Panowie kompromitacja totalna

ale po kolei:
1-Moc nie zależy od wielkości kół pojazdu!
2-Co do oporów to rzeczywiście, szersza opona daje odczuwalny wzrost oporów toczenia (gównie objawiający sie we wzroście spalania), za to różnice w oporach aerodynamicznych są pomijanie małe.
3- Meritum zimna średnicy koła.
Tak jak widźmy na załączonym obrazku, przy tej samej prędkości obrotowej (rozpatrujemy tu drogę po jednym obrocie, czyli równą jest obwodowi), małe koło pokonało mniejszy odcinek niż koło duże.
Stąd konkluzja (większe koło wiesza prędkość maksymalna) ale za to na mniejszym kole auto potrzebuje mniejszego momentu (jak wiadomo moment =siła*ramię) co daje wynikowo lepsze przyspieszenie.
I ot to cała tajemnica.
P.S
Do moderatorów można by przenieść tą cześć nie związanej z tematem dyskusji gdzieś indziej, plus narzekania jednego z forumowiczów na tunerów oszustów bo to zupełny off-topic.