Strona 3 z 4

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 10 lip 2014, 7:52
autor: bronx
bassooner pisze:
przekonałeś mnie! nawet jeśli nie potrzebuję to i tak zaślepię! ;-)
Jak zobaczysz dolot, co tam jest, co idzie w cylindry to .... się zdziwisz jak te silniki jeszcze jeżdżą ... ;)

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 10 lip 2014, 17:58
autor: bassooner
bronx pisze:
bassooner pisze:
przekonałeś mnie! nawet jeśli nie potrzebuję to i tak zaślepię! ;-)
Jak zobaczysz dolot, co tam jest, co idzie w cylindry to .... się zdziwisz jak te silniki jeszcze jeżdżą ... ;)
dobra dobra... widziałem w germanii lybry z przebiegiem 300 - 400 tys km... czy to znaczy, że wszystkie miały zaślepione EGRy... ;-)

a jeszcze popytam:
- co z wyższą temperaturę spalania po zaślepieniu, bo przecież silnik będzie miał więcej tlenu?
- co z turbiną, bo chyba będzie się szybciej kręciła tak na biegu jałowym jak i na częściowych obciążeniach?
- co z nagrzewaniem silnika zimą - jak jest bardzo zimno to EGR jest zamknięty, czy bardziej lub mniej otwarty przyspieszając nagrzewanie silnika?

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 10 lip 2014, 19:28
autor: FXX
Nie, nie znaczy. Znaczy to, że mają pełno syfu w kolektorze dolotowym i po wyczyszczeniu dolotu i zaślepieniu EGR większość odzyska nieco wigoru ;)

1. Dawką steruje komputer, więc powinien zachować prawidłową, poza tym usuwasz jedynie dawkę spalin (z resztą w spalinach również masz jakąś część tlenu - w cylindrze nie wypala się 100%).
2. Dlaczego ma się szybciej kręcić? Przecież ilość spalin pozostaje ta sama, EGR przy obciążeniu się przymyka, a do tego masz zmienną geometrię sterowaną przez ECU, które dba o prawidłowe ciśnienie przy danych obrotach i obciążeniu.
3. Nie zauważyłem żadnej różnicy, a poza tym sterowanie EGR chyba nie jest w żaden sposób uzależnione od temperatury zewnętrznej.

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 10 lip 2014, 20:26
autor: kielon
FXX i bronx podlinkujecie, którą zaślepkę mam kupić do CF3 bo na kilku aukcjach pisali, że do tego silnika sie nie nadaje i bedzie check engine i tryb awaryjny...

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 10 lip 2014, 20:46
autor: FXX
Ja kupiłem dokładnie od tego gościa :)

:link:

O żadnym błędzie na desce czy awaryjnym nie ma mowy. To dopiero w EDC16, który w Lybrze nie występował :)
Jedynie będzie błąd w pamięci ECU, ale to w niczym nie przeszkadza.

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 10 lip 2014, 20:59
autor: kielon
FXX pisze:Ja kupiłem dokładnie od tego gościa :)

:link:

O żadnym błędzie na desce czy awaryjnym nie ma mowy. To dopiero w EDC16, który w Lybrze nie występował :)
Jedynie będzie błąd w pamięci ECU, ale to w niczym nie przeszkadza.
no i pięknie : yesyes : dam znać jak zamontuje i jakie będą efekty :)

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 11 lip 2014, 6:09
autor: Ramzes_II
bassooner pisze:
bronx pisze:
bassooner pisze:
przekonałeś mnie! nawet jeśli nie potrzebuję to i tak zaślepię! ;-)
Jak zobaczysz dolot, co tam jest, co idzie w cylindry to .... się zdziwisz jak te silniki jeszcze jeżdżą ... ;)
dobra dobra... widziałem w germanii lybry z przebiegiem 300 - 400 tys km... czy to znaczy, że wszystkie miały zaślepione EGRy... ;-)

a jeszcze popytam:
- co z wyższą temperaturę spalania po zaślepieniu, bo przecież silnik będzie miał więcej tlenu?
- co z turbiną, bo chyba będzie się szybciej kręciła tak na biegu jałowym jak i na częściowych obciążeniach?
- co z nagrzewaniem silnika zimą - jak jest bardzo zimno to EGR jest zamknięty, czy bardziej lub mniej otwarty przyspieszając nagrzewanie silnika?
przestańcie powtarzać bzdury zaczytane/zasłyszane/wymyślone. Wielokrotnie było wałkowane jak w JTD działa zawór i kiedy. Zapoznajcie się z zasadą działania EGR.
Obrazek
Jak widać EGR działa przy niskich/średnich dawkach paliwa do 3000 obr/min. Powyżej jest nieaktywny. Płaskie obszary to zamknięcie zaworu. Gdzie tu jest zależność od temp. silnika, powietrza, słońca, księżyca, kawy.. ?

I Powtarzam Ponownie: Im więcej powietrza w DIESLU tym niższa temperatura spalania ! Im więcej paliwa tym większa temp spalania ! To nie jest silnik benzynowy, gdzie proces jest zgoła odwrotny !

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 11 lip 2014, 8:24
autor: bronx
A co Ty się tak denerwujesz ?
Pytał człek nie mający pojęcia to FXX mu wytłumaczył że egr działa tylko od rpm i dawki paliwa :)

Również kupowałem od gościa który zalinkował FXX i ogólnie jest ok.

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 11 lip 2014, 8:28
autor: Ramzes_II
... i od powietrza.
Nie denerwuje się tylko w kółko te same teksty.

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 11 lip 2014, 10:08
autor: Flyman
Panowie, błagam. Jeśli temat idzie płynnie, nie wrzucajcie kopi postu, który jest pięć centymetrów powyżej. Więcej przewijania niż czytania. A temat ciekawy. Dziękuję.

Dobra, to ja chyba też zaślepię.

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 11 lip 2014, 10:36
autor: bronx
Ramzes_II pisze:... i od powietrza.
Nie denerwuje się tylko w kółko te same teksty.
No osie x,y- dawka, obroty
mapa -powietrze.

Sam przecież wiesz jak jest w dzisiejszych czasach. Internet dostępny a tam pełno głupot wypisywanych nawet na portalach, wortalach branżowych.
To się potem przekłada na życie, jak głuchy telefon idzie w świat info nie mające nic wspólnego z prawdą.

I tak będzie do końca życia.
To tak samo jak z laniem PB98 do auta PB95, że niby wzrasta moc, a to inny wskaźnik przeca jest ( odporność na samozapłon) :)

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 11 lip 2014, 11:55
autor: bassooner

To tak samo jak z laniem PB98 do auta PB95, że niby wzrasta moc, a to inny wskaźnik przeca jest ( odporność na samozapłon) :)



tu akurat spotkałem się z opinią, że w Polsce 98 ma de facto 95 oktanów a 95 to ma nie wiadomo ile ;-)
dlatego leją (niektórzy) 98


P.S. i proszę na mnie nie krzyczeć, bo moja niewiedza wypływa ze zgoła innego zawodu tak wyuczonego jak i wykonywanego, a pytania akuratnie wygrzebałem z innego forum. ja na nikogo nie będę krzyczał, że ktoś nie wie w jakiej tonacji jest IV Beethovena, a przecież Lancista takie rzeczy wiedzieć powinien... ;-)

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 11 lip 2014, 12:14
autor: Ramzes_II
IV Beethovena jest w tonacji B-Dur.
Nikt nie krzyczy na Ciebie.

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

: 11 lip 2014, 12:48
autor: FXX
Na temat PB98 a PB95 ostatnio czytałem całkiem ciekawy artykuł. Jak go odnajdę to z pewnością wrzucę :)

: 11 lip 2014, 13:52
autor: Levi23
A ja leję 98 do Bravo, a Lybrę zaślepię przy operacji u Ramzesa (nie wiem jeszcze kiedy to będzie) ;)