Strona 3 z 3

Nuova Delta - elektryczna szyba

: 10 kwie 2008, 13:23
autor: makek
"Prometeo" pisze:Niestety z szybami też mam problem, prawa od pasażera opuszcza się wolno, w pewnym momencie sia zatrzymuje a jak nacisnę ponownie to idzie z trudem do końca. W lewym od kierowcy natomiast ostatnio zawsze sie opuszcza ale odnosi, kiedy chce. Bede musiał wymianić moduł z przyciskami (komplet nowy w Fiacie kosztuje 192zł) + mechanizm z silnicznkiem widziałem na allegro po 75Pln/szt.
Pozdrawiam was wszystkich
W takim układzie i zakresie wymiany nie zaszkodzi wcześniej sprawdzić siłownika przez podanie napięcia bezpośrednio z akumulatora do silnika mechanizmu, wcześniej ustawić szybę w połowie okna (żeby przypadkiem nie zamykać już zamkniętego okna) i przekonać się gdzie leży usterka. U mnie po akcji bimetale szyby sterują się bez zastrzeżeń, a wcześniej były zamulone, zdarzało się im przycinać, zwłaszcza od strony pasażera.
Stronę prawą, z drążonym wałkiem silnika, udało mi się naprawić bez demontażu siłownika z drzwi, natomiast strona kierowcy (inny siłownik) lepiej wyjąć żeby nie mieć problemów z poprawnym poskładaniem.
Wracając do podania napięcia, to można to zrobić od razu na złączu przy sterowniku (nad bezpiecznikami), wtyk jest czteroprzewodowy obok zasilania (wtyk o dwóch przewodach).

Przyciski do sterowania też można naprawić, bo w środku są mikrowłączniki, żaróweczka (mini) 12V i ewentualnie rezystor (tył).

Nuova Delta - elektryczna szyba

: 10 kwie 2008, 14:19
autor: Prometeo
Dzięki makek. Bardzo cenne uwagi, postaram się z nich skorzystać.
Pozdrawiam

Nuova Delta - elektryczna szyba

: 10 kwie 2008, 15:16
autor: goro79
A ja u siebie miałem problem z przycinaniem sie prawej strony a lewa nie działała prawie wcale.Tylko że u mnie był problem z takimi krótkimi prowadniczkami na dole w drzwiach w jednych była ułamana więc ją zdemontowałem a w drugich poluźniona i szyba się przywieszała teraz jest już ok.

Nuova Delta - elektryczna szyba

: 21 kwie 2008, 14:32
autor: dr_scott
"makek" pisze:Układ sterowania szybami zabezpieczony jest przed przeciążeniem kilka razy:
1. Centralka odcina zasilanie do silnika przy ok 18A (przód).
2. Bimetal.
3. Bezpiecznik 25A lub 30A w zależności od tego które to drzwi.
Jeżeli wykluczymy duże opory mechaniczne (np. pomiar prądu + oględziny mechanizmu + profilaktyczne smarowanie), a szyba ciągle "ciężko" się porusza, do tego nasila się krotność zacięć wraz z częstotliwością sterowania, to bardzo możliwe że jest to wina zabezpieczenia termicznego silnika. Najprościej można się o tym przekonać podając przez amperomierz napięcie bezpośrednio z akumulatora. Aby dostać się do bimetalu należy wymontować tył silniczka, foto poniżej.

http://img127.imageshack.us/img127/6447/bimetaleg6.jpg[/img]

Tak jak ktoś wcześniej pisał można dogiąć blaszki i ustawić rozłączenie na ???, można go zewrzeć, albo zastąpić innym.

Inna sprawa to pomiar obciążenia przez centralkę. Układ elektroniczny porównuje spadki napięcia, na dwóch rezystorach (charakterystyczne dwa druty oporowe obok siebie), im większy prąd w obwodzie tym większy spadek napięcia. Punkty lutowania rezystorów mogą być przegrzane, warto to miejsce sprawdzić i ewentualnie poprawić gdyż ma zasadniczy wpływ na sterowanie.


Tak to wygląda w Dedrze '96.

Nareszcie jakieś konkrety :)
Jak będę miał chwilę, a pewnie szybko jej nie znajdę, to rozbebeszę moją Dedrę, bo już mi obie przednie szyby się przycinają.
Postaram się poczynić jakąś dokumentację fotograficzną.