Strona 35 z 36

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 07 gru 2023, 18:52
autor: piterstilo
W oczekiwaniu na podbicie stempla na stacji diagnostycznej takie klimaty.
Jest jeszcze gablota z ciężarówkami, ale pan diagnosta zasłaniał widok.
Oprócz modeli w pudełkach, są jeszcze normalne czyli z blachy i benzyny auta: VW Golf II, Toyota Corolla 6 gen. hatchback, Fiat 126p EL, Mercedes 190.

Tu pytanie, bo intryguje mnie ten model w czarnym kolorze. Stoi za Fiatem 125p w wersji Akropolis.
Wygląda mi na Fiata Argentę w mafijnej wersji?

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 07 gru 2023, 22:14
autor: adamM20
... ten widok poraża 8-O 8-O, idę zażyć kropli Waleriana.
To w Wodzisławiu?
Nie mam pojęcia co to jest to czarne ale może dlatego, że mi hertz klekoty jeszcze nie przeszły.
pzdr

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 08 gru 2023, 12:23
autor: pietrek125
Papamobile na bazie Fiat-a 130, oryginał stoi w muzeum w Niepokalanowie
001-Fiat-130a.jpg

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 08 gru 2023, 16:59
autor: Gepard
Miałem przyjemność siedzieć za kierownicą tego auta w latach 80-tych. Dokładnie chyba w 1987. Stał wtedy ukryty w jakimś magazynie na terenie klasztoru w Niepokalanowie.

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 08 gru 2023, 17:50
autor: piterstilo
Dzisiaj byłem z kolejnym autem na przeglądzie i nie mogłem się oprzeć pokusie udokumentowania reszty tej imponującej kolekcji:
Pomyliłem modele Mercedesa, to jednak W124.
Pietrek125, dzięki za rozszyfrowanie motoryzacyjnej czarnej eminencji wśród gromady parafian ;)

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 08 gru 2023, 21:54
autor: adamM20
... dokładnie 56 lat temu w Szczecinie , na szczęście wyciągnięto wnioski i zlikwidowano "jazdę na winogrona": https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrof ... Szczecinie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 08 gru 2023, 22:48
autor: pietrek125
Katastrofa była skutkiem polityki taborowej, gdzie od początku lat 60tych nowe wozy tramwajowe typu 13N otrzymywała tylko i wyłącznie stolica, nie licząc 4szt 13N oraz prototypów 14N/ND i 15N które otrzymał GOP. Pozostałe miasta musiały się zadowolić używanymi wozami których znaczna część pamiętała jeszcze czasy przedwojenne, a część była wyprodukowana w latach 40/50tych i były to wagony typu N, będące kopią, niemieckiego wagonu wojennego KSW w którym maksymalnie uproszczono konstrukcję. W połowie lat 60tych próbowani ratować sytuację likwidując mniejsze sieci tramwajowe np Bielsku-Białej czy Wałbrzychu, aby przekazać tamtejszy tabor do większych miast, efekt tych działań jak widać na przykładzie katastrofy w Szczecinie był żaden. Katastrofa spowodowała jednak natychmiastowe działania w postaci wstrzymania produkcji 13N dla Warszawy i uruchomienia produkcji wagonu przegubowego typu 102N będącego rozwinięciem prototypu 15N, dla pozostałych miast w PRL. Dla wagonów klasycznych bedeących już w eksploatacji wydano zalecenia montażu hamulców elektromagnetycznych oraz automatycznie zamykanych drzwi. W 1973r powrócono do koncepcji wagonu jednoczłonowego opartego na typie 13N, w ten sposób powstał 105N najpopularniejszy tramwaj w Polsce jednolity typ dla wszystkich miast.

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 08 gru 2023, 23:18
autor: adamM20
... na tramwajach to ja się średnio znam ale ten model 105N to wszyscy chyba znają.
pzdr

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 09 gru 2023, 9:10
autor: pietrek125
: ok2 : , ale nie wszyscy znają fakt że 105tka ma korzenie Amerykańskie, a jej dziadek posiadal nadwozie w stylu Art Deco
29093471154y25j180609790098.jpg

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 09 gru 2023, 15:07
autor: Marcin_D
Ja muszę wyjąć w takim razie całe gablotki z autami PRL itp. - mam to gdzieś w domu (kiedyś była taka kolekcja w kioskach/sklepach). I mam tych auta pewnie ze 30szt razem z gablotami. Mój syn jak był mały to miał na tym punkcie świra (i w sumie pozostał mu do dzisiaj).
Tylko że On wszedł w inny rynek - bo obecnie siedzi w tym co na zdjęciach (nie patrzcie na kapelusz - bo to akurat jego dziewczyny :D :lol: ).
A tak przy okazji - mając 3 lata rozpoznawał na mieście praktycznie wszystkie marki (nawet takie egzotyczne jak Sable albo Daihatsu). Kiedyś kumplowi szczęka mało palców u nóg nie przytłukła, jak na mieście staliśmy z moim młodym i przejechał Mercury, na co mój Miłosz "tata zobacz Mercury jedzie". Kurde sam byłem w szoku.

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 24 gru 2023, 21:51
autor: adamM20
... albo wozy bojowe PSP albo "sprzęt budowlany" ale za to w najlepszym "jelczowskim" wydaniu.
pzdr.

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 04 sty 2024, 21:11
autor: adamM20
i kolejny "budowlaniec", to już jakaś plaga ale być może to efekt tanich kredytów na zakup mieszkania, dobrze, że się skończyły może będę i "normalniejsze" pojazdy.
pzdr

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 12 sty 2024, 20:16
autor: pietrek125

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 14 sty 2024, 14:29
autor: adamM20
... 13/15 wstyd : beczy : .

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 14 sty 2024, 14:36
autor: pietrek125
Eee tam... od razu wstyd...mi wyszło 14/15