Strona 1 z 1
Delta II 1.8 8v czym sie różni wersja 90 KM od wersji 105 KM
: 06 lis 2007, 18:52
autor: kretekpodnietek
Witam jak w temacie, chodzi o silnik w Delcie II.
Delta II 1.8 8v czym sie różni wersja 90 KM od wersji 105 KM
: 07 lis 2007, 22:21
autor: karol1125
Witam. Właśnie mam ten sam silnik na warsztacie u mechanika i to co gdzieś wyczytałem na forum(czyli że w silniku 90 konnym nie otwiera się do końca przepustnica) zgadza się z rzeczywistością. Po zdjęciu dolotu powietrza i otworzeniu ręką przepustnicy widać że otwiera się lecz nie do końca. Można powiedzieć że zamiast pochyłu 90 stopni , łapie góra 50. A mam oczywiście 66KW (90KM)
PS: Jeżeli chcesz uzyskać pełen pochył optymalnego otwarcia to musisz wywalić taki ogranicznik metalowy, który znajduje się pod tym kółkiem ze sprężynką, które pociąga linka gazu. Oczywiście znajdziesz to na początku wtrysku. Tylko nie wiem czy pedał gazu podoła(będzie trzeba ustawić).
Delta II 1.8 8v czym sie różni wersja 90 KM od wersji 105 KM
: 07 lis 2007, 22:54
autor: toni
Witam,tez mam ten silnik i jest zmulony malo mocy chyba star konstrukcja czy otwarcie przepustnicy w pozycji 90 stopni zwiekszy moc do 105 km?
Delta II 1.8 8v czym sie różni wersja 90 KM od wersji 105 KM
: 08 lis 2007, 15:50
autor: karol1125
Oczywiście mówimy o mocy jaka ma samochód nowy. Na pewno po przeróbce moc zostanie zwiększona, tylko na próżno oczekiwać tych 105. Moc nie ubywa tylko chyba w starych Hondach. A jeżeli masz przymulone auto to Polecam:
-wymiana filtrów (powietrza, paliwa)
-wymiana świec
-wymiana przewodów WN
-wymiana akumulatora
-wyczyszczenie wtrysków
-wymiana oleju
i dalej nie wiem jeszcze co bo nie pamiętam
No i UWAGA. Ja jak kupiłem auto to też było strasznie przymulone. Porobiłem je oraz 2 tygodnie jeżdżenia po mojemu i co ?? Dwa miesiące później przekręciłem panewki.
Delta II 1.8 8v czym sie różni wersja 90 KM od wersji 105 KM
: 08 lis 2007, 20:59
autor: kretekpodnietek
zauważyłem właśnie kiedyś z tą przepustnicą, ale myślalem że skoro silnik i tak się wkręca do końca to chyba to nie to, ale skoro tak to spróbuje

mam warsztat, więc nie ma problemu, tylko że mam wcześniej mikser od gazu założony to chyba niewiele mi to pomoże.
a co do przymulonego auta, no to zakładając że elektronika jest wporządku, jeszcze dużo robi katalizator, rozmawiałem z znajomym diagnostą, mówił mi że po 150 tys. km. katalizator i tak nie spełnia swojej roli, tylko dusi auto. nie wiem czy to prawda, ale chyba coś w tym jest.
Delta II 1.8 8v czym sie różni wersja 90 KM od wersji 105 KM
: 08 lis 2007, 21:04
autor: cwynarx
hmmmmmmmmm co ma wymiana oleju i akumulatora do mocy silnika????
Delta II 1.8 8v czym sie różni wersja 90 KM od wersji 105 KM
: 09 lis 2007, 14:27
autor: karol1125

z tym akumulatorem to się trochę zapędziłem, ale jeżeli chodzi o olej to miałem na myśli regularne wymiany, których brak powoduje szybsze zużywanie się części trących, przez co samochód traci np. kompresję. Pozdrawiam.
Delta II 1.8 8v czym sie różni wersja 90 KM od wersji 105 KM
: 09 lis 2007, 16:29
autor: toni
Katalizator wycielem wszystko mam ok przejechane mam 120tys,stare te silniki 90km a pala... Wiecie ze te delty maja 12,6 s do 100kmh porazka,podoba mi sie moja delta tylko ten silnik...
Delta II 1.8 8v czym sie różni wersja 90 KM od wersji 105 KM
: 09 lis 2007, 19:38
autor: karol1125
"toni" pisze:Katalizator wycielem wszystko mam ok przejechane mam 120tys,stare te silniki 90km a pala... Wiecie ze te delty maja 12,6 s do 100kmh porazka,podoba mi sie moja delta tylko ten silnik...
Palą tak sobie. Ani dużo, ani mało no i osiągi też w miarę, a wszystko za sprawą masy. Porównajmy Golf II 1,8 waży około 900kg, a nasze lucynki z silnikiem 1,8 prawie 1200kg. A w świecie motoryzacji 100kg to bardzo duża nadwaga, a tu masz prawie 300, więc czego tu chcieć. Dla wymagających są silniki 2,0 16V Turbo 180KM. A nasz 1,8 po prostu by się sprawnie przemieszczać.