Re: Zakup Thesis - 2.4 JTD czy 2.0 Turbo ?
: 14 maja 2013, 15:50
Moc niewiele niższa a problem z turbiną odchodzi .FXX pisze:Tomzikowi chodziło chyba o Twoją propozycję benzynowego 2.4, skoro powiedziałeś, że to jeszcze lepiej od 2.0T.
Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
Moc niewiele niższa a problem z turbiną odchodzi .FXX pisze:Tomzikowi chodziło chyba o Twoją propozycję benzynowego 2.4, skoro powiedziałeś, że to jeszcze lepiej od 2.0T.
Moc, mocą, ale moment obrotowy zdecydowanie niższy, a co za tym idzie osiągi nieco gorsze, a przede wszystkim totalnie inna charakterystyka i elastyczność silnika. Wybierając z tych dwóch zdecydowanie wolałbym turbo.topcio1 pisze:Moc niewiele niższa a problem z turbiną odchodzi .
Zaraz, zaraz. Wróć do 3 strony. Ja napisałemFXX pisze:Zaraz, zaraz, mówiłeś o 11l, ja mówię o 14-15l, a to nie są dwa litry
Amator wspomniał o 12 , a potem to już zwykłe przekomarzanie . Tak czy inaczej przy LPG 12 a 14 to żadna różnica jeśli mój Ford w zimie opierał się o 20 litrów .topcio1 pisze:Moja Kappa 2.0T pali w mieście (100% miasto) przy bardzo dynamicznej jeździe 14-16 LPG więc podejrzewam, że osłabiona do 180KM Thesis powinna palić zdecydowanie mniej .
Moc MAKSYMALNA niewiele niższa. W połowie obrotomierza turbo masakruje silnik 2,4.topcio1 pisze:Moc niewiele niższa a problem z turbiną odchodzi .FXX pisze:Tomzikowi chodziło chyba o Twoją propozycję benzynowego 2.4, skoro powiedziałeś, że to jeszcze lepiej od 2.0T.
LPG, ale Windstar to ... Windstar . Dobrze, że mało jeżdżę.FXX pisze:LPG czy PB ?
Jeśli LPG to czasami wychodziło mi podobnie cenowo na ON, bo AR potrafiła z dychy wyjść.
dawidson pisze:Moc MAKSYMALNA niewiele niższa. W połowie obrotomierza turbo masakruje silnik 2,4.topcio1 pisze:Moc niewiele niższa a problem z turbiną odchodzi .FXX pisze:Tomzikowi chodziło chyba o Twoją propozycję benzynowego 2.4, skoro powiedziałeś, że to jeszcze lepiej od 2.0T.
Mniej momentu to i mniej mocy. Prawda jest taka, że dopiero 3,2 oferuje podobny zapas użytecznej mocy jak 2,0t i to pomimo faktu, że R5 nie jest jakimś torque monsterem
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Rozumiem, że porównujemy z W220 Airmatic ? (tylko takie były), ktoś nie ma pojęcia o czym pisze. Fantasta...Michael G pisze: Z Klasą S MB
Thesis wygodniejszy(subiektywnie), tańszy w utrzymaniu.
Komfort jazdy analogiczny.
jest jedna ważna kwestia JTD najczęściej mają dużo większe przebiegi, nierzadko po 300-400tys. km (ja wiem w "Polsze" to już 180tyś od dziadka Niemca). Duży przebieg to nie tylko zużycie silnika, ale wszystkiego, łącznie ze sztywnością karoserii. Dużo łatwiej jest kupić w lepszym stanie benzynę, zwłaszcza z dużym silnikiem.Artysta pisze:A po co sobie komplikować życie i gazować turbo, jeśli można kupić trwałe i niezawodne JTD?
naprawa turbo z reguły to nie awaria, ale zwykła naprawa eksploatacyjna jak klocki, czy zawieszenie, nie ma co demonizować.argenta67 pisze:Ja mam 2.4 20v w pb i uważam, że to najlepsza jednostka bo nie ma turbo(to się musi zepsuć, kwestia czasu)