https://www.motortrend.com/news/stellan ... ants-jobs/
+ tłumaczenie google
Niespodzianka! Stellantis zachowuje wszystkie marki, zakłady i miejsca pracy związane z Fiatem Chryslerem, PSA Group
Skutki uboczne fuzji Fiata Chryslera i PSA to ... brak większych zmian.
Alisa Priddle Autor
20 stycznia 2021 r
Nie spodziewaj się, że francuski producent samochodów Peugeot w najbliższym czasie wróci do USA. Teraz, gdy Grupa PSA połączyła się z Fiat Chrysler Automobiles, aby stworzyć Stellantis, dodanie kolejnej marki na rynek amerykański straciło na znaczeniu. Na tym etapie ostateczna decyzja nie została podjęta - mówi Carlos Tavares, dyrektor generalny Grupy PSA, który jako dyrektor generalny firmy Stellantis odbył dziś swoją pierwszą konferencję prasową. Ale przywrócenie Peugeota, który opuścił Amerykę Północną w 1991 roku, nie jest priorytetem dla Stellantis, który skoncentruje się na zapewnieniu rentowności istniejących marek w Ameryce Północnej przed dodaniem nowych, powiedział Tavares.
„Nie musimy wprowadzać więcej marek niż te, które mamy w USA” - powiedział Tavares podczas trwającej prawie dwie godziny konferencji prasowej. I nie było to jedyne wielkie odkrycie - kolejną niespodzianką, która wyłoniła się z dzisiejszego wprowadzenia Stellantis jest to, że nowy konglomerat planuje zatrzymać wszystkie 14 marek w ramach fuzji Grupy Fiat Chrysler-PSA.
Więc żadna marka nie umiera? Naprawdę?
Chociaż jest mało prawdopodobne, aby Peugeot utrzymał swoje plany sprzed fuzji, które miały pojawić się w Stanach do 2026 r., Tavares twierdzi, że 14 istniejących marek dwóch firm tworzących Stellantis pozostanie, a plan zakłada wykorzystanie skali firmy do ich rozwoju i ulepszania. Tego rodzaju zapewnienie pojawia się, gdy obserwatorzy branży obawiają się, że nowa firma zniszczy marki. Zamiast tego Stellantis podąża trudniejszą drogą do odbudowy swoich zmartwionych marek za pomocą marketingu i nowego (wspólnego i rebadged) produktu.
Po stronie domu FCA, którą prawdopodobnie znasz, Jeep i Ram nigdy nie byli narażeni na niebezpieczeństwo, biorąc pod uwagę ich opłacalny wkład. Będą dobrze karmieni środkami potrzebnymi do prosperowania. Ale Chrysler, Dodge i Fiat z pewnością mieli wątpliwości, a każdy z nich potencjalnie argumentował za brakiem argumentacji dla siebie przed zapewnieniami Stellantisa.
Szczególnie europejskie marki Fiat, Alfa Romeo i Maserati nie spełniły oczekiwań w Ameryce Północnej. Tavares mówi, że niektóre z tych problemów zostaną rozwiązane dzięki ulepszonemu marketingowi marek.
Część z nich będzie polegała na możliwości dodawania większej liczby modeli w sposób świadomy kosztów przy użyciu wspólnych platform, układów napędowych i innych komponentów, a także wspólnych prac badawczo-rozwojowych oraz skali w celu obniżenia kosztów zakupów. Tavares mówi, że modele uważane wcześniej za nieopłacalne mogą zostać dodane teraz, dzięki skali firmy i możliwości korzystania z modeli siostrzanych.
Znaczenie Alfy Romeo i Maserati
Tavares mówi, że docenia „wielką wartość” i znaczenie marek premium Alfa Romeo i luksusowych marek Maserati, i że opracowywany jest długoterminowy plan strategiczny mający na celu ich rentowny wzrost.
Dzielenie się platformami w celu dodania „siostrzanych pojazdów” może również pomóc w ekspansji Chryslera i Dodge'a, które stały się niemal niszowymi markami, z których jedna oferuje duży sedan i minivan, a druga niewielki wybór dużych pojazdów o dużej mocy.
Ogólnie rzecz biorąc, Tavares powiedział, że jest „dość pewny”, że Stellantis może pomóc w odbiciu istniejących marek na rynku amerykańskim.
Zespoły zarządzające tworzące plany długoterminowe
Nowy dyrektor generalny powołał dziewięć zespołów zarządzających w celu zbadania możliwości i stworzenia planów strategicznych oraz testów warunków skrajnych dla marek. Częścią ich zadań jest zapewnienie każdej marce wyjątkowej roli i niepowtarzalnego smaku.
Aby poczuć zdolność Tavares do ożywienia marki, spójrz na Opla, markę, którą Grupa PSA kupiła od General Motors w 2017 roku, wraz z Vauxhall. Po dziesięcioleciach strat Tavares zmienił fortunę Opla w 18 miesięcy. Opel ma „nadchodzący fantastyczny plan dotyczący produktu” - mówi dyrektor generalny.
Dziewięć komitetów podejmie odpowiednie decyzje w obszarach, takich jak przegląd biznesowy, strategia, programy globalne, cele regionalne, zakłady, przegląd marki i stylizacji.
Role dla kluczowych pracowników FCA w firmie Stellantis
Zespół zarządzający w Stellantis zatrudnia kluczowych byłych pracowników FCA. Mike Manley jest szefem na Amerykę, a Mark Stewart jest dyrektorem operacyjnym na Amerykę Północną; Richard Palmer jest dyrektorem finansowym; Ralph Gilles kieruje projektami dla Chryslera, Dodge'a, Jeepa, Ram, Maserati i Fiata Latin America, a Jean-Pierre Ploue jest szefem projektowym w Abarth, Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat Europe, Lancia, Opel, Peugeot i Vauxhall.
Na poziomie marki Christian Meunier kieruje Jeepem, Mike Koval kieruje Ramem, a Tim Kuniskis nadzoruje Dodge i jest tymczasowym szefem Chryslera, podczas gdy Davide Grasso zachowuje Maserati.
Historia w tworzeniu
Umowa o wartości 52 miliardów dolarów, która stworzyła Stellantis, została sfinalizowana 16 stycznia, tworząc czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie. Nowa firma z siedzibą w Amsterdamie będzie miała łączną roczną sprzedaż około 8,1 miliona pojazdów i roczne zyski w wysokości około 14,5 miliarda dolarów. Połączona firma sprzedaje pojazdy w ponad 130 krajach i posiada zakłady w ponad 30.
Stellantis nie potrzebuje jednej wyjątkowej kultury, mówi Tavares. Widzi różnorodność firmy, z 400,00 pracowników reprezentujących 150 narodowości, jako siła i atut do wykorzystania. Tavares powiedział, że nowa firma ma 6,1 miliarda dolarów synergii i zrealizuje 80 procent w ciągu czterech lat. Obniżenie rocznych kosztów nastąpi bez zamykania jakichkolwiek zakładów - będą one bardziej wydajne - ani bez zwalniania pracowników.
Więcej pojazdów elektrycznych w ofercie Stellantis
Oszczędności pójdą również na dedykowane platformy elektryczne, nowe modele i technologię pojazdów autonomicznych. Stellantis ma teraz w sprzedaży 29 modeli elektrycznych. Liczba ta wzrośnie do 39 pojazdów elektrycznych w sprzedaży do końca 2021 r., A do 2025 r. Stellantis będzie miał jeden samochód elektryczny na każdy nowo wprowadzony model globalny. Tavares twierdzi, że wyzwaniem jest uczynienie ich przystępnymi.
Stellantis jest obecnie notowany na giełdach w Nowym Jorku, Paryżu i Mediolanie. Pomimo pandemii, która nawiedziła świat po tym, jak dwóch producentów samochodów ogłosiło plany fuzji w październiku 2019 r., Obie strony dokonały tego. Jednym ze skutków ekonomicznych skutków koronawirusa jest to, że obaj producenci samochodów z wyprzedzeniem obniżyli koszty, aby zapewnić rentowność nowej firmy.
Chiny są obszarem zainteresowania
Jednym z niepokojących obszarów są Chiny, gdzie zarówno PSA, jak i FCA mają rozczarowujące wyniki. Zespół kierowniczy bada, co poszło nie tak i diagnozuje przyczyny problemów, aby opracować nową strategię. Wszystkie scenariusze są na stole, z wyjątkiem robienia tego samego, co nie działało, mówi Tavares. Za kilka miesięcy powinien być gotowy plan poprawy sprzedaży w Chinach.