Strona 3 z 7

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 23 paź 2011, 21:38
autor: broker

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 25 paź 2011, 21:01
autor: broker
Amerykanin po włoskiej kuracji

:link:

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 26 paź 2011, 11:31
autor: Mado
Tylko 4 gwiazdki w Euro NCAP...
:link:

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 26 paź 2011, 13:56
autor: solarzmr
Mado pisze:Tylko 4 gwiazdki w Euro NCAP...
:link:
Jako jedyna z przetestowanych, pozostałe dostały po 5 gwiazdek :|

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 26 paź 2011, 14:44
autor: grzole
Voyager ma za krótką oraz za mało elastyczną/miękką maskę przy zgarnianiu pieszych? Może lusterka nie odpadają w razie zawadzenia pieszego? :roll:

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 26 paź 2011, 15:07
autor: Seth
nie, słabo wypada w czołowym, tak jak to Voyager zawsze miał w zwyczaju

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 26 paź 2011, 15:56
autor: Helios
Biorąc pod uwagę fakt, że poprzednik uzyskał 1 (jedną) gwiazdkę w tym teście, 4 to naprawdę rewelacyjny wynik ;)

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 26 paź 2011, 16:11
autor: solarzmr

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 27 paź 2011, 1:38
autor: grzole
Seth pisze:nie, słabo wypada w czołowym, tak jak to Voyager zawsze miał w zwyczaju
Miałem wrażenie, że niższą punktację skutkującą 4* dostał za efekty symulowanych potrąceń pieszych.

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 27 paź 2011, 8:44
autor: Seth
ma 79% w zderzeniu czołowym. i 47% z pieszymi - najgorszy wynik również, ale np. Captiva ma 48% (Za to 88% w czołowym)
a tu komentarz, w lendłydżu
Adult occupant
The passenger compartment remained stable in the frontal impact. Dummy readings indicated poor protection for the knees and femurs of the passenger occupant. The steering column and facia also provided hazards to the driver occupant. The Voyager scored maximum points for the protection it provided in the side barrier test. In the more severe side pole impact, protection was good in most body areas and adequate for the chest. The front seat and active head restraints provided marginal protection against whiplash injuries in a rear-end collision.

Child occupant
Based on dummy readings in the frontal and side impact tests, the Voyager scored full points for protection of the 3 year old child. Forward movement of the 3 year dummy, sat in a forward-facing restraint, was not excessive and both the 3 year and 18 month dummies were properly contained by their restraints in the side impact, minimising the risk of dangerous head contact. However, the ISOFIX child restraints are mounted on support stands, the legs of which rest on storage compartments in the floor of the rear seating positions. For the 18 month dummy, the cover of this storage compartment partially collapsed during the frontal impact and Euro NCAP awarded no points for compatibility of the restraints with the vehicle. Lancia has stated that they will implement improvements to eliminate this concern. The passenger airbag cannot be disabled, preventing the fitment of a rearward-facing child restraint in that seating position. The sun-visor label warning of the dangers of using a rearward facing child seat in that position were presented in the relevant EU languages and did not meet the Euro NCAP requirements.

Pedestrian
The Voyager is equipped with an 'active' bonnet. Sensors in the bumper determine when a pedestrian has been struck and actuators lift the bonnet to provide greater clearance to hard structures underneath. Lancia showed that the system worked for a wide range of pedestrian statures and over a range of speeds, so the car was tested with the system deployed. Although some areas were good, most areas likely to be struck by a pedestrian's head offered poor protection. The area likely to be struck by a pedestrian's hip and pelvis was poor in all areas tested and scored no points. The bumper offered good protection to a pedestrian's legs.

Safety assist
Electronic stability control is standard and met Euro NCAP's requirements. Speed limitation devices are not availble. There is a seatbelt reminder system for the driver and passenger seats only.

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 28 paź 2011, 15:31
autor: ktoś ŁDZ
Szkoda że pozostał "amerykański", choć duża poprawa od czasów znaczka Chrysler. Oby przypadłości mu nie pozostały po "dziadku".

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 06 lis 2011, 23:32
autor: broker
Cennik Voyager_seria 0_10/2011
Obowiązuje od 27.10.2011 do opublikowania nowej listy cenowej

:link:

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 20 lis 2011, 5:32
autor: broker
Znamy już ceny Lancii Voyager

:link:


Lancia Voyager: to idelana limuzyna podróżna

:link:

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 20 lis 2011, 15:26
autor: Olsztynianie
Maluch ze znaczkiem mercedesa lub duży Fiat z kółkami Audi na przodku wyglądały chociaż śmiesznie. Tutaj znaczek Lancia wygląda jak wklejony w Fotoshop i całość prezentuje się jak polityczne kłamstwo prosto w oczy. Z daleka widać, że to z "jameryki" :-?

Re: Lancia Voyager / Chrysler Town&Country

: 20 lis 2011, 18:42
autor: broker
Czas się chyba przyzwyczaić, że Lancia i Fiat będą miały coś z Ameryki ;)
Z czasem to pewnie będzie tak trochę pół na pół.

A poza tym czy Phedra miała coś z Francuza ? ;)