Strona 1 z 1

Kappa - awaria sprzęgła

: 28 lut 2007, 13:27
autor: Jedrek
Piszę ku przestrodze innych użytkowników -bowiem awaria już minęła.
Jak pewnie większość posiadaczy wie - w Kappie jest jeden wspólny zbiorniczek płynu który zasila układ hamulcowy i sprzęgło.
Przewód zasilający hamulce znajduje sie przy dnie zbiorniczka, a przewód zasilający sprzęgło znajduje sie znacznie wyżej.
Okazało sie, że w takim wypasionym autku jak Kappa (przynajmniej w miom egzemplarzu) nie ma czujnika wskazującego zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym -dotyczy zasilania sprzęgła.
U mnie na nieszczęście -zbiorniczek ten został zasłonięty przez urządzenia gazowe tak skutecznie że nie widać wzrokowo jego zawartości. Zawierzyłem mechanikowi który dokonywał przeglądu w moim autku że płynu jest wystarczająco dużo. Moja czujność została też uśpiona myślą że skoro auto ostrzega nawet że spaliła się żarówka świateł postojowych to bez wątpienia ostrzeże mnie równiez przed zbyt niskim poziomem płynu.
Teraz juz wiem, że ten zbornik musi być niemal pełny (a nie był).
Jakież było moje zdziwienie kiedy rano wsiadam do samochodu -a tu sprzęgło mam niemal w podłodze. Nie pomogło zwykłe dolanie płynu - trzeba było odpowietrzyć układ. Przy okazji spradziłem szczelność - nie widac żadnych wycieków -i jak narazie od 2 dni jest OK.
Ale wniosek jest jeden - poziom płynu należy sprawdzać często i nie czekać aż zaświeci się jakaś kontrolka.

Jeśli moje spostrzeżenia co do braku kontroli poziomu nie są ścisłe (lub dotyczą tylko mojego auta) bardzo proszę o sprostowanie.

Kappa - awaria sprzęgła

: 28 lut 2007, 13:37
autor: prezesjm
Jest kontrolka niskiego poziomu, działa niestety dopiero jak poziom spadnie poniżej wartości gdzie sprzęgło działa bez problemu. Jest to pewne niedopatrzenie niemniej jako kontrolka ostrzegająca przed możliwością zaniku działania hamulca sprawdza się.

Kappa - awaria sprzęgła

: 01 mar 2007, 2:06
autor: mKajor
Mi wczesniej juz niejednokrotnie sie kontrolka zapalala, a powodem byl nieszczely zacisk tylni. Sprzeglo jednak bylo caly czas na miejscu i nic sie nie dzialo, a musze przyznac ze czasem zdarzylo mi sie pare dni jezdzic z zapalona kontrolka. Jak sprzeglo jest dobrze odpowietrzone, to praktycznie nie powinno sie z nim nic dziac ( wlasnie dzieki temu ze ma wlot tak wysoko( jest zassana odpowiednia ilosc plynu) i poziom plynu w ukladzie sprzegla sie nie zmienia. Pompka plynu sprzegla nie zassie powietrza od tak. Nawet przy odpowietrzaniu trzeba sie troche pobawic zeby odpowietrzyc sprzeglo. Chyba ze u mnie to jakis szczegolny przypadek :P

Kappa - awaria sprzęgła

: 01 mar 2007, 6:17
autor: darkobo
Niby sprzęgło nie powinno się zapowietrzać z powodu wysoko położonego zbiorniczka płynu, ale jednak sie to zdarza. (troche było już o tym w dziale porad technicznych).
W moim przypadku również nie było widać śladów wycieków, a poziom płynu w zbiorniczku spadł bez ostrzeżenia poniżej poziomu, z którego wychodzi przewód do sprzęgla (skutek - trudności we włączaniu biegów). Tyle, że u mnie bardzo zużyte okazały się klocki tylnych hamulców, a i przednie nie były już "nówki". Wymiana klocków, odpowietrzenie układu sprzęgła pomogły - od odłuższego czasu nie ma problemó ze sprzęgłem, a i płynu nie ubywa.
Warto też kontrolować poziom płynu w układzie wspomagania , jak w sumie wszystkie płyny eksploatacyjne (choć akurat w moim przypadku takiego na przykład oleju w silniku nie ubyło pomiędzy zmianami).

Kappa - awaria sprzęgła

: 16 mar 2007, 21:16
autor: rolando69
Miałem podobną sytuacje okazało się że padł wysprzęglik koszt nowego 64 zł i jak reka odjoł.
Pierwszym razem wsiadam do samochodu pedał sprzęgła w podłodze dolałem płynu przez tydzien było dobrze nastepnie wsiadam do laluni chcę ruszyć a sprzęgło w podłodze i kicha sama wymiana to chwila roboty ,wiecej jest przy demontarzu akumulatora podstawy itd.