Strona 29 z 31

Re: Lancia Ypsilon III

: 11 paź 2015, 12:17
autor: Tomzik
paśny pisze:Panowie, co Wy z tą mocą. To jest auto miejskie targetowane dla kobiet i najbiedniejszy silnik 1,2 benzyna spokojnie daje radę (wiem, co piszę). Większości użytkowników auta miejskiego ta moc spokojnie wystarcza.
To auto z silnikiem 1,2 i w sensownym wyposażeniu dochodzi do około 50 tys PLN - zgadnijcie ile by kosztowało z jakimś mocnym silnikiem i ilu byłoby chętnych zapłacić taką kwotę za małe auto miejskie???
Dokładnie - skoro to muł z prehistorycznym silnikiem to czemu kosztuje taką kasę? Na dodatek raczej mu dość daleko do aut segmentu B, które są znacznie większe i mają większy rozstaw osi a do tego są... tańsze.

Niestety cały czas Włosi myślą, że znaczek Lancia może wszystko, nie potrafią się obudzić od wielu, wielu lat i niestety to poskutkuje niebawem zniknięciem tego znaczka z rynku światowego. To przykre.

Takie pieniądze byłbym w stanie zrozumieć za jakość na poziomie Audi, które jest jeszcze droższe, ale do tego jest niestety daleko.

Re: Lancia Ypsilon III

: 11 paź 2015, 22:43
autor: paśny
Panicze, tego auta nie kupuje się ze względu na jakość (np. że z boku deska jest spasowana : lol :) ani ze względu na rozstaw osi (bo np. Skoda jakaś tam ma większa) ani ze względu na to że jest tańsze od konkurencji. Powody zakupu tego auta są zgoła inne - chociaż jakość, ilość miejsca i cena nie są wcale złe (był czas że Y z automatyczną klimą można było dostać za 39 kPLN).

Prehistoryczny silnik ma jedną poważną zaletę - trudno go zepsuć, co docenią zwłaszcza Ci, co regenerowali silniki TSI we wspomnianym Audi (po tym jak pękł cylinder i regeneracji podlegał cały wał z korbami i cylindrami).

A że marka znika, to nie ma nad czym płakać - to normalny rynkowy proces, którego nikt z nas nie jest w stanie powstrzymać.

Re: Lancia Ypsilon III

: 12 paź 2015, 9:38
autor: Tomzik
A ja uważam, że gdyby ceny były adekwatne do jakości (raczej przeciętnej) to klienci, których byłoby więcej, mieliby szanse to powstrzymać.

Tymczasem ceny były dostosowane do znaczka. Problem w tym, ze dla 99% ludzi ten znaczek... nic nie znaczył.

Re: Lancia Ypsilon III

: 12 paź 2015, 18:33
autor: broker
Nie mogę się zgodzić, że znaczek Lancii nic nie znaczy dla 99% potencjalnych klientów. Pomijając fanów włoszczyzny, jestem zaskoczony jak wiele osób pozytywnie odbiera moją Deltę. I to nie w sensie zalet tego modelu (chociaż to też), ale właśnie, że to Lancia. Miałem wiele okazji się przekonać, że osoby zupełnie niezwiązane z włoską stajnią odbierają markę Lancia jako coś lepszego, zdecydowanie wyróżniającego się i znaczącego zdecydowanie więcej niż Opel, Kia czy choćby Fiat.

Polityka cenowa to odrębna kwestia, też jestem zdania, że ceny muszą coś odzwierciedlać, i to niekoniecznie jakąś super, ponadprzeciętną jakość. To coś to popyt. Jeśli sprzedaż Lancii w Europie kulała to modyfikacja cen w dół byłaby właściwym ruchem.

Paradoksalnie, Ypsilon i być może przyszłość marki mogą zostać pogrzebane przez sukces Fiata serii 500. Nagle się okazuje, że Fiat nie musi mieć Lancii, żeby sprzedawać 'near premium'....

Re: Lancia Ypsilon III

: 12 paź 2015, 18:40
autor: Tomzik
To trochę inaczej niż moje doświadczenia - większość reakcji na słowo Lancia to "droższy Fiat" - to i tak ta pozytywniejsza. Równie często jest to "drogie części".

Deltę moją też dość miło odbierają, ale raczej w ramach "ciekawostki" a nie konkretnego zainteresowania autem. Ot, taki dziwoląg, niebędący Golfem czy Astrą.

Re: Lancia Ypsilon III

: 13 paź 2015, 21:03
autor: Sebastian
Ja naprawdę chciałem kupić Lancię Y dziadkom moim domowym: ale polityka cenowa koncernu skutecznie mnie do tego zniechęciła. Oczywiście, że byłem gotów wyłożyć te kilka złotych więcej na wysublimowanie smakowe wnętrza/stylistyki zew./znaczka/etc. Ale to co zaoferowano nam w FAP skutecznie nas do tego zniechęciło. Niestety.

Re: Lancia Ypsilon III

: 14 paź 2015, 2:53
autor: broker
Pb można kupić za 39 tys PLN na wyprzedaży

http://www.stock.lancia.pl/szukaj?marka ... d=&poj_do=

Re: Lancia Ypsilon III

: 14 paź 2015, 6:12
autor: Sebastian
Jasne. Tylko wtedy nie możemy mówić o wysublimowanym wnętrzu/detalach czy przyjemności z osiągów.

Re: Lancia Ypsilon III

: 16 paź 2015, 19:21
autor: Gawlick
Prawda jest taka że 1.4 T-jet bądź już MA spokojnie by tam wszedł i cenowo nie odbiegało by to od 500, czy Ypsilona z dieslem. Ale nie, bo nie. Ceny tego auta (jak i 500 i MiTo w sumie też) to jest szał na nasz kraj. Co z tego że auto jest na prawdę dobrze wykończone i nie wieje tandetą, jak 60 tys czy jak Sebastian miał szanse się przekonać 70 za dopakowaną wersje z Dieslem to masakra.

Ypsilon kosztował w salonie swego czasu 39900 za "podstawę". Zmienili wnętrze i pare innych detali (bardzo na plus) i cena skoczyła do 41-42 tys. W tym samochodzie brakuje konkretnego silnika, bo pomimo tego jak dobry jest Twin Air, to 86 koni w Ypsilonie było w latach 90, gdzie samochody ważyły 870-930 kg, nie pod tonę. I 500 też są drogie, tylk0 że tamten samochód to gadżet, kosztuje tyle bo może.

Ale z drugiej strony BMW F30 czyli nowa trójka zaczyna się od 140 tys. Dołóż do tego cokolwiek żeby nie było wsi i masz 160 tys. Za auto z segmentu D z mniejszą ilością miejsca w środku niż Lybra...

Re: Lancia Ypsilon III

: 16 paź 2015, 20:49
autor: Tomzik
Niestety różnica jest taka, że BMW sprzeda się zawsze a Lancia - jak widać :(

Re: Lancia Ypsilon III

: 20 paź 2015, 13:56
autor: bzyk29
Zastanawiam się nad zaciągnięciem jej w leasing. Tylko boję się kosztów z tym związanych. Podejrzewam, że drogo to mnie może kosztować... Boję się tych ukrytych opłat i tyle.

Re: Lancia Ypsilon III

: 20 paź 2015, 15:02
autor: arhyy
Poczytaj sobie:
http://www.nowiny.pl/100594-ile-kosztuje-leasing.html

Na stronie znajduje się obecnie dobry artykuł na temat rzeczywistych kosztów leasingu .Tak naprawdę to leasing możę być znacznie droższy niż może Ci się wydawać. Sam jak brałem w zeszłym roku nie sądziłem,że będę musiał jeszcze tak dużo zapłacić za zarejestrowanie samochodu, jakieś ubezpieczenie oraz inne głupoty.
Okazuje się,ze nie jest to takie tanie na jakie wygląda.

Re: Lancia Ypsilon III

: 22 paź 2015, 15:57
autor: ipman
bzyk29 pisze:Zastanawiam się nad zaciągnięciem jej w leasing. Tylko boję się kosztów z tym związanych. Podejrzewam, że drogo to mnie może kosztować... Boję się tych ukrytych opłat i tyle.
Już lepiej czekać na kredyty 0%.

Re: Lancia Ypsilon III

: 03 gru 2015, 10:46
autor: Dudi
Ypsilon bardzo słabo w crash-teście Euro-NCAP :link: 8-O 8-O 8-O 8-O
Dziwne, skoro 500 i Panda wypadały tak dobrze, a płyta niby ta sama 8-O :roll:

Re: Lancia Ypsilon III

: 03 gru 2015, 11:10
autor: Tomzik
A nie zmienili kryteriów w międzyczasie?