Strona 4 z 4

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

: 19 mar 2013, 9:41
autor: FXX
dr_scott pisze:Olej 5W40 jest jak najbardziej prawidłowy. W zależności od klimatu producent zaleca stosowanie 5W40 lub 10W40.
Mam nadzieję, że stosowałeś Mobil 5W40 z przeznaczeniem do diesli.
Z przeznaczeniem do Diesli? Przecież praktycznie każdy 5W40 spełnia założone przez producenta normy (a na pewno Mobil), więc nie ma wymogu, że musi być to koniecznie wersja do Diesla. Poza tym specjalnie do Diesli, Mobil ma w ofercie 0W40.

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

: 19 mar 2013, 11:38
autor: Dudi
FXX pisze:
dr_scott pisze:Olej 5W40 jest jak najbardziej prawidłowy. W zależności od klimatu producent zaleca stosowanie 5W40 lub 10W40.
Mam nadzieję, że stosowałeś Mobil 5W40 z przeznaczeniem do diesli.
Z przeznaczeniem do Diesli? Przecież praktycznie każdy 5W40 spełnia założone przez producenta normy (a na pewno Mobil), więc nie ma wymogu, że musi być to koniecznie wersja do Diesla. Poza tym specjalnie do Diesli, Mobil ma w ofercie 0W40.
Ale np. 10W40 jest dla benzynowych i dla diesli :roll:
Nie wiem jak w innych specyfikacjach, ale wydaje mi się, że tylko 5W40 ogólnie nie wystarczy. Bo powinno być 5W40 dla benzynowych i dla diesli.

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

: 19 mar 2013, 11:56
autor: FXX
Zacytuję jeszcze raz wycinek z instrukcji:
Olej wielosezonowy na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-40, który przewyższa wymagania specyfikacji ACEA B3 i API CF.
Jak widać olej musi mieć określoną lepkość - jednakże dopuszcza się aby pierwszy parametr był niższy, a drugi wyższy.
Do tego olej musi spełniać lub przewyższać te dwie specyfikacje:
- ACEA w tym przypadku - B3
- API w tym przypadku - CF.

Proste i szybkie wytłumaczenie jest pod tym linkiem :link:

Zatem jak widać, obecnie praktycznie nie wyróżnia się olejów tylko do Diesli, bądź tylko dla benzyniaków. Nawet np. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40, ma jasno napisane w opisie, że może być stosowany również w silnikach benzynowych.

Jeżeli założyć, że dopuszczana jest lepkość 10W40 to w przypadku produktu Mobila, również spełnia on wymagania obu specyfikacji, podobnie jak 5W40.

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

: 19 mar 2013, 12:00
autor: Nat
Sprawdź na opakowaniu oznaczenia.
Jeśli jest napisane API SL/CF to jest to olej uniweralny, dobry zarówno do diesla, jak i benzyny. API CF (bez SL) - olej specjalizowany do diesla.
Różnice są na tyle nieznaczące (trochę wyższa liczba zasadowa, trochę lepsze własności myjące - więcej dyspergatorów), że generalnie, jak już wlałeś uniwersalny, to jeźdź bez stresa, a następnym razem wlej po prostu olej specjalizowany.

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

: 19 mar 2013, 12:52
autor: Dudi
Akurat na stronie Mobil1 nic nie ma napisane przy tym oleju np., żeby w równym stopniu nadawał się do benzyniaków: :link:
FXX pisze:Nawet np. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40, ma jasno napisane w opisie, że może być stosowany również w silnikach benzynowych.
A tak z ciekawości gdzie to jest napisane, na opakowaniu???
Aż zerknę po pracy :roll:

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

: 19 mar 2013, 14:08
autor: FXX
Czy na opakowaniu to nie wiem, bo nie korzystałem z tego oleju. Do jednego i drugiego JTDka leję Mobil 1 Peak Life 5W50.
Takowa informacja znajduje się na tej stronie w zakładce zastosowania :link:
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 w szczególności zalecany jest do smarowania wysokoobciążonych, turbodoładowanych silników wysokoprężnych oraz silników benzynowych znajdujących zastosowanie w takich pojazdach jak: samochody osobowe, dostawcze i sportowo-terenowe.
- Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 w szczególności jest zalecany do stosowania w silnikach eksploatowanych w ekstremalnie ciężkich warunkach gdzie nie sprawdzają się konwencjonalne oleje.
- Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 nie jest zalecany do stosowania w silnikach dwusuwowych i samolotowych, o ile ich producent nie wydał specjalnego dopuszczenia.

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

: 19 mar 2013, 14:28
autor: Dudi
OK no to teraz już jasne.

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

: 19 mar 2013, 20:05
autor: dr_scott
Olej powinien być przeznaczony do diesli. Oczywiście na uniwersalnym też silnik będzie pracował bo dlaczego by nie?
Diabeł tkwi w szczegółach, a w oleju takie szczegóły to właśnie dodatki uszlachetniające. Inne dodatki, inne proporcje dla benzyny inne dla diesla. Silnik wysokoprężny gereruje dużo cięższe warunki pracy dla oleju, a nowoczesny diesel jeszcze więcej wymaga od oleju. Do tego dochodzą dodatkowe elementy o które trzeba zadbać, tj. turbina, dpf itp.
Oprócz wymaganych klasyfikacji API czy ACEA olej powinien spełniać wymagania producenta samochodu. I dla Lybry, tudzież silników JTD, Fiat takową normę ma ale numeru nie pamiętam. Oczywiście spełnia ją Selenia WR 5W40. Pewnie inne oleje też.
Odradzam stosowanie olejów przeznaczonych do benzyny jak również uniwersalnych.
Ładny wykład na temat olejów był na forum Alfaholików, jak go znajdę to zapodam linka.

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

: 19 mar 2013, 20:56
autor: kao101
Ja do tego silnika nalałem teraz dla pewności i spokoju TOTAL 10w40, gdyż przebieg jest wątpliwy do stwierdzenia tak jak w pierwszym zajechanym.

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

: 09 sty 2021, 12:13
autor: BlackLybraSW
No dobra ale co było nie tak ,że wymieniłeś silnik ? Masz jakies fotki ?
W koncu to odma czy turbo czy co ?

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

: 10 sty 2021, 17:45
autor: FXX
BlackLybraSW pisze: 09 sty 2021, 12:13 No dobra ale co było nie tak ,że wymieniłeś silnik ? Masz jakies fotki ?
W koncu to odma czy turbo czy co ?
Ostatni post z 2013 roku, a sam autor logował się ostatnio w 2014 roku. Chyba nie liczyłbym na odpowiedź :lol: