru 2007, 21:35
autor: kretekpodnietek
Karol pomóż, Ty juz rozebrałeś ten silnik :D
właśnie szykuje mi sie zmiana rozrządu i nie wiem czy balans też wymieniać.
Również będe regulował zawory, bo silnik głupio chodzi,
Powiesz mi może jak regulowałeś zawory?
i czy na rozrządzie i balansach sa znaki?
bo wymontuje balans, jak rolki i pasek będą w miarę to zostanie tylko nałoże nowy smar do rolek.
wogóle zastanawiam sie nad wyciągnięciem silnika bo z uszczenlniacza od sprzegła cieknie olej, ale poczekam chwile bo lało spod miski i może koło zamachowe rozbrzygiwało to po całym bloku.

Ale i tak uwielbiam Włoszkę :D

Nuova delta - remont silnika

: 07 gru 2007, 22:37
autor: dunin
nie bardzo znam się na Deltach, ale tak ogólnie to przez remont silnika rozumie się wymianę:
-pierścieni tłokowych
-panewek głównych, korbowodowych, na wałku rozrządu
uszczelniaczy zaworowych
-simmeringów, uszczelniaczy, uszczelek
-świec, olejów, płynów

to wszystko oczywiście jeżeli remont w nominale. jeżeli nie, to jeszcze tłoki przydałoby się wymienić i honować cylindry, szlifować wał i dać panewki w nominale. jeżeli napiszesz mi, np na priv, albo i nawet tu, co być chciał z części, to mogę sprawdzić ceny w warszawie w firmie CER motor i powiem co i jak

Nuova delta - remont silnika

: 08 gru 2007, 1:34
autor: kuba
dzięki Panowie za odpowiedzi bo ja jestem zielony : coto : w tym temacie. Karol jak możesz to napisz gdzie udało Ci się kupić tak tanio te części??
Dunin jeszcze nie wiem co będę robić, na razie zbieram kase, robie nadgodziny, biore kazda dodatkowa prace ale dzięki za pomoc jak mój remont dojdzie do skutku to się do Ciebie uśmiechnę, chyba, że nie sprawi Ci problemu napisanie cen części wymienionych przez Ciebie...

Jakiej firmy uszczelki polecacie?????

: 08 gru 2007, 7:29
autor: cwynarx
pozwólcie , że sie podłącze pod temat..... mi szukuje sie remont głowicy i chce najpierw zebrać wszystkie części a głównie uszczelki do tego zabiegu....więc jak w temacie,jaka firma robi dobre uszczelki głowicy , a których raczej unikać??? Ja myślałem nad uszczelkami Victor Reinz......

Nuova delta - remont silnika

: 08 gru 2007, 9:12
autor: dunin
teraz niestety muszę wyjść, ale wieczorem postaram się poszukać tych cen.

Nuova delta - remont silnika

: 08 gru 2007, 9:41
autor: karol1125
"kretekpodnietek" pisze:Karol pomóż, Ty juz rozebrałeś ten silnik :D
właśnie szykuje mi sie zmiana rozrządu i nie wiem czy balans też wymieniać.
Również będe regulował zawory, bo silnik głupio chodzi,
Powiesz mi może jak regulowałeś zawory?
i czy na rozrządzie i balansach sa znaki?
bo wymontuje balans, jak rolki i pasek będą w miarę to zostanie tylko nałoże nowy smar do rolek.
wogóle zastanawiam sie nad wyciągnięciem silnika bo z uszczenlniacza od sprzegła cieknie olej, ale poczekam chwile bo lało spod miski i może koło zamachowe rozbrzygiwało to po całym bloku.

Ale i tak uwielbiam Włoszkę :D
Ja bym na twoim miejscu wymienił też cały balans, bo spokojna głowa wtedy. Zaworów nie regulowałem bo krzywki nie wybiły popychaczy. A jak chcesz regulować to tam jest regulacja na zasadzie płytek, bo niestety niema w tych wersjach jeszcze popychaczy olejowych :( .

PS: Znaki oczywiście są i nie trzeba żadnych blokad.

Re: Jakiej firmy uszczelki polecacie?????

: 08 gru 2007, 9:43
autor: karol1125
"cwynarx" pisze:pozwólcie , że się podłącze pod temat..... mi szykuje się remont głowicy i chce najpierw zebrać wszystkie części a głównie uszczelki do tego zabiegu....więc jak w temacie,jaka firma robi dobre uszczelki głowicy , a których raczej unikać??? Ja myślałem nad uszczelkami Victor Reinz......
Ja kupiłem cały zestaw uszczelek z tym że pod miskę i simeringi do rolek musiałem dokupić bo nie było w zestawie. Jak znajdę opakowanie to ci napiszę jakiej firmy.

Nuova delta - remont silnika

: 08 gru 2007, 9:49
autor: karol1125
"Dziadek" pisze:Karolku gdzie są tak niskie ceny na części? Za same części do mojej Delty na remont silnika wcale nie kapitalny dałem 1500 zeta i pare groszy.Zaznaczam,że sam robiłem remont silnika.
Bliżej niż myślisz. Na forum znalazłem kolegę QLO (pierwsza pozycja w dziale serwisy, części, zamienniki) Naprawdę dobre ceny i do tego szybko załatwione.

Nuova delta - remont silnika

: 08 gru 2007, 16:58
autor: vazyl
"karol1125" pisze:Heh. Ja mam właśnie remont, a mianowicie koniec. No i z tym że ja miałem szlif wału.

Cena części:

-cały rozrząd
-cały balans
-komplet uszczelek
-uszczelka pod miskę
-pierścienie
wszystko to 800zł z groszem

panewki na podpory i korby w twoim wypadku to około 150zł

No i oleje, filtry, płyny, przewody, świece-tu może być różnie(zależy co wybierzesz.

A kupować drugi silnik się nie opłaca, bo nie wiesz co kupisz, a z tymi silnikami raz że jest kłopot dostać, a dwa że mają przejechan 200tyś i więcej.
Zrobisz swój i wiesz czym jeździsz.
Ciekawostka.......
Niedawno odebrałem z remontu swój silnik Fiata DOHC i mi wyszło duuuużo więcej, ale ja mam teraz "nowy silnik":

Głowica - obróbka (kąty, pogłębianie, powiększanie), gniazd zaworów, nowe prowadnice, planowanie - 290,00 zł

Planowanie głowiczek - 120,00 zł

Prowadnice zaworów - 50,00 zł

Zawory - 220,00 zł

Wałki rozrządu robione na zamówienie (cena promocyjna, negocjowana indywidualnie, niestety nie wiem czy będzie taka nadal) - 470,00 zł

Uszczelka głowicy - 50,00 zł

Uszczelki miski, dolotu, wydechu, głowiczek, pokryw wałków - 90,00 zł

Tulejowanie cylindrów + trasowanie bloku+ owalizacja stóp wału korbowego - 550,00 zł

Szlif wału - 130,00 zł

Osadzenie panewek pośrednich + szlif wałka pośredniego - 110,00 zł

Panewka wałka pośredniego - 50,00 zł

Obróbka korb (winklowanie, owalizacja) - 210,00 zł

Sworznie - 50,00 zł

Tulejki sworznia - 40,00 zł

Zabezpieczenia sworznia - 7,00 zł

Pompa wody - 90,00 zł

Panewki korbowodowe - 30,00 zł

Panewki główne - 50,00 zł

Pierścienie oporowe (półksiężyce) - 20,00 zł

Tłoki nominalne - ? *

Pierścienie tłokowe - 170,00 zł

Sprzęgło Sachs wzmocnione (KPL) - 550,00 zł

Odchudzanie koła zamachowego, skrócenie wałka pośredniego - 90,00 zł

Łożysko wałka sprzęgłowego - 27,00 zł

Wyważenie wału + koła zamachowego + docisku sprzęgła, polerowanie czopów - 170,00 zł

Simmeringi - 120,00 zł

Śruby głowicy - 90,00 zł

Śruby miski, pompy, podkładki miski, odma gumowa - 50,00 zł

Pompa oleju - 100,00 zł

Komplet uszczelek bloku silnika Ajusa - 75,00 zł

Zębatka napędu pompy i aparatu - 60,00 zł

Koło rozrządu na wał - dorabiane - 70,00 zł

Napinacz, pasek rozrządu, wspomagania, alternatora - 170,00 zł

Materiały ścierne, frezy, rozpuszczalnik do mycia (benzyna ekstrakcyjna), myjnia - 250,00 zł

Farba na silnik (kadłub, głowica, króćce, miska) - 150,00 zł

Zestaw naprawczy gaźnika + membrana wyłączania ssania - 130,00 zł

Regeneracja gaźnika - 80,00 zł

Ceramizacja: głowicy, panewek, tłoków, zaworów, sprężyn zaworowych - 1 175,00 zł
----------------------------------------------------------------------------------------------------
* - Niestety nie znam ceny tłoków, gdyż te dostałem od kolegi w zamian za kilka innych gadgetów do DOHCa

Nie podaję tu również kosztów dojazdu, oraz wysyłki między wszystkimi zakładami w jakich były ?robione? niektóre prace, gdyż w każdym przypadku koszt może być inny. Również koszt robocizny jest sprawą umowną, w tym wypadku pomiędzy mną a kolegą "R" który był odpowiedzialny za wszystkie elementy tej układanki i poskładanie ich w jedną całość.

Nuova delta - remont silnika

: 08 gru 2007, 17:20
autor: karol1125
No ja nie podałem również że miałem szlif wału i regeneracje korbowodu, ponieważ przekręciła mi się panewka. Pierścienie wymieniam przy okazji oraz gumki popychaczy i inne uszczelki. Więcej nic nie robię ponieważ auto ma przejechane 160tyś i nie widzę takiej potrzeby patrząc na części.