Kappa JTD - sprzęgło
Kappa JTD - sprzęgło
Witam wszystkich
Od niedawna użytkuję ten samochodzik i denerwuje mnie stosunkowo duża siła potrzebna do wciśnięcia sprzęgła. Zdaję sobie sprawe z nieprecyzyjnego okreslenia "stosunkowo duża siła" ale idzie mi o wyraźną różnicę w staosunku do innych aut. Bardzo proszę o Wasze subiektywne odczucia i co powinno być podejrzane jeżeli nie jest to Kappy uroda.
Pozdrawiam
Od niedawna użytkuję ten samochodzik i denerwuje mnie stosunkowo duża siła potrzebna do wciśnięcia sprzęgła. Zdaję sobie sprawe z nieprecyzyjnego okreslenia "stosunkowo duża siła" ale idzie mi o wyraźną różnicę w staosunku do innych aut. Bardzo proszę o Wasze subiektywne odczucia i co powinno być podejrzane jeżeli nie jest to Kappy uroda.
Pozdrawiam
Kappa 2,4 JTD
Kappa JTD - sprzęgło
Mam to samo wrażenie. Dodałbym jeszcze, że żeby je wcisnąć do końca trzeba pokonać "spory" odcinek. Ciekawy jestem jakie są odczucia innych.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kappa JTD - sprzęgło
nie wiem czy ja moze ma taka sile w nogach ale wydaje mi sie ze w mojej Kappie sprzeglo chodzi wyjatkowo lekko, w porownaniu do ojca Volvo V70 to poprostu bajka
pozdrawiam
pozdrawiam
Kappa Turbo 16V
Kappa JTD - sprzęgło
Powoli sie przyzwyczajam - co tu duzo mowić sprzeglo chodzi wyjatkowo ciezko i chyba juz tak zostanie
Pozdrawiam Grzegorz
---------------------------
Kappa zagazowana sekwencyjnie, z nowym silnikiem....
CB UNIDEN PRO 520 XL , SIRIO Titanium 1400 black
---------------------------
Kappa zagazowana sekwencyjnie, z nowym silnikiem....
CB UNIDEN PRO 520 XL , SIRIO Titanium 1400 black
Kappa JTD - sprzęgło
no zgadzam się . U mnie tez chodzi "twardo" i trzeba cisnąć max do końca. Ale chyba ten typ tak ma.
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles
Kappa JTD - sprzęgło
Wyjątki potwierdzają regułę, czyli ten typ tak ma"domin" pisze:nie wiem czy ja moze ma taka sile w nogach ale wydaje mi sie ze w mojej Kappie sprzeglo chodzi wyjatkowo lekko, w porownaniu do ojca Volvo V70 to poprostu bajka
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Kappa JTD - sprzęgło
Twardo ciezko
Kappa JTD - sprzęgło
nie wiem czy jakos psecjalnie ciezko mi dziala ale na pewno trzeba wciskac do samego konca w Golfie i 2 passatach jakimi jezdze wystarczy do polowy i roazlacza calkowicie
btw w Kappie sprzeglo jest na linke czy hydrauliczne ?? da sie cos podregulowac ??
btw w Kappie sprzeglo jest na linke czy hydrauliczne ?? da sie cos podregulowac ??
Kappa JTD - sprzęgło
Ja w themce miałem taki objaw.
Nie chcę bardzo straszyć ale jezeli układ jest podobny jak u mnie to sprawa wygląda następująco;
-układ jest hydrauliczny
-docisk odwrotnego działania tzw. odciągowy
Wzrost sily potrzebnej do wysprzęglenia wynika ze zmiany kąta w sprężynie (słoneczku) spowodowanym zużyciem tarczy oraz wytarciem pierscienia ciągnącego pomiędzy łożyskiem wycisku a sprężyną docisku więc nie bardzo można liczyc na podregulowanie. No i oczywiście trzeba było pedał "dusić do dechy".
Poniewaz sprzęgło powoli "twardniało" tylko żona to zauważała bo rzadko jeździ.
Dojeździłem do momentu że już zaczęło się ślizgać i wydłubałem sprzęgło. Widok był przerażający: nity na wierzchu, koło zamachowe zarysowane, docisk przegrzany i zużyty.
Oczywiście wszystko poszło do wymiany, a sprzęgło jest mięciutkie jak papier Lambi z owieczką w reklamie, chociaż bez problemu piszczy gumami.
Może da się ocenić stan układu przez otwór w skrzyni w okolicy dźwigni wyciskowej.
Pozdrawiam,
Nie chcę bardzo straszyć ale jezeli układ jest podobny jak u mnie to sprawa wygląda następująco;
-układ jest hydrauliczny
-docisk odwrotnego działania tzw. odciągowy
Wzrost sily potrzebnej do wysprzęglenia wynika ze zmiany kąta w sprężynie (słoneczku) spowodowanym zużyciem tarczy oraz wytarciem pierscienia ciągnącego pomiędzy łożyskiem wycisku a sprężyną docisku więc nie bardzo można liczyc na podregulowanie. No i oczywiście trzeba było pedał "dusić do dechy".
Poniewaz sprzęgło powoli "twardniało" tylko żona to zauważała bo rzadko jeździ.
Dojeździłem do momentu że już zaczęło się ślizgać i wydłubałem sprzęgło. Widok był przerażający: nity na wierzchu, koło zamachowe zarysowane, docisk przegrzany i zużyty.
Oczywiście wszystko poszło do wymiany, a sprzęgło jest mięciutkie jak papier Lambi z owieczką w reklamie, chociaż bez problemu piszczy gumami.
Może da się ocenić stan układu przez otwór w skrzyni w okolicy dźwigni wyciskowej.
Pozdrawiam,
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6