Strona 1 z 1

Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 10:08
autor: Egon
Jak to możliwe żeby moja Delta TD była cieższa od Themy która jest wyrażnie wieksza :roll: według rożnych zródeł wage mojego auta podają od 1280-1330kg

Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 10:11
autor: trigojunior
moja 1,6 16V waży 1130kg (w dowodzie)

Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 10:30
autor: EWCIA
Moja była 1630kg
obecna 935 kg

Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 10:45
autor: Egon
"trigojunior" pisze:moja 1,6 16V waży 1130kg (w dowodzie)
bo benzynowa jest lżejsza

Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 15:38
autor: DeviLL
To co podaja w katalogu/dowodzie nie ma nic z prawda , mi wyszlo 100kg wiecej na wadze niz sie spodziewalem :roll: Trza doliczyc mase paliwa,plynow,niekiedy nawet kola zapasowego pelno wymiarowego itp :D

Re: Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 16:41
autor: grzole
"Egon" pisze:Jak to możliwe żeby moja Delta TD była cieższa od Themy która jest wyrażnie wieksza :roll: według rożnych zródeł wage mojego auta podają od 1280-1330kg
Thema jest zadziwiająco lekka. Nawet diagności są zdziwieni jej niską wagą. Waga jak w Polonezie - od 1220 kg.

Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 16:50
autor: tadzik128
thema była budowana wczesniej, samochody starsze sa lżejsze- mają miej wygłuszeń, wyposażeń itp, oraz lzejszą karoserię np beta HPE VX waży niecałą tonę a wcale nie jest to małe autko. np fiat ritmo ważył od 870-920 kg, fiat 128 tylko 850 kg. Za większa sztywność nadwozia, wygłuszenia i wypasy płaci sie kilogramami...

Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 17:17
autor: Przemo
Moja była Kappa 2.0 20V Turbo 1500 kg :)

Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 17:51
autor: wujaa
a moja 1230kg :D

Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 18:24
autor: Nat
"tadzik128" pisze:Za większa sztywność nadwozia, wygłuszenia i wypasy płaci sie kilogramami...

Właśnie- Thema jest za mało sztywna, ale za to lekka... Coś za coś...
Z drugiej strony silniki są coraz sprawniejsze, więc nie przekłada się to na większą konsumpcję paliwa, więc komu to przeszkadza...

No i dochodzi proste równanie- większa masa auta=większe bezpieczeństwo...

Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 19:27
autor: grzole
"Nat" pisze:
"tadzik128" pisze:Za większa sztywność nadwozia, wygłuszenia i wypasy płaci sie kilogramami...

Właśnie- Thema jest za mało sztywna, ale za to lekka... Coś za coś...
Ja na sztywność bym nie narzekał. Struktura identyczna jak w Saabie 9000. W razie wypadku widać efekty udanej pracy projektantów.

Wagi Lanci

: 06 wrz 2007, 22:11
autor: Króciak
Ale wczesniej ja sprawdzales?
Jezeli ja np sprowadzales to moze sie okazac ze to... topielec :? Nawet po dokladnym i gruntownym oczyszczeniu auta nie da sie wszystkiego wyczyscic i zawsze bedzie ciezsze, wiesz te wszystkie niedostepne zakamarki robia swoje.
Ale mozliwe ze to cos o czym mowili wczesniej

Wagi Lanci

: 08 wrz 2007, 20:33
autor: 130TC
"tadzik128" pisze:thema była budowana wczesniej, samochody starsze sa lżejsze- mają miej wygłuszeń, wyposażeń itp, oraz lzejszą karoserię np beta HPE VX waży niecałą tonę a wcale nie jest to małe autko. np fiat ritmo ważył od 870-920 kg, fiat 128 tylko 850 kg. Za większa sztywność nadwozia, wygłuszenia i wypasy płaci sie kilogramami...
Fakt, Ritmo było strasznie lekkie, ale za to w ogóle nie miało sztywności. Ja w swoim (130tc - 2.0 8V, 130KM) miałem rozpórkę kielichów i jak ją raz zdjąłem i się przejechałem, to się przeraziłem 8O
A delta (1.8 8V) to nawet nie wiem ile waży bo w dowodzie mam wpisane 0kg :roll:

Wagi Lanci

: 09 wrz 2007, 10:03
autor: Prometeo
Producent podaje dla Delty chyba 1200kg więc to chyba prawda.

Wagi Lanci

: 09 wrz 2007, 16:01
autor: schab
"tadzik128" pisze: samochody starsze sa lżejsze- mają miej wygłuszeń, wyposażeń itp, oraz lzejszą karoserię np beta HPE VX waży niecałą tonę a wcale nie jest to małe autko. np fiat ritmo ważył od 870-920 kg, fiat 128 tylko 850 kg. ...
W tym przypadku Ritmo nie jest najlepszym przykładem ( chyba , że na "dyktaturę księgowych" ) ! A to dlatego , że Ritmo III ( po roku 84 ) jest lżejsze od "I" - W ostatniej wersji zrezygnowano ze stref kontrolowanego zgniotu ( były w I wersji ) , ze wzmocnień drzwi (j.w.) , w związku z przeniesieniem zbiornika pod siedzenia zrezygnowano też z tylnej belki .