Strona 5 z 5

Odp: Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

: 24 lut 2010, 23:01
autor: pew
max pisze:Wracając do tematu, to wiadomo każdy ma swoje preferencje odnośnie benzyny, czy diesla.
Trzeba jednak zwrócić uwagę na:
- różnica w cenie paliwa nie jest zbyt duża
- może awaryjność silnika nie jest większa, wszystko zależy od egzemplarza, za to części i serwis znacznie droższy
- benzynkę można "zagazować" i znaczne zmniejszyć koszty eksploatacji, te silniki dobrze dogadują się z LPG
- gaz do wszystkich silników benzynowych z 16V zalecałbym sekwencyjny
- generalnie silniki poniżej 100KM są trochę za słabe do tego auta, najwięcej frajdy daje 2.0 16V o turbo nie wspominając
- różnica w spalaniu paliwa jest wystarczająco duża (dodając różnice w cenie paliwa mamy różnicę wyraźną);
- zależy od którego silnika :-)
- koszt zagazowania benzynki sekwencją zwróci się w miarę rozsądnie jeśli będzie się dużo jeździć; nie wiadomo jakie będą ceny LPG za np. 2 lata ...
- różnica między 1.6 16v a 1.8 8v/16v nie jest taka duża ... dla mnie TD, ewentualnie 2.0/2.0t :-)

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

: 11 lip 2010, 13:50
autor: yanosik
Ja mam pytanko. Czym się różnią silniki 1,8 8V w Delcie na Europę i na Niemcy? Z tego co kiedyś znalazłem, wiem, że na Niemcy ma 90KM a na Europe 103 czy 105 (taki mam) :]
Tzn 16 lat temu tyle miała moje Delcia, teraz ma pewnie z 80-90KM, ale i tak jedzie milutko. Spory moment od samego dołu. Spokojnie przyspiesza z 40km/h na piątce.

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

: 11 lip 2010, 18:13
autor: matias21
nie do końca otwiera sie przepustnica jest tam jakaś blaszka wystarczy uciąć i masz 105km :)

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

: 20 wrz 2010, 9:19
autor: Jazeon
yanosik pisze:Ja mam pytanko. Czym się różnią silniki 1,8 8V w Delcie na Europę i na Niemcy? Z tego co kiedyś znalazłem, wiem, że na Niemcy ma 90KM a na Europe 103 czy 105 (taki mam) :]
Tzn 16 lat temu tyle miała moje Delcia, teraz ma pewnie z 80-90KM, ale i tak jedzie milutko. Spory moment od samego dołu. Spokojnie przyspiesza z 40km/h na piątce.
Wersja dla naszych zachodnich sąsiadów ma obniżoną moc, by wydzielała mniej zanieczyszczeń. U nich płaci się tym mniejsze opłaty, im silnik bardziej ekologiczny.
Z tego co wiem, to jest to identyczny silnik, ale z przeprogramowanym ECU.

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

: 16 gru 2010, 4:48
autor: Artih
Oj lekkie głupotki kolega pisze o ekologii w 1995 roku :)

Wtedy to były "szczęśliwe czasy" i nikt nikomu wody z mózgu nie robił systemami "Start&Stop" na przykład.

Nasi zachodni sąsiedzi mieli wtedy podatki od mocy silnika: <45-60KM, 61-75KM, 76-90KM, 91-115KM, 116-150KM, 151-170KM, 171KM< .
Ot i cała filozofia dlaczego owa Delta miała 90KM w Niemczech.

***********

Przy okazji pytanie - czy Delta 5D z 1997 z silnikiem 1.8i 16V i oznaczeniem GT ma 130KM czy może to być Fiatowski silnik 1.8i 16V 113KM (z Bravo/Brava/Marea) ?

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

: 16 gru 2010, 10:25
autor: Tomzik
Moim zdaniem jeśli GT to ma 131KM, jesli nie GT to ma 113KM, bo obie wersje były montowane ;)

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

: 16 gru 2010, 17:25
autor: Kozi
Tomzik pisze:Moim zdaniem jeśli GT to ma 131KM, jesli nie GT to ma 113KM, bo obie wersje były montowane ;)
Piszesz o wersjach 1.8 16v. Na początku produkcji były 1.8 8V i (chyba do końca 95r) miały odpowiednio 90 km na Niemcy i 105 km na resztę Europy

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

: 16 gru 2010, 23:00
autor: Tomzik
Ale kolega pytał o wersje 16V ;)

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

: 17 gru 2010, 18:22
autor: Kozi
Rzeczywiście nie doczytałem pod gwiazdkami :)