Zeta - prychanie i kichanie...dusi się

Redskull

Zeta - prychanie i kichanie...dusi się

Post autor: Redskull » 25 cze 2007, 8:44

Witam

Jestem posiadaczem Lancii Zety, rocznik `95, silnik 2.0 turbo (220AD5).
Auto jezdzi super...dopoki jezdzi. Zdarza sie dosc czesto, ze auto zaczyna przerywac, prychac i kichac...dusic sie. Po chwili objawy ustepuja. Pojawia sie to po mniej wiecej minutowym postoju na wolnych obrotach (np. na swiatlach) lub po zjezdzie z gorki na biegu i pozniejszej probie dodania gazu. Po odpaleniu na wolnych obrotach nierowna praca. Z odpalaniem tez sa problemy, ale tylko tym porannym. Na cieplym pali jak z nut.

Wszystko co ekspoloatacyjne jest wymienione:

-oleje, paski, pompa wody
-filtry-powietrze, paliwo, olej
-kable wys. napiecia (2 razy!) najpierw jan-mor, teraz BERU.
-swiece (NGK)
-myslalem, ze to katalizator, wiec jest usuniety. Wsadzony tlumik


Auto ma gaz, ale przed zamontowaniem LPG dzialo sie to samo. Komputery nic nie pokazuja a mechanicy doradzaja zdarcie glowicy. Co robic?

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Zeta - ogromny problem...

Post autor: Torell007 » 25 cze 2007, 9:45

jakby nie było zeta była robiona we francji a koledzy zabojady sa na bakier z kabelkami ;) ja bym dokladnie przekopal elektryke tam moze byc przyczyna problemu - potem dopiero mozna sie brac za kopanie w mechanice ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Redskull

Zeta - ogromny problem...

Post autor: Redskull » 28 cze 2007, 22:18

Auto bylo u dwoch niezaleznych elektronikow. Obaj podpinali komputer i sprawdzali na testerach. Cewka sprawna kable (po tygodniu- BERU) maja przebicie. Wczesniej po tygodniwej ekpolatacji szlag trafil kable jan-mor. Skad sie biora takie przebicia na nowych kablach???

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Zeta - ogromny problem...

Post autor: bassman » 30 cze 2007, 0:46

Czy tam czasem nie powinny być kable wysokiego napięcia miedziane, a nie węglowe?
Kable miedziane, mają mniejszą rezystancję i mocniejszą izolację dielektryczną.

Polecam kable firmy Bougicord - są to kable francuskie z najwyższej półki jakościowej.

Jeśli chodzi o kable węglowe to NGK.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Redskull

Zeta - ogromny problem...

Post autor: Redskull » 30 cze 2007, 7:26

Hm.....Kable BERU montowane sa fabrycznie :( Czy mozliwe, ze za to szarpanie odpowiada przeplywomierz?

Redskull

Zeta - ogromny problem...

Post autor: Redskull » 02 lip 2007, 21:08

PROSBA:

Poszukuje kogos z lancia zeta silnik 220ad5 (2.0t) w celu chwilowej podmiany modulow zaplonowych. Elektronik obstawia modul, gdyz cewka powodowalaby gasniecie jednego cyl a nie 3!.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”