Sprawa jest podejrzana z tym Totalem na allegro, ale zrobiłem mały research jeśli chodzi o oleje.
Szukałem parametrów technicznych oleju, wziąłem pod uwagę cztery oleje przeznaczone dla silnika JTD (bez filtra cząstek stałych).
O dziwo Selenia wcale nie jest taka przeciętna, jak większość uważa...
Poniżej przedstawiam porównanie parametrów technicznych:
1)
Selenia WR (5W-40)
Lepkość 100 °C : 14.5 mm?/s
Lepkość 40 °C : ?
Temperatura krzepnięcia : ?
Temperatura zapłonu : 230 °C
TBN : >11
2)
Total Quartz 9000 (5W-40)
Lepkość 100 °C : 13.6 mm?/s
Lepkość 40 °C : 82.19 mm?/s
Temperatura krzepnięcia : -39 °C
Temperatura zapłonu : 228 °C
TBN : ?
3)
Motul 8100 X-cess (5W-40)
Lepkość 100 °C : 14.2 mm?/s
Lepkość 40 °C : 86.2 mm?/s
Temperatura krzepnięcia : -36 °C
Temperatura zapłonu : 230 °C
TBN : 10.1 mg KOH/g
4)
LIQUI MOLY Leichtlauf High Tech (5W-40)
Lepkość 100 °C : 14.7 mm?/s
Lepkość 40 °C : 90.0 mm?/s
Temperatura krzepnięcia : -33 °C
Temperatura zapłonu : 230 °C
TBN : ?
Więc zastanawiam się czy jest sens w ogóle przechodzić z Seleni na coś innego. Chociaż niestety Selenia nie udostępnia więcej informacji na temat swojego oleju.
Jeśli miałbym zmieniać na inny, to albo Motul, albo Liqui Moly.
W Liqui Moly martwi mnie tylko temperatura krzepnięcia, reszta wygląda b. dobrze.
Oczywiście jest jeszcze wiele innych czynników, które można brać pod uwagę...
Jest jeszcze Royal Purple:
http://www.youtube.com/watch?v=8dEFGJqpCMY
ale bez przesady. 60zł za jeden litr