Strona 3 z 4

Re: płyty

: 19 sty 2009, 9:06
autor: schab
"tc130" pisze: w ritmo/regata sa osobne drążki reakcyjne.
Temat co prawda dotyczy płyt podłogowych , ale skoro kolega odrobinę mija się z prawdą - chciałbym go poprawić . ( analogicznie , jak mnie skarcono - kiedy ja się myliłem ) .
Otóż w Ritmie były trzy rodzaje przednich zawieszeń :
- z samymi drążkami reakcyjnymi ( a bez stabilizatora )
- z samym stabilizatorem , pełniącym jednocześnie rolę drążków
- z drążkami i stabilizatorem - wersje aut : 90sie , s100 , 105Tc , 125 , 130

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 19 sty 2009, 10:59
autor: Bany
Generalnie chyba nie o takie szczegóły chodziło autorowi tematu.
Raczej powinnismy unikać stwierdzenia ,,wspólna płyta podłogowa''
a poprostu na swoich doświadczeniach pisać co od czego pasuje do
Lancii w naszym przypadku.
Oczywiscie tylko i wyłacznie z doswiadczenia.

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 19 sty 2009, 19:22
autor: Dudi
"Bany" pisze:Y10 to panda I
Lybra nie ma nic wspólnego z 156/147
uno/fiorino/duna-siena /palio to co innego
Oczywiście Y10 to odpowiednik Pandy I. Już poprawione.
Co do Lybry to oczywiste jest, że wykorzystuje płytę podłogową ze 156-stki. I oczywiste jest, że konstrukcja zawieszenia różni się dość znacznie, ale to ta sama płyta.
I oczywiste jest, że Palio/Siena ma zmodyfikowaną płytę Uno. A jeśli ten link to za mało to umieszczę skany z moich zbiorów :roll: :wink:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 19 sty 2009, 19:34
autor: Dudi
I kolejna odpowiedź z FAP:

"Szanowny Panie,

dziękujemy za ponowny kontakt z Lancią. Oto wyjaśnienia, jakie nadesłał nam
specjalista:
Wszystko na to wskazuje, że Lancia K powstała na powiększonej płycie Themy.
Wymiary
K, w porównaniu z Themą wzrosły, m.in. - długość 4,61 -> 4,69, szerokość
1,76 ->
1,83, rozstaw osi 2,66 -> 2,70.
Jeżeli chodzi o Thesis, nie znalazłem żadnej informacji o źródle pochodzenia
płyty
podłogowej.

Z poważaniem,"

Więc jak z tego wynika, Kappa to rozwinięcie Themy. Thesis jak chyba wszyscy myślą jest osobnym "tworem"; pozostaje jeszcze kwestia Alfy 166, którą narazie zostawiam w samotności :roll:

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 19 sty 2009, 22:56
autor: Bany
"Dudi" pisze:
"Bany" pisze:Y10 to panda I
Lybra nie ma nic wspólnego z 156/147
uno/fiorino/duna-siena /palio to co innego
Oczywiście Y10 to odpowiednik Pandy I. Już poprawione.
Co do Lybry to oczywiste jest, że wykorzystuje płytę podłogową ze 156-stki. I oczywiste jest, że konstrukcja zawieszenia różni się dość znacznie, ale to ta sama płyta.
I oczywiste jest, że Palio/Siena ma zmodyfikowaną płytę Uno. A jeśli ten link to za mało to umieszczę skany z moich zbiorów :roll: :wink:

niestety nie przemawia to do mnie,te samochody maja to wspólnego ze soba,chyba że płyta podłogowa jest z blachy i nic wiecej.
uno wycofano ze sprzedazy ze wzgledu na słabe testy zderzeniowe.
gdyby fiat cos wykorzystał z uno do nowego modelu zrobił by krok do tyłu.
pracowałem w serwisie jak wchodziła do sprzedazy
przerabiałem temat poszukiwania gratów.
predzej siena/palio jest zmodyfikowanym punto niz uno.
na tej zasadzie to i można przyrównac 166 z kappą.
tylko po co to komu jak nic nie jest zamiennie a po to jest ten temat...

to jest moje zdanie oparte na doświadczeniu z tymi samochodami
a nie na artykułach

jeżeli dalej uwazacie że samochody mają cos wspólnego to napiszcie koledzy co takiego bo po to jest ten temat.
np.mimo duzych róznic w zawieszeniu kappa i 166 maja takie same hamulce oczywiscie przy porównywalnych silnikach.
siena z uno nie mam pojecia co ma wspólnego.
lybra ze 156??mam 156 i jak coś kupowałem to nie pamietam żeby na pudełku było źe do fiata jakiegoś pasuje

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 20 sty 2009, 21:14
autor: Dudi
"Bany" pisze:
uno wycofano ze sprzedazy ze wzgledu na słabe testy zderzeniowe.
gdyby fiat cos wykorzystał z uno do nowego modelu zrobił by krok do tyłu.
predzej siena/palio jest zmodyfikowanym punto niz uno.
Ale właśnie po to wykorzystano płytę z Uno, bo miało być prosto i tanio. Taniej niż Punto. I raczej test zderzeniowy Palio nie przynosi Fiatowi jakichś większych powodów do dumy, bo i wynik był raczej przeciętny.

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 21 sty 2009, 13:19
autor: fiergloo
gdyby fiat cos wykorzystał z uno do nowego modelu zrobił by krok do tyłu.
predzej siena/palio jest zmodyfikowanym punto niz uno.
Nikt z nas by się raczej nie spodziewał, żeby Siena/Palio/Petra/Albea/Strada miały byc jakimś wielkim krokiem do przodu. Auto na rynki PL i Ameryki Łacińskiej produkowane w Brazylii, Turcji, Argentynie, Indiach, RPA i Wenezueli(chyba nawet w Egipcie też). I potwierdzam też, że samochody te zostały oparte na platformie Uno. A jako, że nie spełniało to podwozie pewnych norm to produkowane było poza UE.

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 21 sty 2009, 13:34
autor: strang
Panowie-mylicie tematy. Temat dotyczy płyt podłogowych a nie zawieszeń. O dziwo podobno to najtrudniejszy i najdroższy element w konstrukcji samochodu. I stąd wynika coraz powszechniejsze stosowanie wspólnych dla wielu pojazdów.

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 21 sty 2009, 22:01
autor: Bany
"strang" pisze:Panowie-mylicie tematy. Temat dotyczy płyt podłogowych a nie zawieszeń. O dziwo podobno to najtrudniejszy i najdroższy element w konstrukcji samochodu. I stąd wynika coraz powszechniejsze stosowanie wspólnych dla wielu pojazdów.
generalnie mylimy wszystko i temat jest bez sensu.
zawieszenie sie przykreca do płyty podłogowej lub do ramy pomocniczej bądź belki,jeżeli zawias jest inny to płyta taz musi być zmodyfikowana.
to że np.ktos chlapnął że siena jest na płycie uno to nie znaczy ze mamy te bzdury powtarzać.

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 21 sty 2009, 22:12
autor: strang
"Dudi" pisze:Najłatwiej rozpoznać to właśnie po rozstawie osi i kół. Zawieszenie nie musi być za to wcale podobne (podobnie jak w przypadku 156/Lybra - na tym właśnie polega modułowość płyt, chociaż w nowszych rozwiązaniach można zmieniać nawet rozstaw osi więc i po tym trudno czasami poznać).
Płyta podłogowa to jak pisałeś kawał blachy, tylko że odpowiednio zwiniętej :lol: Tak jak pisze Dudi powszechne stało sie takze powiększanie lub skracanie w ramach koncernów.
Odnośnie Ritmo/Delta wg ClassicAuto podstawą do konstruowania płyty Delty była płyta własnie Ritmo. Czyli ewolucja.

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 21 sty 2009, 23:15
autor: Bany
.......a podstawą do ritmo było 128 wczesniej 127,126 i 125
i tak na prawde wszystkie maja wspólna płyte podłogową (z blachy nieocynkowanej z nieogranicząną możliwością korodowania)
różnią sie tylko zawieszeniam całą resztą.
zamknijmy temat albo zmieńcie tytuł np:wspólne cześci w grupie fiata

Odp: Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 08 lip 2009, 22:06
autor: Dudi
[quote="\\"Bany\\""]

to że np.ktos chlapnął że siena jest na płycie uno to nie znaczy ze mamy te bzdury powtarzać.[/quote]

To nie ktoś "chlapnął", że Siena jest na płycie Uno, tylko sam Fiat :wink:
Więc nie widzę powodu do irytacji lub mówienia o jakichkolwiek bzdurach w tym przypadku.

-- 08 Lip 2009, 22:04 --

[quote="\\"Bany\\""].......a podstawą do ritmo było 128 wczesniej 127,126 i 125
[/quote]

A tutaj to się chyba troszeczkę zapędziłeś kolego, bo akurat 125 i 126 miały tylny napęd (126 na dodatek jeszcze silnik z tyłu), więc akurat płyty podłogowe tych modeli nie mogły mieć nic wspólnego ze 127 i 128.
Jeśli już to 125 miało wiele wspólnego z wcześniejszymi Fiatami 1300/1500, na których bazuje i 124, ewentualnie 131/132; a 126 z Fiatami 850 i 133/Seatem 133.

-- 08 Lip 2009, 22:02 --

No i po interwencji na forum "elektrody" dodano źródło, z którego pochodzi lista wspólnych płyt podłogowych :):link:

Odp: Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 08 lip 2009, 23:42
autor: Bany
Dudi pisze:[quote="\\"Bany\\""]

to że np.ktos chlapnął że siena jest na płycie uno to nie znaczy ze mamy te bzdury powtarzać.
To nie ktoś "chlapnął", że Siena jest na płycie Uno, tylko sam Fiat :wink:
Więc nie widzę powodu do irytacji lub mówienia o jakichkolwiek bzdurach w tym przypadku.

-- 08 Lip 2009, 22:04 --

[quote="\\"Bany\\""].......a podstawą do ritmo było 128 wczesniej 127,126 i 125
[/quote]

A tutaj to się chyba troszeczkę zapędziłeś kolego, bo akurat 125 i 126 miały tylny napęd (126 na dodatek jeszcze silnik z tyłu), więc akurat płyty podłogowe tych modeli nie mogły mieć nic wspólnego ze 127 i 128.
Jeśli już to 125 miało wiele wspólnego z wcześniejszymi Fiatami 1300/1500, na których bazuje i 124, ewentualnie 131/132; a 126 z Fiatami 850 i 133/Seatem 133.

-- 08 Lip 2009, 22:02 --

No i po interwencji na forum "elektrody" dodano źródło, z którego pochodzi lista wspólnych płyt podłogowych :):link:[/quote]

nadalnikt mnie nie przekonał,tym bardziej że artykuł pisze o pali i uno,a palio to nie to samo co siena(u nas takich palio nie ma)

Odp: Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 09 lip 2009, 8:30
autor: Dudi
No kolego jak twierdzisz, że Palio to nie to samo co Siena, to już w ogóle chyba nie ma co udowadniać. Widocznie wiesz lepiej niż producent.

Odp: Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 09 lip 2009, 10:44
autor: Bany
rozumiem ze widziałeś setki takich palio u nas:

>http://productsearch.rediff.com/FullIma ... e1.1SL.jpg

o tym palio jest artykuł podany w linku że jest na płycie uno.
Redaktor ma pojecie jak wiekszośc osób na forum stad ta siena od razu.