Strona 3 z 7

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 09 cze 2009, 21:32
autor: przemas81
fura prawie złożona zostały same pierdoły typu pokrywa zaworów dolot od razu zmiana filtra oleju i nowy olej shell helix plus jutro bądż w czwartek rano odpalenie i zobaczymy jak to będzie grało,najbardziej boje sie o dokręcenie głowicy choć robiłem jak się należy i ustawienie rozrządu choc mmiałem w trojaki sposób go zaznaczone
jutro wrzuce foty rozdymanej uszczelki bo przed chwilka wróciłem z garażu i juz mi się nie chce




oswald pisze:No to super (zacytowałem, żeby nie było ), bo jestem żywo zainteresowany, planując tuż przed osiągnięciem 200 tyś. dać drugie życie mojemu 2.4 (na razie 167 tyś., więc tak gdzieś na wiosnę 2010 ) taka relacja będzie bardzo przydatna, może raczej nie będę robił tego sam, ale będę wiedział, czego wymagać od mechniora .
przemas81 pisze:...jak tylko się za to zabiorę to opublikują wszystko ładnie i przejrzyście łaćżnie z fotorelacją obiecuję jednak pewnie w granicach miesiąca będzie to trwać ale zrobie jakiem Przemas
No to super :D :!: (zacytowałem, żeby nie było ;) :) ), bo jestem żywo zainteresowany, planując tuż przed osiągnięciem 200 tyś. dać drugie życie mojemu 2.4 (na razie 167 tyś., więc tak gdzieś na wiosnę 2010 :roll: ) taka relacja będzie bardzo przydatna, może raczej nie będę robił tego sam, ale będę wiedział, czego wymagać od mechniora :) .

przed 2010 napewno to zrobię i określę stopien trudności ;)

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 17 cze 2009, 15:24
autor: topcio
e tam, stopień trudności- pierwszy raz tylko jest straszny :lol:
Jak Kappa śmiga po tym zabiegu ?

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 26 cze 2009, 8:26
autor: Karolcia
topcio1 pisze:e tam, stopień trudności- pierwszy raz tylko jest straszny :lol:
Jak Kappa śmiga po tym zabiegu ?

Śmiga dobrze : yesyes : Ale przyznam,że miałam małego stracha czy uda mu sie wszystko złożyc tak jak powinno i sie zastanawiałam co bedzie jak odpali auto--taki mysli mi chodziły po głowie,że bedzie BUM : gafa :
Ale mam zdolnego mężusia i jest ok : yesyes :

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 26 cze 2009, 9:04
autor: skyblu
Karolcia pisze:
Nat pisze:No to trzymam Cię za...

I tu informacja dla Karolci: za słowo. ;)

Nat dobrze,że napisałeś za co,bo bym sobie cos pomyślała :lol: :lol: :lol:

-- mniej niż minutę temu --
topcio1 pisze:
przemas81 pisze:głowica prosta-sprawdezana-nie popękana,już na swoim miejscu,właściwie większość żecz już na swoim miejscu ,zostałjeszcze tylko złożyc rozrząd i pare pierdołów ale nie wiem czy dam rade czasowo w tym tygodniu choc auto mi potrzebne
szybki jesteś, jako, że głowica proszt udało Ci się zrobić tanim kosztem
szybki nie szybki,fakt jest taki ze znowu czuje sie samotna : beczy : : beczy : a jak sie go cos pytam to na każde pytanie otrzymuje odpowiedz ciekwe czy dobrze to złoże
: gafa :
Właśnie, nie narzekaj tylko chwal i buziak ,
ech........, przemas81 farciarzu :-P
: ok2 :

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 26 cze 2009, 12:02
autor: KGB
Karolcia pisze:Ale przyznam,że miałam małego stracha czy uda mu sie wszystko złożyc tak jak powinno i sie zastanawiałam co bedzie jak odpali auto--taki mysli mi chodziły po głowie,że bedzie BUM : gafa :
kobiety .... :D

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 26 cze 2009, 22:45
autor: przemas81
ano kobiety hehehe
fura śmiga jak nalezy przynajmniej narazie heehhehe
co najlepsze miałem wcześniej kłopot ze smarowaniem silnika jak się rozgrzeje -na wolnych obrotach zapaloała sie kontrolka smarowania ale po wymianie oleju i filtra wszystko gra nawety jak sie zagotuje nic sie nie świeci-co najlepszew filtr co miałem wcześniejzamontowany był dużo krótszy niz ten co kupiłem a kupiłem taki jaki powinien być wcześniej było przypuszczenie że panewki ale teraz to juz nic nie kumam-nic nie słychać wszystko cichutko chodzi-ale chyba tak zapobiegawczo i tak zajrze w miske olejową

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 26 cze 2009, 22:51
autor: topcio
z zaglądaniem zaczekaj do wymiany oleju, jaki olej zalałeś?

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 27 cze 2009, 6:04
autor: facio
Wracajac do filtra .Filtr musi miec wewnętrzny zawór zwrotny a wiele osób zakłada jakies dziwne zamienniki i wtedy robią się takie jaja z cisnieniem oleju.

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 27 cze 2009, 13:42
autor: przemas81
filtr jest filtrona ale nr nie pamietam a olej to shell helix -niebieski
nienajgorszy chyba co nie heheh

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 27 cze 2009, 15:20
autor: Leny
przemas81 pisze:ano kobiety hehehe
co najlepsze miałem wcześniej kłopot ze smarowaniem silnika jak się rozgrzeje -na wolnych obrotach zapaloała sie kontrolka smarowania ale po wymianie oleju i filtra wszystko gra nawety jak sie zagotuje nic sie nie świeci-co najlepszew filtr co miałem wcześniej zamontowany był dużo krótszy niz ten co kupiłem a kupiłem taki jaki powinien być wcześniej było przypuszczenie że panewki ale teraz to juz nic nie kumam-nic nie słychać wszystko cichutko chodzi-ale chyba tak zapobiegawczo i tak zajrze w miske olejową
U mnie jest identyko. Kontrolka smarowania Świeci cały czas na wolnych obrotach, ale silnik chodzi cichutko. Też miałem podejrzenie że to panweki, ale już sam nie wiem, bo nic nie slychać. I tak jak u Ciebie, wcześniej miałem robioną uszczelke pod głowicą, i to po tym, wcześniej kontrolka na wolnych się nie świeciła.

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 28 cze 2009, 7:35
autor: facio
Filtron w swojej ofercie nie produkuje filtrów oleju do kappy 2,0 20v i 2,4 20v wiec napewno jest to jakiś dziwny wynalazek : beczy :

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 28 cze 2009, 9:30
autor: przemas81
facio pisze:Filtron w swojej ofercie nie produkuje filtrów oleju do kappy 2,0 20v i 2,4 20v wiec napewno jest to jakiś dziwny wynalazek : beczy :


jak nie produkuje jak mam i to kupowany wg katalogu filtrona :-?

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

: 28 cze 2009, 11:16
autor: dudekken
facio pisze:Filtron w swojej ofercie nie produkuje filtrów oleju do kappy 2,0 20v i 2,4 20v wiec napewno jest to jakiś dziwny wynalazek : beczy :
Niestety ma racje :link:

kappa - Wymiana uszczelki pod glowica

: 26 maja 2010, 10:43
autor: o-w-c-a
Witam.

Prawdopodobnie pytanie już kiedyś padło (choć w łatwy sposób nie udało mi się znaleźć), ale zakładam nowy temat bo tak czy siak pewnie będę miał wiele pytań w trakcie.

Aktualnie jestem na etapie wymiany uszczelki pod głowicą (robiłem już to kiedyś ale kilka lat temu i w innym aucie) dlatego mam parę wątpliwości.

1. Najważniejsze pytanie jakie mi się na tą chwilę nasuwa to jaki jest klucz Torx do odkręcenia głowicy - przymierzałem się z Torxem 60 i był dość luźny (i właśnie nie wiem czy taki ma być), oraz sprawdzałem Torx 70 (ten nie wchodził) więc czy mam kupić Torx 65 czy jakiś inny?

2. Drugie pytanie - żeby zdjąć osłonę paska rozrządu muszę odkręcić koło pasowe od paska klinowego - naciąg paska jest gdzie żeby poluźnić?

3. Jak najlepiej zdejmować głowicę z kolektorami (odkręcić przy "dwururce" czy odkręcać od głowicy - pomijam różnicę w masie bo w 3 osoby zdejmiemy).

4. Gdzie szukać znaków na wale i na wałku żeby sobie wszystko poustawiać i pooznaczać (z tego co się wstępnie przyjrzałem nie ma dostępu do wału po zdjęciu koła).

Aha - na pierwszym cylindrze (od rozrządu) mam na świecy trochę wody tak ze jej obudowa z gwintem jest zatopiona w tej wodzie. W praktyce spod uszczelki od dekla wygląda jakby się tam lało, jednak zastanawia mnie ze skoro by tamtędy płynęła woda to powinna być z olejem a nie bardzo mam koncepcje skąd miała by się tam znaleźć (chyba ze pęknięta głowica...)

Na pewno jeszcze o coś będę pytał ;)
Z góry dzięki za odpowiedzi na powyższe pytania (kluczowa jest w tym momencie dla mnie wielkość torxa bo jutro jadę na zakupy).

Re: kappa - Wymiana uszczelki pod glowica

: 26 maja 2010, 15:49
autor: topcio
o-w-c-a pisze:Prawdopodobnie pytanie już kiedyś padło (choć w łatwy sposób nie udało mi się znaleźć),
Kurcze a mnie się udało :-?
o-w-c-a pisze:ale zakładam nowy temat bo tak czy siak pewnie będę miał wiele pytań w trakcie.
tego pewnie też nie znalazłeś ? Zanim założysz nowy temat :link:
o-w-c-a pisze:Najważniejsze pytanie jakie mi się na tą chwilę nasuwa to jaki jest klucz Torx do odkręcenia głowicy - przymierzałem się z Torxem 60 i był dość luźny (i właśnie nie wiem czy taki ma być), oraz sprawdzałem Torx 70 (ten nie wchodził) więc czy mam kupić Torx 65 czy jakiś inny?
to są raczej klucze RIBE a nie torx, ale torxami też daje się radę (65 chyba nie ma takiego rozmiaru)
o-w-c-a pisze:Drugie pytanie - żeby zdjąć osłonę paska rozrządu muszę odkręcić koło pasowe od paska klinowego - naciąg paska jest gdzie żeby poluźnić?
jaki to silnik???? jeśli 20V to napinacz naciąga pasek (łatwo znaleźć na forum)
o-w-c-a pisze:Jak najlepiej zdejmować głowicę z kolektorami (odkręcić przy "dwururce" czy odkręcać od głowicy - pomijam różnicę w masie bo w 3 osoby zdejmiemy)
ja zawsze odkręcam kolektory
o-w-c-a pisze:Gdzie szukać znaków na wale i na wałku żeby sobie wszystko poustawiać i pooznaczać (z tego co się wstępnie przyjrzałem nie ma dostępu do wału po zdjęciu koła).
jaki silnik ??? jeśli 20V to nie ma znaków, tylko zakłada się blokady (łatwo znaleźć na forum)
o-w-c-a pisze:ednak zastanawia mnie ze skoro by tamtędy płynęła woda to powinna być z olejem
a czemu z olejem 8-O
o-w-c-a pisze:Z góry dzięki za odpowiedzi na powyższe pytania
proszę,