Strona 251 z 254

Re: Kąski warte uwagi.

: 24 sty 2024, 12:53
autor: pietrek125

Re: Kąski warte uwagi.

: 24 sty 2024, 23:16
autor: adamM20
... z serii "wytęż wzrok", czy przebieg jest ok? : https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... TMuMC4wLjA.
pzdr

Re: Kąski warte uwagi.

: 25 sty 2024, 23:45
autor: adamM20
... nowe tablice rejestracyjne: https://tvn24.pl/biznes/moto/nowe-tabli ... -st7739847
pzdr

Re: Kąski warte uwagi.

: 27 sty 2024, 16:33
autor: Marcin_D
adamM20 pisze: 18 sty 2024, 21:34 ... zdjęcie dedykuję Koledze Marcinowi, którego bardzo serdecznie pozdrawiam.
pzdr
Adam ale ja już pisałem - u nas możesz sobie za te "cudeńka PRL" wołać ile chcesz, HOC to jest polska firma i gość jest z ClassicAuto - czyli dla mnie żaden wyznacznik.
Dla mnie jest wyznacznikiem czy takowe auta pojawiają się na rynku światowym - bo wtedy ceny odzwierciedlają trend światowy, a nie widzimisię i sentyment Polaków w moim wieku (bo jak byłem 19-to latkiem to też z o takim marzyłem).
A obecnie wsiadłem do takiego Sportinga z przebiegiem 35 tyś, przejechałem tak z 20km i za ch..a bym tym jeździć nie chciał.

I teraz zobacz - Alfa Spider do pogrzebania za 27 tys - to co byś wolał Cieniasa Sportinga za 45 czy taką Alfę.
Bo ja jak by nie patrzeć taką Alfę, bo po doprowadzeniu do stanu "igła" jestem w stanie wziąć za nią na zagranicznych aukcjach godną kasę, a Cieniasa nawet nie będą chcieli przyjąć w pulę aut licytowanych.

Re: Kąski warte uwagi.

: 27 sty 2024, 19:38
autor: adamM20
Marcin_D pisze: 27 sty 2024, 16:33
adamM20 pisze: 18 sty 2024, 21:34 ... zdjęcie dedykuję Koledze Marcinowi, którego bardzo serdecznie pozdrawiam.
pzdr
Adam ale ja już pisałem - u nas możesz sobie za te "cudeńka PRL" wołać ile chcesz, HOC to jest polska firma i gość jest z ClassicAuto - czyli dla mnie żaden wyznacznik.
Dla mnie jest wyznacznikiem czy takowe auta pojawiają się na rynku światowym - bo wtedy ceny odzwierciedlają trend światowy, a nie widzimisię i sentyment Polaków w moim wieku (bo jak byłem 19-to latkiem to też z o takim marzyłem).
A obecnie wsiadłem do takiego Sportinga z przebiegiem 35 tyś, przejechałem tak z 20km i za ch..a bym tym jeździć nie chciał.

I teraz zobacz - Alfa Spider do pogrzebania za 27 tys - to co byś wolał Cieniasa Sportinga za 45 czy taką Alfę.
Bo ja jak by nie patrzeć taką Alfę, bo po doprowadzeniu do stanu "igła" jestem w stanie wziąć za nią na zagranicznych aukcjach godną kasę, a Cieniasa nawet nie będą chcieli przyjąć w pulę aut licytowanych.
Ten trend światowy to podobnie jak w Polsce, nic innego jak sentyment do starej motoryzacji tyle, że za większe pieniądze. Nasz rynek niczym nie różni się od tego światowego poza tym, że oczywiście jest na mniejszą, polską skalę. Nie mógłbyś jeździć Cieniasem podobnie jak Fordem T, Garbusem czy Citroenem DS bo to generalnie inny wymiar techniki i komfortu, stara motoryzacja jest od podziwiania, chwilowego, klimatycznego jeżdżenia, lokowania pieniędzy i ogólnej historycznej zadumy. Kto to rozumie to kupuje Cieniasa Sportinga w zasadzie nie targując ceny zakupu.
Ja oczywiście, sercem, wolałbym Alfę ale finansowy rozsądek podpowiedziałby mi ażeby zakupić Cieniasa i to właśnie jest nasza polska a nie światowa skala. Nie oznacza to wcale, że jest ona gorsza ot po prostu mierzona na naszą średnio finansową kieszeń przeciętnego Miłośnika motoryzacji. Swoją drogą fajnie jest mieć takiego Sportinga w garażu : ok2 : : ok2 : .
pzdr

Re: Kąski warte uwagi.

: 27 sty 2024, 20:04
autor: adamM20
... nie mogłem się powstrzymać, jeśli to oryginał to jeden z najstarszych MR-ów jaki widziałem (jest jeden szczegół, który o tym świadczy) : ok2 : : https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-125p-1 ... Yt9Aj.html
pzdr

Re: Kąski warte uwagi.

: 27 sty 2024, 23:15
autor: piterstilo
Ogólnie to mam słabość akurat do Fiata 125p.
Spróbuję odgadnąć o jaki szczegół chodzi, zaznaczam: zgaduję a nie podaję prawidłową odpowiedź:
1. wloty wentylacji na tylnym słupki są jeszcze krótkie- starszego typu.
2. listwy ozdobne aluminiowe na progach na zewnątrz, z racji kłopotów korozją zostały usunięte. Na wewnętrznych progach w kabinie potem były plastikowe.
3. uchylne trójkątne szybki w drzwiach przednich
4. podłokietnik w oparciu tylnej kanapy.
5. popielniczki w uchwytach wewnętrznych tylnych drzwi i szeroka popielniczka na konsoli środkowej
6. napis Licencja Fiat na błotniku.
7. jeszcze chromowane obwódki kierunkowskazów z przodu i lamp tylnych.
8. sterowanie sprzęgłem - hydrauliczne ale to było chyba do 1979
9. zamek w tylnej klapie bagażnika, ale on był do 1979 r.
10. chromowana, albo pomalowana ramka licznika
11. pedał gazu pionowy
12. nawiewy wentylacji na desce rozdzielczej starego typu.
13. korbki do regulacji szyb i uchwyty do otwierania w drzwiach starego typu.
14. zagłówki w oparciach siedzeń przednich starego typu.
15. tapicerka na siedzeniach połączenie derma/skaj + inny materiał.
16. koło/wieniec kierownicy starego typu.
17. końcówka tylnego tłumika tzw świński ogon.

Nie wiem co ostatecznie przesądza o pierwszej serii MR75, bo te wszystkie szczegóły i detale co wymieniłem sukcesywnie były po kolei usuwane całkowicie, zamieniane np detale chromowane na plastikowe, albo zapożyczane z Poloneza.

Re: Kąski warte uwagi.

: 27 sty 2024, 23:49
autor: adamM20
piterstilo pisze: 27 sty 2024, 23:15 Ogólnie to mam słabość akurat do Fiata 125p.
Spróbuję odgadnąć o jaki szczegół chodzi, zaznaczam: zgaduję a nie podaję prawidłową odpowiedź:
1. wloty wentylacji na tylnym słupki są jeszcze krótkie- starszego typu.
2. listwy ozdobne aluminiowe na progach na zewnątrz, z racji kłopotów korozją zostały usunięte. Na wewnętrznych progach w kabinie potem były plastikowe.
3. uchylne trójkątne szybki w drzwiach przednich
4. podłokietnik w oparciu tylnej kanapy.
5. popielniczki w uchwytach wewnętrznych tylnych drzwi i szeroka popielniczka na konsoli środkowej
6. napis Licencja Fiat na błotniku.
7. jeszcze chromowane obwódki kierunkowskazów z przodu i lamp tylnych.
8. sterowanie sprzęgłem - hydrauliczne ale to było chyba do 1979
9. zamek w tylnej klapie bagażnika, ale on był do 1979 r.
10. chromowana, albo pomalowana ramka licznika
11. pedał gazu pionowy
12. nawiewy wentylacji na desce rozdzielczej starego typu.
13. korbki do regulacji szyb i uchwyty do otwierania w drzwiach starego typu.
14. zagłówki w oparciach siedzeń przednich starego typu.
15. tapicerka na siedzeniach połączenie derma/skaj + inny materiał.
16. koło/wieniec kierownicy starego typu.
17. końcówka tylnego tłumika tzw świński ogon.

Nie wiem co ostatecznie przesądza o pierwszej serii MR75, bo te wszystkie szczegóły i detale co wymieniłem sukcesywnie były po kolei usuwane całkowicie, zamieniane np detale chromowane na plastikowe, albo zapożyczane z Poloneza.
... : ok2 : , to porządna wiedza w zakresie MR-a, o ile pozycje 2-17 są typowymi dla tego modelu o tyle pozycja pierwsza jest wyróżnikiem decydującym o wczesnym pochodzeniu tego egzemplarza, to jest, tu trochę zaryzykuję, produkcja przed 05-06/1975. Jeśli dobrze pamiętam to nieco dłużej krótkie wloty były w autach z silnikami 1300 (do 09/1975, to też na moje ryzyko) ale być może to tylko niepotwierdzona informacja zwłaszcza, że i FSO i FSM nigdy nie stosowały "kreski" oddzielającej jedną wersję od drugiej niezależnie czy był to prawdziwy face lifting czy tylko niewielka modelowa korekta. W ówczesnych "Polmozbytach" kolor niebieski był kolorem dość rzadkim, który w większych ilościach zagościł na krajowym rynku dopiero późnym latem, wczesną jesienią, to samo było z kolorem czerwonym, który również, podobnie jak niebieski chyba bardziej był kolorem eksportowym.
Pozdrawiam

P.S.
ten egzemplarz warto jest "odtworzyć" bo takich "białych kruczków" jest już jak na lekarstwo

Re: Kąski warte uwagi.

: 03 lut 2024, 23:55
autor: adamM20
... duża to musiała być wanna: https://www.olx.pl/d/oferta/pop-2000-fi ... YxdTe.html
pzdr

Re: Kąski warte uwagi.

: 04 lut 2024, 0:46
autor: pietrek125
W USA lubują się w takich kąpielach, mnie tylko zastanawia jak później po takiej kąpieli w kwasie i odbudowie wygląda zabezpieczenie profili zamkniętych i innych zakamarków :?:

Re: Kąski warte uwagi.

: 04 lut 2024, 9:30
autor: volf
Chyba zmieniasz płyn/roztwór i płuczesz dalej
Z wanną to problemu nie ma-kopiesz dołek w ziemi-wykładasz folią i już. Gorzej z tą chemią, bo sporo tego potrzeba i na jedną budę trochę nieopłacalne się wydaje :)

Re: Kąski warte uwagi.

: 04 lut 2024, 10:13
autor: pietrek125
Tak tylko w procesie produkcji przed lakierowaniem nadwozie jest poddawane procesowi katoferezy i nadwozie jest całe zanurzane, I wtedy wszystkie profile zamknięte są zabezpieczone... po kwasie zostaje gola blacha. Oglądając różne programy z USA, to po kąpieli w kwasie poprostu usuwają resztki lakieru robią blacharkę, I lakier a w środku gola blacha po interakcji z kwasem...

Re: Kąski warte uwagi.

: 04 lut 2024, 11:17
autor: Tomzik
Amerykańska solidność.

Re: Kąski warte uwagi.

: 04 lut 2024, 20:45
autor: adamM20
... okazja czy może jednak nie? : https://sprzedajemy.pl/lancia-delta-gti ... nr69052056
pzdr

Re: Kąski warte uwagi.

: 04 lut 2024, 20:51
autor: vanisch
Chyba nie, bo już chwilę wisi ;)