Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

Post autor: _ADAM_ » 29 cze 2005, 13:05

Witam,
z kilku źródeł (warsztaty) dotarło do mnie ostrzeżenie dot. zacierających się panewek w Kapiszonach z silnikeim 2.4. Jeden z mechaników (koło Piaseczna) powiedział, że kupując używaną Kappę dla pewności należy wymienić, albo przynajmniej sprawdzić stan panewek - rzekomo jest wiele przypadków zatarcia, a w konsekwencji wał korbowy wychodzi bokiem! Koszt nie jest stosunkowo wysoki (ok. 400-450zł z robocizną), a komfort psychiczny duży.
W związku z powyższym mam pytanie - czy ten problem faktycznie dotyczy każdego silnika 2.4? 400zł w porównaniu z kosztem remontu silnika wydaje sie niewielką kwotą, ale czy rzeczywiście jest to konieczne?
Swoim Kapiszonkiem chciałbym pojeździć chociaż 3-4 lata, więc jest to dla mnie bardzo istotna informacja.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

Post autor: Arek » 29 cze 2005, 14:05

tez słyszałem o takich przypadkach bodajże 2gi lub 3ci gar. Ten silnik jest czuły na olej. Nie poleca się supersyntetyków (za rzadkie) i generalnie trzeba trzymać się 10W40
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

Post autor: Torell007 » 29 cze 2005, 18:25

"_ADAM_" pisze:z kilku źródeł (warsztaty) dotarło do mnie ostrzeżenie dot. zacierających się panewek w Kapiszonach z silnikeim 2.4.
ja właśnie sprzedałem taką po 'przygodzie' z panewką ... na 3 garze ... a dziura jak stodoła ... ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

kr0n
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

Post autor: kr0n » 30 cze 2005, 18:59

Zdecydowanie tak.
"_ADAM_" pisze: Jeden z mechaników (koło Piaseczna) powiedział,
Jeśli był to Tomek Seliga to wiedział co mówi.
Lancia Kappa SW / AR 164

Prezes

Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

Post autor: Prezes » 30 cze 2005, 23:39

Zdecydowanie potwierdzam.

Panewki powinno sie wymieniać max co 200 tys jesli nie komplet to przynajmniej korbowe.
Problem dotyczy silników 2.0 20V , 2.4 20V . 2.0 20V TURBO.

Pozdrawiam

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

Post autor: _ADAM_ » 01 lip 2005, 11:39

"Prezes" pisze:Zdecydowanie potwierdzam.
Panewki powinno sie wymieniać max co 200 tys jesli nie komplet to przynajmniej korbowe.
Problem dotyczy silników 2.0 20V , 2.4 20V . 2.0 20V TURBO.
Mam znajomego, którego to znajomy jest mechanikiem w warsztatach URM'u (czyli rządowych) i powiedział, że przez kilkanaście lat, jak serwisuje rządowe fury (wcześniej Themy, później Kappy, a obecnie wszystko czym jeździ nasz rząd) ani razu nie zdarzyło się, żeby w którejkolwiek Kappie 2.4 wymieniali panewki. Samochody robiły przebiegi po 450-500tys. km (głównie na trasie W-wa - Gdańsk i spowrotem), ale z silnikami nie było najmniejszych problemów.
Rzekomo problem panewek dotyczy głównie silników Alfy (TwinSpark).
Sam już nie wiem co o tym myśleć :(
Czy jest sens grzebać w silniku, skoro wszystko jest OK :?: Wiadomo, że silnik złożony fabrycznie, a przez mechanika nawet w najlepszym warsztacie to już nie jest to samo...
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

Post autor: tomek » 01 lip 2005, 11:43

"Prezes" pisze: Panewki powinno sie wymieniać max co 200 tys jesli nie komplet to przynajmniej korbowe.
Problem dotyczy silników 2.0 20V , 2.4 20V . 2.0 20V TURBO.
Pierwszy raz slysze o takiej przypadlosci w Kappach!!!
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

Post autor: Tomasz » 01 lip 2005, 12:52

Problem z panewkami może pojawić się po zmianie oleju jeżeli będzie niskiej jakości. Mogę podać kilka przykładów kiedy korba wychodzi bokiem przez blok właśnie z powodu kiepskiego oleju. Najczęściej spotyka się to na Castrolu lub Elfie
Obrazek

kr0n
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

Post autor: kr0n » 02 lip 2005, 0:18

"_ADAM_" pisze:
"Prezes" pisze:Zdecydowanie potwierdzam.
Panewki powinno sie wymieniać max co 200 tys jesli nie komplet to przynajmniej korbowe.
Problem dotyczy silników 2.0 20V , 2.4 20V . 2.0 20V TURBO.
Mam znajomego, którego to znajomy jest mechanikiem w warsztatach URM'u (czyli rządowych) i powiedział, że przez kilkanaście lat, jak serwisuje rządowe fury (wcześniej Themy, później Kappy, a obecnie wszystko czym jeździ nasz rząd) ani razu nie zdarzyło się, żeby w którejkolwiek Kappie 2.4 wymieniali panewki. Samochody robiły przebiegi po 450-500tys. km (głównie na trasie W-wa - Gdańsk i spowrotem), ale z silnikami nie było najmniejszych problemów.
Rzekomo problem panewek dotyczy głównie silników Alfy (TwinSpark).
Sam już nie wiem co o tym myśleć :(
Czy jest sens grzebać w silniku, skoro wszystko jest OK :?: Wiadomo, że silnik złożony fabrycznie, a przez mechanika nawet w najlepszym warsztacie to już nie jest to samo...

To ja tak od strony Alfy - miałem dwa TS, czytam forum Alfy od 5 lat i nigdy nie słyszałem o takich problemach.
Za to zadzwoń do ludzi handlująych częściami i powiedz im, że potrzebujesz silnika lub bloku, bo Ci blok wyszedł. Ja słyszałem o conajmniej trzech takich przypadkach, ale nikt mi nie powiedział, że problem tkwił w panwekach - no i stało się. Po takiej awarii koszt remontu silnika jest prawie róny kosztowi silnika używanego. U mnie prowdopodobną przyczyną była słabej już kondycji pompa oleju - musiałem dodatkowo wymieniać wałki rorządu (duże podziękowania dla kolegi Damiana). Mój silnik padł przy 170k km, jeden z przypadków o którym słyszałem miał miejsce w aucie o przebiegu 150k km. Oczywiście nie musi być to regułą, ale zdarza się to ponad przeciętnie często. Jeśli masz znajomego znajomego w warsztach URM to daj mu auto do przeglądu i będziesz spokojniejszy.
Lancia Kappa SW / AR 164

Prezes

Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

Post autor: Prezes » 03 lip 2005, 23:27

Zajmujemy sie praktycznie wyłącznie Lanciami. Remontowałem juz kilkanaście silników 2.0 20V i 2.4 20V a rozbierałem drugie tyle wiec sądze , ze mam zielone pojecie na ten temat ...

Oczywiście trwałość łozyskowania wału zalezy od jakości stosowanych olejów , systematyczności wymian i techniki jazdy. Panewki to slaby punkt tych silników wiec sugeruje przynajmniej kontrole korbowych środkowego cylindra. Jesli kompozyt na panewkach zaczyna sie łuszczyć nalezy je wymienić.
Problem polega na tym, ze w zatarcie panewki w 80% przypadków powoduje pekniecie śrub mocujących korobowód co sieje spustoszenie w silniku - wywala ładną dziure w bloku. Po takiej awarii pod maską zostaje kupa złomu.
Kwestia czy święty spokój jest wart 450 zł

pozdrawiam

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - problem z panewkami - czy należy się bać?

Post autor: sloneczna » 06 lip 2005, 22:45

Miałem do czynienia z 2-ma takimi .
1.2,0 20v 170tyś serwisowana do konca wyskoczył korbowód bokiem.
2.2,4 20v 150tyś
3.Moja narazie 110tyś jest ok ,ale aż boję się jej wygarnoć i przemieszczam sie spokojnie na czerwone wskazówka nie wchodzi .
Rekompensuje mi niskim zużyciem paliwa 7l max 10l .
Czy ten strach uzasadniony niewiem ?
Każdy pojazd miałem przetestowany ile na każdym biegu idzie a k..
nie .
Jurek odszedł od nas na zawsze...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”